قاسمی‌طوسی از ارائه تسهیلات ویژه بانوان در قالب طرح و برنامه گفت: 280 میلیون تومان از محل اعتبارات هزینه‌ای استان به فراخور عملکردها به امور بانوان اختصاص یافت.
کد خبر: ۹۱۱۳۷۷۱
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، سمیه قاسمی‌طوسی در نشستی که با حضور سیاوش رضوانی مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد و بانوان شاغل در این بندر در واحد یگان حفاظت بندر برگزار شد، شرکت کرد و پای صحبت‌های آنها نشست.

وی با اشاره به آغاز چهل و یکمین سال از عمر انقلاب اسلامی اظهار کرد: افراد زیادی برای امنیت این کشور جان خود را از دست دادند و امروز ما با کمترین دغدغه وارد محیط کار می‌شویم، در مرزهای ایران کسانی هستند که برای آسایش مردم تلاش می‌کنند و اخیراً شاهد شهادت 27 تن از نیروهای سپاه بودیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با اشاره به فعالیت‌های این حوزه گفت: در بخش سلامت و بهداشت زنان تفاهم‌نامه‌هایی با معاونت بهداشتی و اداره‌کل امور روستایی استان به امضا رسید، برای کارآفرینی و خلاقیت زنان نیز کلاس‌های آموزشی را در ساری، گلوگاه و بابل داشتیم که مورد استقبال قرار گرفت.

قاسمی‌طوسی از ارائه تسهیلات ویژه بانوان در قالب طرح و برنامه گفت که از محل اعتبارات هزینه‌ای استان به فراخور عملکردها به امور بانوان اختصاص یافت(280 میلیون تومان).

وی افزود: برنامه‌های مورد نظر در چهار حوزه جهاد کشاورزی، محیط زیست، زنان سرپرست خانوار و سازمان‌های مردم‌نهاد تحویل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، در کارگروه مصوب و به شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان ارائه شده است، اکنون نیز در حال مراحل اجرایی هستیم که گروه هدف استقبال خوبی داشتند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با تبریک هفته زن و سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) بیان کرد: برای این هفته برنامه‌های متنوعی ازجمله برپایی نمایشگاه‌های عرضه محصولات، همایش تجلیل از بانوان نمونه استان، مسابقات فرهنگی و ورزشی، آشپزی(طبخ آبزیان) و برنامه‌های سلامت‌محور در حوزه زنان و خانواده داریم که جزئیات آن از سوی رسانه‌ها اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: تلاش این است و معتقدیم که باید کرامت انسانی زنان حفظ شود، اداره‌کل امور بانوان در حد توان به پیشگیری و رفع مشکلات حوزه زنان می‌پردازد، در بخش دیگر باید از ظرفیت بانوان توانمند در پست‌های کلیدی استفاده شود زیرا تجربه نشان داده است که بانوان شاغل در جایگاه‌های مهم اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کشور، کار خود را به‌نحو شایسته انجام می‌دهند.

به گزارش فارس، سمیرا احسانی مسؤول امور بانوان بندر امیرآباد نیز در نشست امروز با اشاره به اشتغال به‌کار 21 زن در این مجموعه معظم اقتصادی و تجاری اظهار کرد: دوره‌های آموزشی، مسابقات ورزشی و فرهنگی و بازدید از سایر بنادر کشور ازجمله برنامه‌هایی است که در طول سال برای بانوان شاغل برگزار و تلاش می‌شود از مهارت‌های آنها استفاده کنیم.

در پایان برنامه از بانوان شاغل در نشست با تقدیم هدایایی قدردانی شد، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران و هیأت همراه پس از اتمام نشست، در هوای مطبوع زمستانی که با باد و باران همراه بود؛ از امکانات و تجهیزات محوطه بندر،  اسکله و معاونت امور دریایی بازدید کردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها