خبرهای داغ:
مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان جنوبی با بیان اینکه ثبت نام خادمیاری در استان ۶ هزار و ۳۰۱ مورد انجام شده است گفت: تشکیل ۲۵ کانون خادمیاری موضوعی تخصصی در مرکز استان و ۱۱۲ مورد کانون موضوعی محله ای و رابطه شهرستان ها داریم.
کد خبر: ۹۱۱۳۷۷۷
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، صبح امروز چهارشنبه یکم اسفند ماه همزمان بیش از 2هزار  کانون خادمیاری رضوی به صورت هماهنگ در سراسر کشور با سخنرانی آیت الله رئیسی تولیت معظم آستان قدس رضوی افتتاح شد.

این مراسم با حضور نماینده ولی فقیه استان ، استاندار ، مسئولین استانی ، نخبگان، خانواده شهدا و ایثارگران معزز  و خادمیاران آستان قدس رضوی در خراسان جنوبی  برگزار شد.

حجت الاسلام مجید نصیرایی مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان جنوبی در این مراسم اظهار داشت:  دفتر آستان قدس در بهمن ماه ۹۵ در خراسان جنوبی تأسیس شد.

 وی عنوان داشت: اقدامات متعدد در زمینه محرومین، زائر اولی ها و بیماران نیازمند و صعب العلاج، برنامه های عمرانی، سازندگی، تخصصی، توزیع بسته های غذایی، توزیع گوشت، لوازم التحریر و کمک به محرومین با ارائه خدمات درمانی در بحث اردوهای جهادی عمرانی و اعزام تیم دندان پزشکی به دهستان های هدف انجام شده است.

نصیرایی بیان داشت: از ابتدا تاکنون 15هزار و  ۲۷۲ زائر اولی به مشهد مقدس اعزام شدند و ۳۷ اردوی جهادی به مناطق محروم داشتیم.

وی با اشاره به اقدامات محرومیت زدایی آستان قدس رضوی در استان گفت:  اطعام محرومین به تعداد 37هزار و  ۶۰۰ نفر اطعام شدند و 6هزار و  ۵۵۷ سبد غذایی با حداقل مبلغ یک میلیون و ۸۰۰ هزار ریال بین محرومین توزیع شده است.

 مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان جنوبی افزود: از ایتام ۲۳۲ نفر با اهدای کارت هدیه دلجویی صورت گرفته است و عیادت از ۳۴۱ بیمار صعب العلاج و سرکشی و عیادت از ۳۴ جانباز صعب العلاج انجام شده است.

وی به سایر خدمات آستان قدس رضوی به مردم استان اشاره و عنوان کرد: مساعدت به سادات و بیماران صعب العلاج در دهه کرامت، ارائه خدمات درمانی، هزینه بستری و دارویی به تعداد ۴ هزار و ۴۰ نفر و  اردوهای جهادی تیم پزشکی و دندان پزشکی به تعداد چهار مورد در شهرستانهای نهبندان و درمیان اعزام شده اند.
نصیرایی ادامه داد: پیگیری مطالبات و درخواست های مردمی ۸۷۰ مورد، توزیع لوازم التحریر با همکاری کمیته امداد و سمن ها ۹ هزار بسته، خدمات مشاوره حقوقی و اشتغال ۲۱۹ مورد بوده است.

وی اضافه کرد: همچنین توزیع گوشت ارسالی ۲۱ تن به نیازمندان، تهیه و توزیع گوسفند عقیقه برای متقاضیان۳۱۲ راس، ثبت نام خادمیاری در استان ۶ هزار و ۳۰۱ مورد انجام شده است.

 

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان جنوبی گفت: توزیع ۴۰۰ سری جهیزیه با همکاری کمیته امداد و قرارگاه پیشرفت و آبادانی  سپاه ، تشکیل ۲۵  کانون خادمیاری موضوعی تخصصی در مرکز استان و ۱۱۲ مورد کانون موضوعی محله ای و رابطه شهرستان ها داریم .


وی اضافه کرد: احداث ۱۲۴ واحد سرویس بهداشتی و حمام در نهبندان و سربیشه، احداث ۲۱ سقاخانه مجهز به تصفیه آب،  و طراحی و احداث  8 بند خاکی و سنگی و ملاتی  از جمله اقدامات آستان قدس  رضوی در استان است.

 

نصیرایی عنوان داشت: اجرای کارهای عمرانی توسط اردوهای جهادی، توزیع 3هزار و 750مورد سبد غذایی ویژه مادران و فررزندان در معرض سوء تغذیه و  اعزام تیم های منتخب خادمیاری در رشته های جوانان، پیشکسوتان و جانبازان و معلولین در تیم های متعدد که حائز کسب مدال شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها