خبرهای داغ:

زنانی که بخشی از امنیت کشور بر روی دوش آنان استوار است

زندگی زینب گونه خانواده شهدا متاسفانه بعضا از چشمان بسیاری دور می ماند و افرادی که در آسایش و امنیت زندگی می‌کنند متاسفانه این موارد را درک نمی نمایند .اما عکس‌هایی چون لحظات انتظار همسر و فرزند شهید عملیات تروریستی سیستان، راوی خوبی است تا کمی مردم را با واقعیت گوهر امنیت و چگونگی بدست آمدنش آشنا کند. واقعیت تلخی که در این عکس نهفته است؛ به نوعی واقعی سازی فضای امنیت برای کسانی است که فکر می کنند که این مقوله زیربنایی به سادگی کسب می شود.
کد خبر: ۹۱۱۳۳۶۰
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج،چندی پیش بود که عکسی بسیار تلخ از یکی از خانواده شهدای تروریستی خاش در رسانه‌ها منتشر شد. عکسی که با واکنش افکارعمومی در شبکه های اجتماعی روبرو شد و بسیاری برای آن دلنوشته نوشتند و نتوانستند بدون واکنش و با بی اعتنایی از کنار آن رد شوند. اما این عکس علاوه بر اینکه بسیار عکس تلخ و تراژیک بود اما حرف‌های زیادی در بطن خود داشت.
روز دوشنبه رهبر معظم انقلاب در اجتماع پرشور مردم استان آذربایجان شرقی به شهادت جمعی از پاسداران حافظ امنیت و مرزها اشاره و تأکید کردند: « این شهادت ها باید ما را هوشیار و آگاه کند که امنیت کشور به قیمت خون بهترین جوانان کشور به دست می آید و همه باید قدردان این جان‌فشانی‌ها باشیم.»
سخنان رهبری بر این موضوع تاکید دارد که امنیت گوهر گران بهایی است به همین سادگی بوجود نمی آید. زمانی که بسیاری در شهرها و روستاها در امنیت و آرامش کامل به کار و زندگی و تفریح روزانه خود می پردازند، برخی از هموطنان نیز در نزدیک مرزها به طور شبانه روزی با توجه به توطئه‌های دشمن سعی می کنند خدشه‌ای به آسایش و راحتی مردم وارد نشود.

عکس انتظار همسر و فرزند شهید برای رسیدن پیکر عزیزشان در فرودگاه بدر اصفهان یک روی دیگر این رنج و مشقت‌ها را نشان می دهد. زنی که در غیاب همسر بار یک زندگی را به دوش می کشد و سعی دارد وظیفه خود را در حالی که همسرش در مرزها برای امنیت کشور تلاش می کند، انجام و امور خانه را به نحو احسن مدیریت کند و بعد از مدت ها منتظر است که مرد خانه به خانه بیاید این انتظار به سرانجام نمی رسد و باید منتظر پیکر پاک شوهرش باشد.
این زندگی زینب گونه خانواده شهدا متاسفانه بعضا از چشمان بسیاری دور می ماند و افرادی که در آسایش و امنیت زندگی می‌کنند متاسفانه این موارد را درک نمی نمایند اما این نوع عکس‌ها راوی خوبی است تا کمی مردم را با واقعیت گوهر امنیت و چگونگی بدست آمدنش آشنا کند.

واقعیت تلخی که در این عکس نهفته است؛ به نوعی واقعی سازی فضای امنیت برای کسانی است که فکر می کنند که این مقوله زیربنایی به سادگی کسب می شود. امنیت یک از نعمات بزرگی است که اگر نباشد امیدواری به پیشرفت و توسعه و رفاه به طور فزایندهای کاهش می یابد.
همسران شهدا که این داغ تلخ را چشیده‌اند همواره یک توصیه زیربنایی دارند و آن این است که مردم باید قدر امنیت و آزادی موجود در کشور را بیشتر بدانند و بدانند که این امنیت به سادگی به وجود نیامده است و با خون پاک شهدا رنگین شده است.
حوادث تروریستی که حالا همه کشورها را تهدید می کند و در چند سال اخیر با بوجود آمدن داعش بیشتر خطر آن احساس شده ، از جمله مواردی است که احساس امنیت را بیشتر ملموس کرده است.
از این رو باید از فرهنگ امنیت نیز سخن گفت. از نگاه جامعه شناختي امنيت اجتماعي تنها يک فرآورده دولتي نيست و به جاي نگاه به راس هرم به قاعده آن ، شهروندان معطوف است که توان ايجاد و گسترش امنيت به شکل مدني آن را دارا هستند. در اين ميان بنيادهاي اجتماعي و فرهنگي از متغير هاي اصلي توفيق ايجاد امنيت اجتماعي و احساس امنيت مي باشند. بنابراین بایستی امنیت به عنوان یک ارزش ملی از سوی همه آحاد جامعه ارج نهاده شود و این موضوع خود به امنیت کمک شایان توجهی می کند.
درواقع با این کار شاید بار امنیت در جامعه تقسیم شود و یا اینکه بار امنیت از روی دوش خانواده و همسران شهدا کمی کاسته شود. بنابراین اگر در امر امنیت چندان مشارکت نداریم اما در امر فرهنگی آن شرکت کنیم و با ارزش نهادن به آن و تقدیر از مقام شهدا و خانواده آنان وظیفه خود در این راستا را انجام دهیم./طنین یاس - امیرحمزه نژاد

ارسال نظرات