مسوول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدای آذربایجان‌غربی:
مسوول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدای آذربایجان‌غربی گفت: آثار مبارزات روحانیان و علما در تاریخ ثبت و ماندگار شده است.
کد خبر: ۹۱۱۳۸۴۳
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، حجت‌الاسلام عبدالرحیم نجفقلی‌زاده‌سرایی عصر امروز در همایش علمداران عاشورایی که با هدف نکوداشت روحانیان رزمنده در ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: آثار مبارزات روحانیان و علما علیه استکبار جهانی برای همیشه در تاریخ جهان اسلام ثبت شده است و آیندگان می‌توانند به آن رجوع کنند.

وی افزود: در اول اسفند ماه 1364 نماینده امام خمینی (ره) در سپاه پاسداران آیت‌الله شیخ فضل‌الله محلاتی به همراه جمعی از نمایندگان مردم در مجلس و مسوولین عازم جبهه شدند، که هواپیمای حامل آنها مورد حمله رژیم بعثی عراق قرار گرفت و همه سرنشینان آن به فیض شهادت نائل آمدند.

نجفقلی‌زاده‌سرایی گفت: روحانیان در طول هشت سال دفاع مقدس و قبل و بعد از پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی، ایثار و فداکاری زیادی کردند، بنابراین با هدف ارج نهادن بر تلاش و مجاهدت آنها روز شهادت آیت‌الله محلاتی به عنوان روحانیت و دفاع مقدس نام‌گذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه نقش بارز و چشمگیر روحانیان ولایتمدار در هشت سال دفاع مقدس بر هیچ انسان باانصاف و آگاهی پوشیده نیست، اضافه کرد: گواه برای صحت این ادعا خیل عظیم شهیدانی است که از این قشر تقدیم انقلاب اسلامی شده و آن هم در حالی که به لحاظ آماری بیش از سایر اقشار است.

مسوول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدای آذربایجان‌غربی با اظهار اینکه نام و یاد روحانیان شهیدی همچون آیت‌الله محلاتی، شاه‌آبادی، میثمی و ... در تارک تاریخ ایران اسلامی ماندگار شده است، گفت: تعداد بالای شهدای گلگون‌کفن روحانیان گواه این موضوع است، که آنها نیز دوشادوش اقشار مختلف مردم در رزم بی‌امان شرکت کرده‌ و به لقاءالله پیوسته‌اند.

سرایی با اظهار اینکه طبق بررسی‌های به عمل آمده 400 نفر روحانی از آذربایجان‌غربی به جبهه‌های حق علیه باطل شتافته‌اند، بیان کرد: با هدف تبیین نقش روحانیت در دفاع مقدس هم‌اکنون کتابی در حال تالیف است.

انتهای پیام

ارسال نظرات