سرپرست سازمان تأمین اجتماعی گفت: وجود نیروی انسانی متخصص و با انگیزه در حوزه معاونت اقتصادی و برنامه ریزی موجب دلگرمی و امیدواری است و جایگاه این معاونت بایستی ارتقاء یابد .
کد خبر: ۹۱۱۳۷۶۴
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹
 
 به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، محمدحسن زدا در جلسه هم اندیشی با مدیران و کارکنان معاونت اقتصادی و برنامه ریزی سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: این جلسات به منظور تعامل با کارکنان سازمان تشکیل می شود و تلاش می کنیم که فرهنگ پاسخگویی و توجه به خرد جمعی را در سازمان گسترش دهیم.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی یکی از مسائل بسیار مهم در سازمان تأمین اجتماعی است، گفت: در حال حاضر این موضوع مهم متولی واحدی در سازمان ندارد و بایستی برای اصلاح این وضعیت اقدام اصولی صورت گیرد.

زدا در پاسخ به سوال یکی از همکاران درباره شرکتهایی که مأموریت احداث پروژه های ساختمانی سازمان تأمین اجتماعی را بر عهده دارند، گفت: در حال حاضر با وجود استفاده از نیروهای متخصص و دلسوز در شرکتهای مأموریتی اماهزینه تمام شده پروژه های ساختمانی اداری و درمانی قابل قبول نیست و عملکرد این شرکتها نیازها و خواسته های سازمان را به نحو صحیح برآورده نمی کند.

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی دریافت گزارش های نظارتی از معاونت اقتصادی این سازمان درباره پیشرفت اجرای برنامه های عملیاتی را اقدامی بسیار خوب برشمرد و گفت: این گزارش ها در شورای معاونین سازمان مطرح و تصمیم گیری لازم برای رفع مشکلات احتمالی و تسریع اجرای برنامه ها انجام می شود.

زدا در ادامه این جلسه به وضعیت هلدینگ درمانی ایجاد شده در سازمان تأمین اجتماعی اشاره کرد و گفت: ارتباط این هلدینگ با معاونت درمان به خوبی تعریف نشده و بر همین اساس به هیأت مدیره سازمان پیشنهاد داده ایم که این هلدینگ را به حوزه درمان سازمان بازگرداند و نحوه فعالیت هلدینگ بازنگری شود.

وی نسبت بالای تعداد کارکنان حوزه درمان به تعداد تخت های مراکز درمانی را یکی دیگر از مسائل مربوط به حوزه درمان برشمرد و گفت: برای برطرف شدن این مشکل نیز بایستی اقدامات مناسبی در دستور کار قرار گیرد.

زدا درباره مطالبات سازمان تأمین اجتماعی از دولت نیز گفت: اصل مطالبات تأمین اجتماعی از دولت بر اساس گزارش سازمان حسابرسی تا پایان سال 94 مبلغ 80 هزار میلیارد تومان است و درباره نحوه محاسبه سود این مطالبات اختلاف نظر وجود دارد که کارشناسان حوزه اقتصادی سازمان می توانند در این زمینه اظهار نظر کنند.

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به طرحی که از سوی تعداد زیادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای انجام اصلاحات پارامتریک ارائه شده است، گفت: برای انجام اصلاحات پارامتریک کارشناسان سازمان تأمین اجتماعی و همچنین تیم های تخصصی که از اتحادیه بین المللی تأمین اجتماعی دعوت شده بودند؛ اظهار نظر کرده اند و طرح هایی نیز تهیه کرده اند.

زدا ادامه داد: درباره لزوم انجام اصلاحات پارامتریک و زمان انجام این اصلاحات دیدگاه های مختلفی مطرح می شود و این موضوع با مسائل سیاسی و اجتماعی نیز پیوند دارد.

وی در پاسخ به سوالی درباره انتصاب مدیران شرکتهای تابعه سازمان تأمین اجتماعی گفت: برای انتصاب مدیران سازمان و شرکتهای تابعه شاخص هایی را تعیین کرده ایم و انتصابات در این چارچوب انجام می شود.

وی ادامه داد: افراد دارای دو سمت باید از یکی از پست ها استعفا دهند و این موضوع در ماه های اخیر با جدیت دنبال شده و به زودی به جایی خواهیم رسید که هیچ فرد دو شغله ای نداشته باشیم.

دکتر حسین امیری گنجه، سرپرست معاونت اقتصادی و برنامه ریزی سازمان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه گفت: از ابتکار عمل و کار ارزشمند مدیریت محترم سازمان برای برگزاری جلسات هم اندیشی با کارکنان تشکر می کنم.

وی با بیان اینکه معاونت اقتصادی سازمان تأمین اجتماعی دارای مجموعه ای از کارکنان متخصص در حوزه اقتصاد و برنامه ریزی است، گفت: حفظ و ارتقاء ارزش اموال و سرمایه سازمان تأمین اجتماعی و همچنین فعالیت این سازمان براساس برنامه عملیاتی دو محور اصلی فعالیت این معاونت است.

دکتر امیری گنجه با بیان اینکه در شرایط جنگ اقتصادی، وظیفه کارشناسان و برنامه ریزان حوزه اقتصادی سنگین تر می شود، گفت: کارکنان این مجموعه می توانند برای عبور سازمان از شرایط دشوار نقش قابل توجهی برعهده بگیرند و جا دارد که از توان این مجموعه به بهترین نحو بهره برداری شود.

در این جلسه کارکنان واحدهای مختلف معاونت اقتصادی سازمان تأمین اجتماعی نیز به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

 

ارسال نظرات