استاندار زنجان با اشاره به افزایش چشمگیر تولید و خرید تضمینی گندم طی سال جاری در استان زنجان تاکید کرد: پیش از فروش گندم استان به سایر استان ها، ابتدا باید سهم گندم مورد نیاز مردم استان بطور کامل تا زمان برداشت بعدی گندم تامین و 20 درصد مازاد بر آن نیز ذخیره‌سازی شود تا شهروندان زنجانی در زمینه آرد و نان با هیچ کمبودی مواجه نباشند و آسیب نبینند.
کد خبر: ۹۱۱۳۲۶۶
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۰

به گزارش خبرگزاري بسيج؛ فتح اله حقیقی در کارگروه ساماندهی آرد و نان استان، موضوع نان را امری فراگیر و همگانی توصیف کرد و گفت: مسائل مربوط به حوزه آرد و نان بدلیل استفاده همه مردم از این فراورده، امری همگانی و فراگیر است که تمامی اقشار جامعه را در بر می گیرد.

وی با تاکید بر ضرورت حفظ آرامش در جامعه، خاطر نشان کرد: با توجه به افزایش تولید گندم در استان، اجازه کم شدن سهمیه آرد استان را نخواهیم داد و نباید بگذاریم مردم استان با کمبودی در اقلام اساسی مواجه شوند تا آرامش جامعه حفظ شود.

مقام عالی استان با بیان اینکه در سال های اخیر، میزان تقاضا و نیاز به استفاده از نان در برخی از مناطق رشد داشته است، اظهار کرد: با توجه به اینکه در سال های اخیر مصرف نان در برخی از مناطق به ویژه از سوی اقشار محروم و آسیب پذیر افزایش یافته است لذا باید در تامین و بهبود سهمیه آرد این مناطق اهتمام جدی تری داشته باشیم.

نماینده عالی دولت در استان زنجان خاطر نشان کرد: چنانچه بخشی از آرد سهمیه ای استان توسط برخی افراد سودجو از استان خارج می شود باید راهکارهای مناسبی برای جلوگیری از این خروج غیرقانونی اندیشیده شود و تمهیدات و نظارت های لازم در این زمینه صورت گیرد.

وی در بخش دیگری از دستورکار این کمیته، ضمن اعلام موافقت با راه اندازی و ایجاد 6 سیلوی جدید گندم در سطح استان زنجان، اظهار کرد: این حق طبیعی هر منطقه است که در ازای افزایش تولیدات کشاورزی، از خدمات و امکانات بیشتری برخوردار باشد لذا راه‌اندازی 6 سیلوی جدید در سطح استان که مورد تایید سازمان جهاد کشاورزی است و دولت تعهدی نسبت به پر شدن این سیلوها به سرمایه‌گذاران آن ندارد، می تواند زمینه رقابت و عدم انحصار در ارائه خدمات به کشاورزان استان را فراهم کند.

ارسال نظرات