برنامه های رویکرد گرامیداشتی، یادمانی و تجلیلی دومین کنگره شهدای استان کرمان اعلام شد

مسئول رویکرد گرامیداشتی، یادمانی و تجلیلی ستاد بزرگداشت کنگره ۶۵۰۰ شهید استان کرمان با اشاره به اینکه با ۴ کمیته در قالب۲۰ برنامه، فعالیت می کنیم؛ جزییات این برنامه ها را اعلام کرد.
کد خبر: ۹۱۱۳۲۸۵
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان ،  سیدعلی صابری، مسئول رویکرد گرامیداشتی، یادمانی و تجلیلی ستاد بزرگداشت کنگره ۶۵۰۰ شهید استان، امروز(۲۹ بهمن)در نشست خبری با اشاره به اینکه با ۴ کمیته در قالب۲۰ برنامه، فعالیت می کنیم؛ افزود: در کمیته «مهندسی و یادمان ها» ساماندهی گلزارهای شهدا که در استان ۸۵۹ مورد است، در دستور کار قرار گرفت.

 

 

وی افزود: بر اساس آخرین آمار ۳۵۳ گلزار نیاز به ساماندهی دارد اما تدبیر بنیاد شهید بر اولویت تک مزاری ها قرار گرفت که در مجموع ۸۷ گلزار است که از ابتدای راه اندازی کمیته ۴۶ گلزار ساماندهی شده و ۴۱ تک مزاری باقی مانده‌ است؛ برق رسانی به مزار شهدا که بیش از ۵۰ درصد آن انجام شده، دومین محور فعالیت این کمیته است.

 

 

صابری نصب تابلو کاشی تصاویر همه شهدا را از دیگر برنامه های این کمیته خواند و بیان داشت: سال ۷۷ این تابلوها برای فرماندهان و سرداران ساخته و نصب شد اما طی این ۲۰ سال تعداد دیگری نصب شده که  ۲۷۱ تابلو است و  قرار است در فاز دوم و سوم در یک نقطه شهر و ترجیحاً محل نزدیک زندگی شهید، این تابلوها برای همه شهدای استان نصب شود.

 

 

وی گفت: فعالیت های دیگر این کمیته بازآرایی موزه دفاع مقدس، احداث یادمان های شهدا در پارک ها و میادین از جمله تصویر مربوط به دیدار مقام معظم رهبری با مادر شهیدان سیف الدینی در سال ۸۴، هم اکنون در پارک کادر نصب شده و سردیس شهید مطهری در پارک شهید مطهری؛ ایجاد ۳ سقاخانه توسط شرکت آب و فاضلاب و نصب تصاویر شهدای روی کاشی و قرار دادن آن بر بالای این سقاخانه ها که تاکنون کار خاصی برای اجرای آن نشده است.

 

 

صابری نامگذاری همه مکان های جدید التأسیس ها به نام شهدا، طرح کاشت ۶۵۰۰ نهال به بادبود ۶۵۰۰ شهید استان و به صورت متمرکز در زمینی به وسعت ۲۰ هکتار در جاده کوهپایه و با همکاری فرمانداری را از دیگر برنامه های کمیته مهندسی و یادمان ها نام برد.

 

 

 

ایثارگران: دیدار با خانواده ۶۵۰۰ شهید استان تا پایان سال ۹۷، گردهمایی بزرگ ررمندگان دفاع مقدس، تجلیل از جانبازان بالای ۷۰ درصد را از برنامه های کمیته ایثارگران و یادواره شهدای زن و پیوند فاطمی روز میلاد حضرت زهراسلام الله علیها، رونمایی از مقبره و یادمان شهیده اشرف گنجویی در حسینیه سیدالشهدا سرآسیاب، تجلیل از مادران شهدای زن و زنان رزمنده، طرح روایتگری در مدارس توسط حانواده شهدا را هم از برنامه کمیته بانوان اعلام کرد.

 

کمیته ورزش و جوانان دیگر کمیته زیرمجموعه این رویکرد است.

ارسال نظرات