حجت الاسلام والمسلمین محمدسهرابی مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه سیریک گفت: وفا داری ، حیا و ادب از شاخصه های مهم زندگانی حضرت ام البنین است.
کد خبر: ۹۱۱۳۳۱۲
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶

 
 
 

 


به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین محمدسهرابی مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه سیریک، ضمن تسلیت وفات حضرت ام البنین(سلام الله علیها)مادر گرامی حضرت ابوالفضل العباس(علیه السلام)  گفت،  فلسفه وجودی حضرت ام البنین(سلام الله علیها) که آمدند به منزل حضرت علی(علیه السلام) این بود که مولا از برادرش عقیل درخواست کرد از طایفه وقومی همسری برای او پیدا کند که فرزندان رشیدی را بیاورد و حضرت عقیل فاطمه بنی کلابه را معرفی کرد و به ازدواج حضرت علی(علیه السلام ) در آمد.

 

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه سیریک اظهار کرد، آن چیزی که شاخص زندگی حضرت ام البنین است، وفا و حیا و ادبی است که نسبت به امیرالمومنین(ع) و فرزندان حضرت زهرا(س) دارد، که حتی وقتی حضرت امیر او را با اسم اصلیش که فاطمه است صدا می کردند ایشان می فرمود مرا با اسم خودم صدا نزنید که این موضوع باعث سبب ناراحتی فرزندان حضرت زهرا(س)می شود.

وی نقل کرد، حضرت علی(ع) او را ام البنین نامید که دارای 4 فزرند بنام های ابوالفضل العباس، عبدالله و عثمان و جعفر بود و هر چهار نفرآن در کربلا شهید شدند، بعد از واقعه عاشورا این بانوی بزرگ یک کلامی دارد که می گوید مرا دیگر ام البنین نخوانید و امام باقر(ع) می فرمودند آن حضرت به قبرستان بقیع می رفت و آنقدر جانسوز مرثیه می خواند که مروان که با آن قساوت قلب بود گریه می کرد.

سهرابی اضافه کرد، علامه مامقانی(رضوان اللع تعالی علیه) در مقام حضرت ام البنین(سلام الله علیه) همین بس که بشیر وقتی خبر شهادت فرزندش را داد، آن حضرت فرمود رگ های قلبم را بریدید، من فرزندانم را وهر آن چیزی زیر آسمان است فدای حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام)باد.

13 جمادی الثانی مصادف با سالروز وفات حضرت ام البنین(سلام الله علیها) همسر گرامی حضرت علی(علیه اسلام) و مادر ابوالفضل العباس(علیه السلام) است.   

ارسال نظرات