نماینده ولی فقیه در گیلان گله داری و شبانی را از شغل های سخت و نیازمند حوصله عنوان کرد و گفت: بخشی از اقتصاد جامعه حاصل تلاش شبانان و گله داران است.
کد خبر: ۹۱۱۳۸۳۶
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از تالش، آیت الله رسول فلاحتی امروز در همایش شبانان و گله داران غرب گیلان در تالش با اشاره به اینکه شهرنشین ها غذای خود را مدیون گله داران هستند اظهار کرد: دامپروری از فعالیت های سخت محسوب می شود و شبانان برای تولید غذای مردم در تمام فصل ها تلاش می می کنند.
وی، جامعه و مردم را مدیون تلاش شبانان و گله داران عنوان کرد و افزود: گوشت غذای مردم محصول تلاش شبانانی است که در کوه ها و دشت ها گله داری می کنند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه شبانی و گله داری شغل خداپسندانه است، تصریح کرد: پرورش حیوانات حلال گوشت نیاز به تلاش ویژه دارد و گله داران و شبانان با حوصله این کار را انجام می دهند.
آیت الله فلاحتی، شبانی و گله داری را برکت زا دانست و بیان کرد: شبانی و گوسفندداری در اسلام مستحب است.
وی، صداقت و راستی در انجام کارها را سبب عاقبت بخیری انسان عنوان کرد و گفت: فردی که می خواهد با کلک زندگی کند خدا او را عاقبت بخیر نمی کند. 

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر راستگویی در زندگی، خاطرنشان کرد: دروغ موجب بیچارگی انسان در زندگی می شود.
آیت الله فلاحتی بر اقامه نماز اول وقت توسط شبانان و گله داران تاکید کرد و یادآور شد: شبانان می‌توانند با همراه داشتن یک رادیوی کوچک حتی در میان دشت‌ها و کوه‌ها نیز صدای دلنشین اذان را بشنوند و نماز را اول وقت اقامه کنند.
وی با بیان اینکه خداوند نعمت های خود را نسبت به افراد شکرگزار افزایش می دهد، اظهار کرد: بخشی از اقتصاد جامعه حاصل تلاش شبانان و گله داران است.

انتهای پیام

ارسال نظرات