رییس شعبه بانک توسعه صادرات شعبه گرگان گفت: این شعبه با 80 میلیاردریال تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی تامین مالی تنها واحد تولید کننده ید در کشور را برعهده گرفته است.
کد خبر: ۹۱۱۳۸۴۹
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۷

 

 

 
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، غلامعلی ماجدی در گفت و گو با روابط عمومی بانک توسعه صادرات با اعلام این مطلب افزود: 15 درصد از تولیدات این واحد تولید کننده ید نیاز کشور را تامین می کند و 85 درصد مابقی آن به خارج از کشور صادر می شود.
وی افزود: صادرات ید ارز آوری بالایی دارد و ایران هم تنها تولید کننده ید در خاورمیانه است.
این ماده برای مصارف مختلف از جمله پزشکی، داروسازی و صنایع پتروشیمی فرآوری می شود.
ماجدی درخصوص مهمترین پروژه های تامین مالی شده توسط این شعبه از بدو تاسیس گفت: طرح توسعه تولید جعبه های با کیفیت جهت صدور میوه و تره بار به مبلغ 105 هزار دلار ، طرح توسعه رب اسپتیک در سال 174 هزار یورو، تکمیل طرح تولید رب گوجه فرنگی با مبالغ ریالی پنج میلیارد و 800 میلیون ریال و تسهیلات ارزی دو میلیون یورو، طرح توسعه روکش ملامینه صنعت چوب شمال به مبلغ یک میلیون و 566 هزار یورو در این شعبه تامین مالی شده است.
وی اضافه کرد: شعبه گرگان از زمان تاسیس درسال 77 در راستای حمایت از صادرات غیر نفتی با پتانسیل ظرفیت بالای منابع و نیروهای متخصص و کارآمد همواره بعنوان یکی از بازوان نظام اقتصادی کشور در بخش صادرات در طول دوران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران عملکرد قابل قبولی ارائه داده است.
ارسال نظرات