خبرهای داغ:
مدیر عامل موسسه فرهنگی و آموزشی امام حسین سیدالشهدا (ع) گفت: انقلاب اسلامی ما ادامه فرهنگ ایثار و از خود گذشتگی حضرت زهرا (س) و حضرت ام البنین (س) است که تمامی شهدا و مادران شهدا در طول دوران دفاع مقدس از این بزرگواران و فرزندانشان الگو گرفتند.
کد خبر: ۹۱۱۳۳۷۷
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی علی اصغر قنبری مدیرعامل موسسه فرهنگی و آموزشی امام حسین سیدالشهدا (ع) صبح امروز در همایش همکلاسی آسمانی در مجتمع غدیر بیرجند اظهار داشت: هدف از برگزاری این همایش گرامیداشت یاد و نام شهدا، تجلیل از مادران و همسران شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

 وی ادامه داد: حضرت ام البنین (س) فرزندانی رشیدی همچون حضرت ابوالفضل (ع) را در دامن خود رشد دادند که جانشان را در راه امامت و ولایت نثار کردند و البته الگوی حضرت ام البنین حضرت زهرا (س) بودند که با شهادت خود، فرزندان و همسرشان اهداف امامت و ولایت را در جامعه اسلامی به ثمر رساندند.

قنبری با بیان اینکه انقلاب اسلامی ما همان انقلاب مورد نظر و آرزو حضرت زهرا و حضرت ام البنین، افزود:  انقلاب اسلامی ما ادامه فرهنگ ایثار و از خود گذشتگی حضرت زهرا (س) و حضرت ام البنین (س) است که تمامی شهدا و مادران شهدای ما در طول دوران دفاع مقدس از این بزرگوران و فرزندانشان الگو گرفتند.

  مدیرعامل موسسه فرهنگی و آموزشی امام حسین سید الشهدا (ع)  با اشاره به رشادت ها و جان فشانی رزمندگان و شهدا در دوران دفاع مقدس افزود: تنها هدف شهدا شاد کردن دل امام و رهبرشان و دفاع از اسلام و ولایت بود.

وی  ضمن گرامیداشت نام شهدا  به خصوص شهید بصیری پور اولین شهید مدافع حرم استان ادامه داد: امروز و در 40 سالگی انقلاب اسلامی مهمترین دستاوردی که در طول این سالها داشتیم همین شهدا و  جوانانی هستند که در دوران دفاع مقدس و  امروز در راه  دفاع  از اسلام  و مبارزه با استکبار جان فشانی می کنند.

مدیر عامل موسسه فرهنگی و آموزشی امام حسین سید الشهدا (ع) گفت: در دوران دفاع مقدس آمریکا، اسرائیل و اکثر کشورهای غربی به کمک صدام آمدند تا جمهوری اسلامی ایران را از بین ببرند اما با جان فشانی شهدا و رزمندگان ما توانستیم آنها را شکست دهیم و پیروز شویم .

وی با اشاره به حضور جوانان ایران در خارج از مرزهای کشور و سوریه و مبارزه با عناصر داعش و تکفیری،  افزود: اگر در چند سال قبل 99  درصد از خاک سوریه در دست داعش بود اما امروز با جانفشانی و حضور مدافعان حرم در کنار ارتش سوریه بساط داعش از این کشور برچیده شد و تنها 3 درصد از خاک سوریه در دست این گروه است.  

قنبری  با اشاره به فرمایش رهبری که فرمودند: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست ادامه داد: حضرت علی (ع) می فرمایند: که خدا خود را جانشین شهید در خانواده اش معرفی می کند و فرموده هرکس رضایت آنها را جلب کند رضایت مرا جلب کرده است و هرکس آنها را به خشم آورد مرا خشمگین کرده است.

گفتنی است در پایان این مراسم از مادر و همسر شهید مرتضی بصیری پور به  نیابت از ماردان و همسران شهدا تجلیل شد.   

  

ارسال نظرات
پر بیننده ها