استاد مخدومی نویسنده کتاب "من مادر مصطفی" در گفتگو با بسیج:
یک نوسینده و فعال فرهنگی گفت: اگر امام جمعه در خطبه های دوم سیاسی نماز جمعه یک کتاب خوب که عمدتا می تواند از کتاب های مورد تأیید رهبرانقلاب استفاده کند در آن تریبون به مردم معرفی کند قطعا معجزات فرهنگی آن را در شهر میبینیم.
کد خبر: ۹۱۱۳۵۴۶
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ استاد رحیم مخدومی نویسنده کتاب "من مادر مصطفی" در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری بسیج گفت: جوانان انقلابی باید تا می توانند بیاموزند و آموزش دهند و نیروهای کارآمد برای انقلاب اسلامی تربیت کنند،در کار فرهنگی باید گروهی کارکردن را یاد بگیریم و یکی از علت هایی که فعالیت های فرهنگی ما به نتیجه مطلوبی نمی رسد این است که انفرادی کار می کنیم.

وی افزود: بزرگترها که تجربه های زیادی دارند به جوانان بیشتر انگیزه و روحیه بدهند و کمک کنند تا بتوانیم چند مورد از کارهای بر زمین مانده را با نتیجه مطلوبی انجام دهیم.

مدیر مؤسسه رسول آفتاب با انتقاد از جمع شدن گروه های سرود دانش آموزی گفت: در دهه 60 و اوایل 70 هر برنامه ای که برگزار می شد محال بود یک یا دو گروه سرود دانش آموزی کنار آن برگزار نشود که متأسفانه این نشاط را از ما گرفتند که سردمداران جمع شدن این نشاط رئیس دولت اصلاحات و مرتضی حاجی بود که ریشه این کار با نشاط که از مدارس بیرون می آمد را به طور کلی خشک کردند.

وی افزود: بچه ها در مدارس و پایگاه های بسیج وقتی گروه سرود را ساعت ها تمرین می کردند و با یک عرضه موفق انجام می دادند عملا در خط جبهه فرهنگی قرار می گرفتند ولی متأسفانه امروز بچه هایمان را با گوشی های تلفن و بازی های رایانه ای سرگرم کردند.

این نوسینده و فعال فرهنگی گفت: جوانان انقلابی این روحیه های دهه 60 را دوباره می توانند احیا کنند،بچه های بسیج با وجود دغدغه های نظامی دهه 60 در مساجد تئاترهای بسیار قوی اجرا می کردند و این کارها دوباره باید احیا شوند که اینها جایشان امروز خالی است.

وی با اشاره به آسیب هایی که اکنون گریبان گیر کتابخوانی شده است افزود: مسئولین از امام جمعه و استاندار و فرماندار گرفته تا نخبگان جامعه وظیفه معرفی کتاب را در تریبون های خود به عنوان یک عمل امر به معروف و نهی از منکر انجام دهند.

مخدومی بیان داشت: اگر امام جمعه در خطبه های دوم سیاسی نماز جمعه یک کتاب خوب که عمدتا می تواند از کتاب های مورد تأیید رهبرانقلاب استفاده کند در آن تریبون به مردم معرفی کند قطعا معجزات فرهنگی آن را در شهر میبینیم.

وی تأکید کرد: کتابخوانی یکی از مهمترین موضوعات فرهنگی است و بسیار مورد تأکید حضرت آقا می باشد و ائمه جمعه و جماعت مساجد هم با تقلید از رهبرانقلاب باید بر روی این موضوع کار کنند.

این نوسینده و فعال فرهنگی در پایان خاطر نشان کرد: متأسفانه بچه های انقلابی اینگونه کارها را انجام نمی دهند و همیشه از بی حمایتی نق می زنند،این راه کارها را ما به عنوان نویسنده در شهر خودمان انجام دادیم و نتیجه های بسیار خوبی گرفتیم.

ارسال نظرات