خبرهای داغ:
در گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات غرورآفرین والفجر هشت،

محفل روایتگری چهار شهید محله باغزندان شاهرود+ تصاویر

محفل روایتگری چهار شهید عملیات والفجر هشت محله باغزندان شاهرود، شهیدان محمدعلی عامریون، حسن عربعامری، محمد محبوبی و محمدباقر ذاکری در مسجد ابوالفضل محله باغزندان برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۱۳۵۲۹
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، در گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات غرورآفرین والفجر هشت، محفل روایتگری چهار شهید عملیات والفجر هشت محله باغزندان شاهرود، شهیدان محمدعلی عامریون، حسن عربعامری، محمد محبوبی و محمدباقر ذاکری در مسجد ابوالفضل محله باغزندان برگزار شد.
در این محفل شهدایی که اقشار مختلف مردم و مسئولین و خانواده شهدا و ایثارگران حضور داشتند، ایوب حسین پور از جانبازان و یادگاران دوران دفاع مقدس در سخنانی با بیان اینکه یک دهم شهدا شاهرود در عملیات والفجر هشت به شهادت رسیدند اظهار کرد: بیشترین تعداد شهید در یک مقطع زمانی بیشترین در شهرستان در این عملیات تقدیم اسلام و انقلاب اسلامی شده است.
وی افزود: ۱۲۰ شهید شاهرود در این عملیات از حدود ۱۲۰۰ شهید شهرستان و در استان ۱۹۰ نفر از حدود ۲۹۰۰ نفر شهید استان در این عملیات آسمانی شدند و از آمدن شهدا تفحص این عملیات، شهید محمد محبوبی که بعد از عملیات کربلای پنج و آخرین شهید محمدعلی عامریون که تازه تفحص شده است از این محله هستند.
وی با اشاره به شهید حسن عربعامری گفت: تاریخ تولد این شهید ۲۲ بهمن ۱۳۳۹ و تاریخ شهادت ۲۲ بهمن سال ۱۳۶۴ می باشد و این هم در نوع خود کم نظیر است و اینها رندانی بودند که حافظ در دیوان خود بارها تکرار می کند.
حسین قنبریان جانباز و فرمانده گردان کربلا در دوران دفاع مقدس نیز در این محفل شهدایی با بیان اینکه عملیات والفجر هشت در ۲۰ بهمن سال ۱۳۶۴ با رمز یا فاطمه الزهرا (س) اجرا شد افزود: منطقه عملیات طوری طراحی شده بود که دشمن شک نکند و در شب عملیات هوا ابری و بارانی شد و موج ایجاد شد در اروند رود و رزمنده ها خود را زدند به خط و با کمترین درگیری خط اول را گرفتند و فاو اشغال شد.
وی با بیان اینکه این موفقیت مدیون دو عملیات ایذایی در کنار آن بود گفت: این دو عملیات ایذایی یکی توسط گردان کربلا از تیپ ۲۱ امام رضا به فرماندهی اخوی عرب در نهر خین و بوارین و دیگری ارتش جمهوری اسلامی در ام الرصاص و در هور انجام شد.
قنبریان با بیان اینکه برای این عملیات پرچم امام رضا (ع) را آوردند و در فاو نصب شد اظهار کرد: در روز اول توسط پدافند هوایی ارتش ۱۴ هواپیما سرنگون می شود و ۱۰۰ کیلو گاز شیمیایی ،توسط دشمن در یک مساحت کم استفاده گردید.
وی با بیان تلاش جهاد سازندگی در این عملیات که عقبه را با خط وصل کنند که در بهمن شیر سد خاکی زدند و در هور پل متحرک گفت: ابتکارات جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس به ویژه عملیات والفجر هشت بسیار زیاد است که مدیون این مدیریت و تلاش جهادی انقلابی هستیم.
فرمانده گردان کربلا در دوران دفاع مقدس با اشاره به هفت ابتکار جهادسازندگی در دوران دفاع مقدس عنوان کرد: سازه های منحرف کننده موشک های دشمن در منطقه خلیج فارس، بالون ابابیل، قایق مرداب رو، تویوتا شنیدار، پل خیبری، پل خضر( نامرئی) که در عملیات والفجر هشت ایجاد شد و ۹۰ تن وزن داشت و استتار شده بود، پل بعثت یا دانه تسبیح، که ۴۲۰۰ لوله آوردند که انجام شد.
وی ادامه داد: همه جا تخصص کارایی ندارد و تعهد هم باید باشد، ظهور شروع شده است و حضرت آقا شاخص می دهد که این انقلاب هست و به مهدویت وصل خواهد شد، امروز بیش از ۷۰ مرجع تربیت کردن بر علیه ولایت و نفوذ در لباس دین و پیغمبر است.
وی اضافه کرد: جنگ نرم مثل خمپاره شصت هست که نه صدا دارد و نه سوت که متوجه نمی شوید، دشمن فلش را گذاشته داخل و فتنه سال ۱۳۹۸ رهبری فرمودند در همین راستا طراحی شده است.
قنبریان گفت: کسانی که جام زهر را به امام نوشاندند حالا هم دارند تلاش می کنند که جام زهر را به ولایت بدهند و اطرافیان کم‌آوردند.
در این مجلس از لوازم شهدا بویژه شهید تفحص شده محمد‌علی عامریون توسط راوی و تفحص کننده شهدا و برادر شهید، حسن جلالی رونمایی شد.
لازم به ذکر است شهیدان حسن عربعامری، محمد محبوبی، محمدباقر ذاکری و محمد‌علی عامریون از شهدای محله باغزندان که در عملیات والفجر هشت در گردان کربلا در جزیره بوارین به درجه رفیع شهادت نائل آمده و سه تن بعد از سالها تفحص و به میهن بازگشته اند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها