خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه شهدا بهترین مسیر رفتن از این دنیا را انتخاب کردند گفت: در یک جامعه که نیاز به ارشاد و راهنمایی دارد اگر فرهنگ شهید و شهادت نباشد قطعا مسیر را گم می کنیم.
کد خبر: ۹۱۱۳۳۶۳
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی سردار علی قاسمی فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی صبح امروز در همایش همکلاسی آسمانی در مجتمع غدیر بیرجند با اشاره به سالروز وفات حضرت ام البنین (س) اظهار داشت: هدف از گرامیداشت  این روز تجلیل از ارزش گذاری مادران شهدا است.

فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی ادامه داد: در تاریخ در بین بانوان الگوهای زیادی داریم همچون حضرت زهرا ، حضرت زینب و حضرت ام البنین که مادران فداکاری بودند که فرزندان خود را تقدیم ولایت ، امامت و راه استقلال و آزادی کردند.

 وی با اشاره به فرمایش امام راحل که فرمودند: از دامن زن ، مرد به معراج می رود گفت: تا مادران ایثارگر نباشند شهیدی هم وجود ندارد همان طور که اگر حضرت زهرا(س) و حضرت ام البنین نبود امام حسن، امام حسین، حضرت ابوالفضل و عاشورا، کربلایی هم نبود.

سردار قاسمی با بیان اینکه مادران و همسران شهدا افرادی وارسته ، خالص و مومن هستند که این چنین مردان پاک و با اخلاص را در راه اسلام  تقدیم کردند افزود: تمام شهیدان ما از خانواده های ولایی و با اخلاص هستند چرا که این خانواده ها در دامان خود فرزندانی را رشد دادند که با عروج آسمانی خود مایه افتخار جهان اسلام شدند.

 وی با اشاره به فرمایش رهبری که در وصف شهدا فرمودند: همین ستاره ها هستند که راه را به ما نشان می دهند و بدون این ستاره ها ما راه را نمی توانیم ببینیم ، تصریح کرد: در یک جامعه که نیاز به ارشاد و راهنمایی دارد اگر فرهنگ شهید و شهادت نباشد ما قطعا مسیر را گم می کنیم.

سردار قاسمی عنوان کرد: در اسلام ناب مرگ فنا شدن نیست بلکه تبدیل از یک محل به محل دیگر است و برای همه بشر رخ می دهد اما آنچه باقی می ماند روح انسان است که تا انتها  جهان آفریش باقی می ماند لذا شهادت بهترین، ساده ترین و شیرین ترین رفتن از خانه ای به خانه دیگر است.

فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه شهدا بهترین مسیر رفتن از این دنیا را انتخاب کردند گفت: همه ما باید یک شهید در خانواده ، نزدیکان و محله خود را انتخاب کنیم و از رفتار، منش و سیره شهدا الگو و درس بگیریم.

گفتنی است در پایان این مراسم از مادر و همسر شهید مرتضی بصیری پور اولین شهید مدافع حرم استان به نیابت از مادران و همسران شهدا تجلیل شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها