خبرهای داغ:

اختتامیه نخستین جشنواره فیلم و فیلم‌نامه «مادران چشم‌انتظار» در قم برگزار شد

نخستین جشنواره فیلم و فیلم‌نامه مادران چشم‌انتظار از سلسه برنامه‌های جشنواره چله سرو با معرفی افراد برگزیده به کار خود در قم به پایان داد.
کد خبر: ۹۱۱۳۵۴۴
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۳
 
به گزارش خبرگزاری بسیج  از قم، مراسم اختتامیه نخستین جشنواره فیلم و فیلم‌نامه مادران چشم‌انتظار با حضور سید مرتضی سقائیان‌نژاد شهردار، جمعی از مادران شهدای مفقودالاثر و مسئولان استانی در سالن همایش‌های رضوان شهرداری برگزار شد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم در این مراسم اظهار داشت: با وجود اینکه فراخوان این جشنواره به‌صورت استانی اعلام‌ شده بود اما از بسیاری از شهرهای کشور آثار فاخری در زمینه شهدا و مادران چشم‌انتظار به دبیرخانه جشنواره ارسال‌ شده بود.

ابوالقاسم مقیمی با اشاره به آثار معنوی برگزاری جشنواره مادران چشم‌انتظار ادامه داد: برگزاری جشنواره مادران چشم‌انتظار یکی از برجسته‌ترین فعالیت‌های انجام‌شده در قالب جشنواره چله سرو بود، استقبال و همراهی هنرمندان در برگزاری این جشنواره فراتر از حد انتظار بود.

وی تأکید کرد: در مجموع در بخش جشنواره مادران چشم‌انتظار بالغ‌ بر 30 فیلم فاخر و قابل‌عرضه به دبیرخانه جشنواره ارسال‌شده که دارای داستان و جنبه‌های هنری و فیلم‌سازی قابل‌ اعتنا و درخوری هستند، همچنین 60 فیلمنامه نیز به این جشنواره معنوی ارسال‌ شده است.

مقیمی خاطرنشان کرد: به تصویر کشیدن دردها و رنج‌های مادران شهدا به‌ویژه مادران شهدای مفقودالاثر از نیازهای جامعه است، ارزش و منزلت شهدای انقلاب اسلامی و مدافع حرم باعرضه آن‌ها در قالب‌های جذاب هنری تأثیرگذاری بیشتر دارد.

در بخش فیلم‌نامه این جشنواره، فیلم‌نامه‌های بیستم هرماه، صدای پای او و نسل دریا به نویسندگی روح‌الله یارمحمدی، محمدمهدی ذاکری و اسما خاجه‌زاده به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را به دست آوردند، همچنین داود جلیلی دیپلم افتخار بهترین کارگردانی را برای فیلم ننه هما دریافت کرد.

همچنین فیلم «بوی بودنت نباشد» از سیف‌الله یزدانی و «باغ ما که خشک نشد» از مهدی میرزایی نیز به ترتیب حائز تندیس جشنواره دیپلم بهترین فیلم داستانی و تندیس جشنواره دیپلم بهترین فیلم مستند نخستین جشنواره مادران چشم‌انتظار شدند.

گفتنی است در بخش پایانی این جشنواره از حجازی همسر شهید مفقودالاثر جنگ تحمیلی و مادر شهیدان مالامیری و کارکوب‌زاده با اهدای تابلو فرش حرم مطهر امام رضا(ع) تقدیر و تجلیل به عمل آمد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار