خبرهای داغ:
فرماندار اسدآباد:

اسدآباد بیکارترین شهرستان استان همدان است

فرماندار اسدآباد گفت: اسدآباد بیشترین بیکاری را در استان همدان دارا بوده و کمترین جذب از اعتبارات اشتغال به خاطر کارشکنی برخی از بانک‌ها به این شهرستان اختصاص دارد.
کد خبر: ۹۱۱۳۵۰۲
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۹

اسدآباد بیکارترین شهرستان استان همدان استبه گزارش خبرگزاری بسیج از اسدآباد، کریم حمیدوند در حاشیه افتتاح کارگاه خیاطی پوشاک روستای جنت‌آباد اظهار داشت: اسدآباد بیشترین بیکاری را در استان همدان دارا بوده و کمترین جذب از اعتبارات اشتغال به خاطر کارشکنی برخی از بانک‌ها به این شهرستان اختصاص دارد.

وی گفت: در حال حاضر یک واحد تولیدی پرورش اسب توسط یکی از متقاضیان در شهرستان در دست پیگیری است که در این امر یکی از شعب بانک کشاورزی شهرستان گیرها و بهانه‌های نابه‌جا داده و رفتار و تکریم مناسب با ارباب رجوع را ندارد.

فرماندار اسدآباد با بیان اینکه لازم است مدیران استانی در راستای تغییر این مدیر اقدام کنند، عنوان کرد: از مدیران استان می‌خواهیم به خاطر دید محدود و کارشکنی برخی بانک‌ها، اینگونه مدیران را از این شهر ببرند چراکه بهانه‌گیری در رونق تولید و اشتغال شهرستان ممنوع بوده و اسدآباد برای قرار گرفتن در ریل توسعه و پیشرفت نیازمند مدیران بهانه‌گیر در تولید و اشتغال شهرستان نیست.

 وی با اشاره به کارگاه خیاطی افتتاح شده در روستای جنت‌آباد تصریح کرد: این کارگاه در مرحله اول برای 50 نفر اشتغال ایجاد کرده که در اوایل سال آینده نیز در مرحله دوم با راه‌اندازی شیفت شب تعداد نیروهای کار آن به دو برابر افزایش خواهد یافت.

حمیدوند با تاکید بر اینکه اشتغال و تولید از دستورات موکد و مهم مقام معظم رهبری است، اضافه کرد: به لحاظ وضعیت بیکاری شهرستان در همین راستا یکی از مدارس فرسوده و تعطیل روستای جنت آباد توسط آموزش و پرورش به کارآفرین این کارگاه باقیمت مناسب اجاره داده شده که این امر از نقش موثری در جلوگیری از تخریب این فضاهای آموزشی تعطیل و فاقد دانش آموز دارد.

وی یادآور شد: در حال حاضر آموزش و پرورش شهرستان اسدآباد دارای 30 مدرسه فاقد دانش‌آموز و تعطیل و فرسوده بوده که قرار است با همکاری آموزش و پرورش شهرستان این مدارس به افراد کارآفرین برای ایجاد کارگاه و تولیدی اجاره داده شود که این امر ضمن جلوگیری از تخریب این مدارس، در اشتغال بانوان سرپرست خانوار شهرستان نیز موثر خواهد بود .

انتهای پیام/

ارسال نظرات