سردار علیرضا طاهری، در مراسم تودیع و معارفه فرمانده یگان حفاظت دادگستری چهارمحال و بختیاری از تصویب طرح ساختاری یگان حفاظت دستگاه های قضایی کشور خبر داد.
کد خبر: ۹۱۱۳۶۵۰
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ آئین تکریم و معارفه فرمانده یگان حفاظت دادگستری چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

 مشاور رئیس حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه در این مراسم اظهار کرد:  تعداد 35 هزار نیرو برای این طرح با احتساب 3600 ساختمان متعلق به قوه قضائیه در سراسر کشور پیش بینی گردیده است. وی گفت: با تلاشها و پیگیریهای فرماندهی محترم یگان حفاظت قوه قضائیه در حال حاضر تعداد 2هزار نیرو پس از انجام امور گزینش و کسب آموزشهای لازم در یگانهای حفاظت مراکز قضایی استانها مشغول به فعالیت هستند.

سردار علیرضا طاهری،  در ادامه با اشاره اهداف دشمنان در آسیب رساندن به قوه قضائیه اظهار داشت: یکی از اهداف و مقاصد دشمنان نظام، آسیب رساندن به مراکز قضایی در استانهاست به گونه ای که در دیماه سال گذشته 19 ساختمان متعلق به قوه قضائیه مورد حمله و تخریب قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد: هرچند پس از این رخداد بررسی های لازم صورت پذیرفت و کمبودها و نواقص برای پیشگیری از این گونه اقدامات شناسایی گردید، اما آنچه که بیش از همه موضوعات اهمیت داشت مسأله آموزش نیروها بود و این مهم همواره مورد تأکید ریاست محترم حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه می باشد.

سردار طاهری تصریح کرد: از موضوعات مهم دیگری که مد نظر ریاست حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه می باشد مسأله سلامت نیروها، امکانات مورد نیاز یگانها و انجام هماهنگی مربوطه با مرکز در خصوص هر گونه اقدامی از قبیل انتصاب و یا نقل و انتقال نیروهاست و لازم است این مسائل مورد توجه فرمانده هان یگانهای حفاظت و مسئولان قضایی قرار گیرد.

در این مراسم سرهنگ یزدان پناه، فرمانده یگان حفاظت قوه قضائیه نیز با اشاره به وضعیت یگان حفاظتی قوه قضائیه گفت: این یگان نهادی جدید است که نزدیک به 5 سال از شروع به کار آن می گذرد و مدت دو سال است که به مرحله تثبیت رسیده است.

وی افزود: در حال حاضر این یگان مشکلی در خصوص تأمین سرباز ندارد و هزینه های آموزشی سربازان نیز از سوی دولت به قوه قضائیه پرداخت می گردد.

سرهنگ یزدان پناه با تأکید بر لزوم تکریم مراجعان دستگاه قضا و حفظ حرمت و جایگاه مسئولان قضایی گفت: روزانه بطور میانگین حدود 2 میلیون نفر به اماکن دستگاه قضایی در سراسر مراجعه می کنند و لازم است که یگانهای حفاظت در خصوص رعایت احترامات و تکریم این افراد توجه خاص داشته باشند چرا که ملاک کار در دستگاه قضا خدمت به مردم و رضایتمندی آنهاست و گاهی ممکن است عملکرد و رفتار نامناسب یک شخص به حساب کل مجموعه گذاشته می شود.

 فرمانده یگان حفاظت قوه قضائیه پرهیز از انجام کارهای غیر مرتبط و عدم دخالت در امور قضایی و پرونده ها را از نکات مهمی دانست که باید به نیروهای یگانهای حفاظت آموزش داده شود.

احمدرضا بهرامی سامانی، رئیس کل دادگستری استان نیز در این مراسم با تأکید بر اهمیت تجهیز مراکز قضایی به امکانات حفاظتی گفت: هرچند بسیاری از آسیب هایی که در گذشته وجود داشت با برقراری یگان حفاظت برطرف گردیده اما لازم است اعتبارات مورد نیاز نیز برای نصب و یا تعویض به موقع تجهیزات حفاظتی نیز پیش بینی گردد چرا که کمبود و یا فرسودگی امکانات می تواند در بروز آسیبها و مشکلات تأثیر گذار باشد.

 بهرامی در خصوص آموزش و نظارت بر نیروها نیز گفت: فرماندهان یگانهای حفاظت باید همواره در امور اخلاقی پیشقدم باشند و نسبت به سلامت سربازان و نیازهای آنان نظارت مستمر و دقیق داشته باشند.

در پایان این مراسم با حکم فرمانده یگان حفاظت قوه قضائیه، سرهنگ مطلبی به سمت فرمانده جدید یگان حفاظت دادگستری استان چهارمحال و بختیاری منصوب و از ازحمات سرهنگ شفیعی تقدیر شد.

ارسال نظرات