خبرهای داغ:
آیت‌الله سعیدی:

تقویت نظامی کشور باید در دل کفار و دشمنان هراس ایجاد کند

نماینده ولی‌فقیه در استان قم گفت: تلاش نیروهای مسلح در تجهیز و تقویت نظامی باید هراس را در دل کفار و دشمنان ایجاد کند.
کد خبر: ۹۱۱۳۲۱۰
|
۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۷
 
به گزارش خبرگزاری بسیج  از قم،  آیت‌الله سیدمحمد سعیدی در دیدار سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح کشور در سالن محراب حرم مطهر اظهار داشت: عهدنامه جناب مالک اشتر از سوی امام علی (ع) برای مالک اشتر صادر شد که ایشان حتی به محل حکومتشان هم نرسیدند؛ بنابراین این عهدنامه برای یک شخص نیست.

وی با بیان این‌که پس از نبی مکرم اسلام (ص) نیروی نظامی منصوب به امام علی (ع) و دیگر معصومین نداشتیم گفت: در نظام جمهوری اسلامی این اتفاق افتاد، از این رو مخاطب عهدنامه در این عصر شما هستید. این عهدنامه را هیچ سرباز و افسری دریافت نکرد که به آن عمل کن، ولی در نظام اسلامی این زمینه به وجود آمده است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) با تأکید بر این که هر دستگاهی باید وظیفه خود را از این عهدنامه بگیرد و انجام‌وظیفه کند، گفت: تهدید‌ها و تحریم‌ها در شکلی که امروز دیده می‌شود، با پایداری و مقاومتی که امت اسلامی دارد، تمام می‌شود و چیزی نیست که باقی بماند. طبیعت تحریم این است که حدی دارد، ما در این تهدید‌ها و تحریم‌ها بالا آمده و رشد یافته‌ایم.

وی با اشاره به تنومند شدن درخت نظام اسلامی گفت: نیرو‌های مسلح ریشه نظام اسلامی هستند، باید در این عرصه خوب کار کنید و موانع را کنار بزنید.

سعیدی با بیان این‌که حضرت علی (ع) در جنگ جمل، برای بردن همسر پیامبر (ص) به مدینه از وجود سپاهی از بانوان با پوشش خاص استفاده کردند گفت: این که امیرالمؤمنین (ع) برای زن‌های زمان خود در عرصه نظامی برنامه داشته می‌تواند مورد توجه نیرو‌های مسلح در برنامه‌ریزی‌ها باشد.

نماینده، ولی فقیه در استان قم با اشاره به تعامل نیرو‌های مسلح در امنیت مرز‌های مشترک با پاکستان با دولت این کشور گفت: باید در قرارداد‌هایی این دولت بگذارد در آنچه در اختیار شماست دخالت کرده و امنیت حداکثری را در این منطقه حاکم کنید.

وی با بیان این که تلاش شما در تجهیز و تقویت نظامی باید هراس را در دل کفار و دشمنان ایجاد کنید گفت: خداوند بیان داشته است که مسلمانان باید به‌گونه‌ای باشند که عملیات نکرده دشمن را بترسانند. هر چیزی که دشمن شما را بترساند، مجاز به ساخت آن هستید هر چند ملزم به استفاده از آن نباشید.

سعیدی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر ترویج و تقویت معنویت در میان نیرو‌های مسلح گفت: معنویت نیرو‌های مسلح باید حفظ شود و باید بدانید که این مهم ریشه اصلی بقای شماست. تفاوت بنیادی شما این است که معنوی و اهل‌بیتی هستید.

وی در ادامه درباره جایگاه بسیج گفت: بسیج درست است که در دل سپاه است، ولی باید بدانیم که بسیج و تفکر بسیجی فوق سپاه است که باید بزرگ دیده شود. بر اساس سخن مقام معظم رهبری بسیج باید متشکل از نیرو‌های جوان، مؤمن، انقلابی و پای‌کار باشند که این‌ها ویژگی بسیجی حقیقی است. بسیج ولایت‌مدار است که اگر به فرمود: ه رهبری ۸ میلیون بسیجی با این ویژگی‌ها در کشور وجود داشته باشند می‌توان بسیاری از مشکلات را برطرف کرد.

در پایان این دیدار نشان فاطمی از سوی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) به سرلشکر باقری اهدا شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار