مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: جشن نیکوکاری فرصت مغتنمی برای خیران است تا در جنگ اقتصادی که نیازمندان و مستضعفان جامعه را در بر دارد، بیش از پیش به یاری اقشار آسیب‌پذیر بشتابند.
کد خبر: ۹۱۱۳۰۳۶
|
۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹

«جشن نیکوکاری» فرصتی برای خیران در رفع نیاز‌های مستضعفان است

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، حسین دشتی در دیدار با مسئولان قرارگاه فاطمه زهرا(س) استان اردبیل که به مناسبت هفته احسان و نیکوکاری برگزار شد، گفت: در جنگ اقتصادی که اکنون خانوار بی‌بضاعت جامعه را در بر گرفته، جشن نیکوکاری فرصتی خاص و استثنایی است تا شاهد همبستگی هر چه بیشتر مردم نوعدوست استان اردبیل برای یاری‌رسانی به نیازمندان باشیم.

وی با اعلام اینکه در پی برگزاری جشن نیکوکاری با ابتکار جدید و نوآورانه هستیم، بیان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی که اقشار آسیب‌پذیر را با مشکلات روبه‌رو کرده است، برگزاری جشن نیکوکاری باشکوه‌تر از سنوات گذشته را در دستور کار قرار داده‌ایم.

دشتی با اشاره به اینکه مردم خیر استان اردبیل بیش از سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در سال گذشته به جشن نیکوکاری کمک کرده بودند، افزود: اطمینان داریم که در سال‌جاری با انبوه کمک‌های نقدی و غیرنقدی نیکوکاران اردبیلی مواجه خواهیم بود که امیدواریم بخش قابل توجهی از نیازهای ضروری اقشار آسیب‌پذیر رفع شود.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه هم‌اکنون ۳۸ هزار خانوار تحت حمایت این نهاد قرار دارند، گفت: حدود ۱۲ هزار خانوار نیازمند در سال‌جاری و از محل تبصره ۱۴ هدفمندی یارانه‌ها تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه تمهیدات لازم برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر جشن نیکوکاری در سال‌جاری صورت گرفته است، بیان کرد: افزایش همکاری‌ها می‌تواند حضور مردمی در جشن نیکوکاری را پررنگ‌تر کرده و می‌توانیم شاهد رفع بسیاری از مسائل خانوار بی‌بضاعت جامعه باشیم.

دشتی با بیان اینکه تلاش داریم با جهاد انقلابی و بسیجی‌وار به عرصه جشن نیکوکاری وارد شویم، افزود: در این زمینه هرچه فعالیت‌های بیشتری صورت پذیرد به همان مقدار کاهش نیازهای ضروری و مشکلات اساسی نیازمندان را مشاهده خواهیم کرد.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه جشن نیکوکاری سال ۹۷، در روزهای ۱۵، ۱۶ و ۱۷ اسفند ماه برگزار خواهد شد، گفت: این جشن چهارشنبه ۱۵ اسفند ماه در مدارس سراسر استان، پنجشنبه ۱۶ اسفند ماه در دفاتر کمیته امداد و جمعه ۱۷ اسفند ماه در میعادگاه‌های نماز جمعه برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه صداوسیمای مرکز اردبیل و سازمان‌ آموزش و پرورش استان به صورت ویژه وارد بحث جشن نیکوکاری شده‌اند، افزود: سایر دستگاه‌های اجرایی هم‌سو نیز برای رسیدگی به امور فقرا و محرومان جامعه اعلام آمادگی کرده‌اند که می‌توان با بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها افزایش قابل توجه کمک‌های مردمی را پیش‌بینی کرد.

دشتی با اشاره به اینکه از تمامی خیران و نیکوکاران خواستاریم همیار کمیته امداد استان اردبیل در دستگیری از نیازمندان باشند، اعلام کرد: همکاری‌های همه جانبه به ریشه‌کن شدن فقر و محرومیت از جامعه و همچنین توانمندی محرومان خواهد انجامید.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اعلام اینکه مردم نوعدوست همواره پیشتاز کمک به نیازمندان و محرومان جامعه هستند، گفت: برگزاری جشن نیکوکاری، علاوه بر ترویج فرهنگ احسان و انفاق این فرصت را برای مردم خیر استان اردبیل ایجاد می‌کند تا در آستانه عید نوروز نیازهای ضروری خانوار بی‌بضاعت را تأمین کنند.

وی با بیان اینکه رسیدگی به مناطق محروم و حاشیه‌نشین از مهم‌ترین برنامه‌های کمیته امداد استان اردبیل است، افزود: با همکاری قرارگاه فاطمه الزهرا(س) می‌توانیم گستره خدمت‌رسانی به خانوار ساکن در مناطق محروم و حاشیه‌نشین را افزایش دهیم.

در ادامه این دیدار، علی حسن‌زاده، مسئول قرارگاه حضرت فاطمه الزهرا(س) با بیان اینکه آماده همکاری با کمیته امداد استان اردبیل در برگزاری هر چه باشکوه‌تر جشن نیکوکاری هستیم، گفت: رسالت اصلی قرارگاه حضرت فاطمه الزهرا(س) فرهنگی است که در این زمینه نیز می‌توانیم برنامه‌های ویژه‌ای را در هفته احسان و نیکوکاری برگزار کنیم.

وی با اشاره به اینکه در بحث محرومیت‌زدایی بسیار احساس نیاز می‌شود که باید فعالیت‌های گسترده‌تری را در سطح استان اردبیل به کار گرفت، بیان کرد: این عرصه ماورای سایر مباحث است که باید با تلاش شبانه‌روزی در رفع فقر و محرومیت همت گماریم.

حسن‌زاده با بیان اینکه قرارگاه حضرت فاطمه الزهرا(س) مسجد را به عنوان محور اصلی فعالیت‌های خود قرار داده است، افزود: اهالی محله با حضور در مساجد به خصوص در مناطق محروم و حاشیه‌نشین از برنامه‌های متنوع قرارگاه بهره‌مند می‌شوند که مهم‌ترین بخش آن مشارکت همه جانبه در برنامه‌ها است.

وی با اشاره به اینکه «نان مهربانی» یکی از موفق‌ترین طرح‌های قرارگاه حضرت فاطمه الزهرا(س) در مناطق محروم و حاشیه‌نشین است، بیان کرد: با همکاری کمیته امداد استان اردبیل می‌توانیم چنین برنامه‌هایی را به صورت موفقیت‌آمیز برای رفع مشکلات اقشار آسیب‌پذیر به کار گیریم.

ارسال نظرات