مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌غربی گفت: مستند شهید باکری با نام "آقای شهردار" 25 اسفند از شبکه یک سیما روی آنتن خواهد رفت.
کد خبر: ۹۱۱۳۴۵۹
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۴

 مسعود مجرد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار بسیج در ارومیه، اظهار داشت: مستند سردار شهید مهدی باکری با نام «آقای شهردار» در سه قسمت به کارگردانی مهدی رمضانی در خانه پدری شهید باکری در میاندوآب فیلمبرداری می‌شود.

وی افزود: این مستند به زبان ترکی و فارسی است و در روز شهردار 25 اسفند از شبکه یک سیما روی آنتن خواهد رفت.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌غربی درباره شخصیت شهید مهدی باکری خاطرنشان کرد: شخصیت ایشان ابعاد مختلفی دارد از جمله انسان‌های بی‌نظیر در حوزه جنگ هستند که دیگر نمی‌توان گفت فرمانده بودند، بلکه یک رهبر به حساب آمده و شخصیت ایشان نیاز به موشکافی دارد و الگوی ارزشمندی برای نسل‌های بعدی و امروز است و درباره این شهید همچنان می‌توان کارهای تصویری ساخت و علاوه بر بعد شخصیتی نظامی ایشان، ابعاد دیگر زندگی شان را مورد بررسی قرار داد.

وی تصریح کرد: وی 64 سال پیش در میاندوآب به دنیا آمد، مهندسی مکانیک خواند، شهردار ارومیه شد و بعد هم فرماندهی لشکر 31 عاشورا را به عهده گرفت و 34 سال پیش در چنین روزی رودخانه دجله او را با خود برد و آغاز زندگی‌اش در میاندوآب و عروجش در دجله بود.

مجرد با اشاره به اینکه دوران خدمت شهید مهدی باکری الگوی تمام عیار برای مسوولان است، افزود: شهید باکری همزمان با خدمت در سپاه، به مدت 9 ماه با عنوان شهردار ارومیه نیز خدمات ارزنده‌ای را از خود به یادگار گذاشت که مردم ارومیه خاطرات بسیار شیرینی از مردمداری، مسوولیت پذیری، لطافت روح زمان شهرداری او به یاد دارند و مسوولین امروز باید خدمت به مردم را سرلوحه کارهایشان قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری بسیج در ارومیه، همه مردم ایران از کوچک و بزرگ سردار رشید اسلام شهید مهدی باکری را می شناسند، زیرا نام و آوازه او با هشت سال دفاع مقدس اجین است، هر بار که از قهرمانی های رزمندگان اسلام در جبهه ها یاد می شود ناخودآگاه نام و یاد شهید مهدی باکری بر اذهان متبادر می شود.

ساخت چنین مستند‌هایی نشان خواهد داد که امروز بدنه عظیم مدیریت شهری نیز در سطوح مختلف مدیریتی‌اش نیازمند این بزرگی است، یعنی اینکه باید مثل حاج مهدی باکری هم بر شهر مدیریت کنی هم بر دل‌ها و مابقی افِسانه است.

انتهای پیام

ارسال نظرات