مهاجرت معکوس در کشور شروع شده است

معاون توسعه روستائی و مناطق محروم ریاست جمهوری، با بیان اینکه امروز مهاجرت معکوس شروع شده است، گفت: بدون تردید این مهم در سرشماری آینده کشور خود را نشان خواهد داد.
کد خبر: ۹۱۱۳۸۶۲
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، محمد امید امروز در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری لرستان که در محل استانداری این استان برگزار شد، ضمن بیان اتفاقات خوب انجام شده در حوزه توسعه روستائی اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی خدمات بسیار گسترده‌ای در سطح روستاهای کشور انجام داده که متأسفانه گاهی به خوبی این عملکردها منعکس نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای انقلاب تا سال‌های گذشته بیشتر بر فعالیت‌های زیرساختی در روستاها متمرکز بوده‌ایم، با این وجود شاهد خالی شدن روستاها از جمعیت می‌شدیم، اما تجربه ثابت کرده هر زمان زمینه اشتغال در این مناطق به وجود آمده، شاهد مهاجرت معکوس بوده‌ایم.

معاون توسعه روستائی و مناطق محروم ریاست جمهوری، با بیان اینکه امروز مهاجرت معکوس شروع شده است، افزود: بدون تردید این مهم در سرشماری آینده کشور خود را نشان خواهد داد.

امید، ضمن تأکید بر ظرفیت ویژه بوم‌گردی و گردشگری در استان لرستان بیان داشت: در همین راستا تمام توان خود را برای تحقق شاخصه‌های اشتغال در زمینه‌های یادشده به کار خواهیم گرفت.

معاون توسعه روستائی و مناطق محروم ریاست جمهوری، یکی از اهداف این معاونت را عمران و آبادانی روستاها از طریق ایجاد اشتغال خواند و اظهار داشت: این ظرفیت در روستاهای لرستان وجود دارد، بنابراین تسهیلات لازم برای خلق زنجیره ارزش در استان را فراهم خواهیم کرد.

وی ادامه داد: بر اساس آمارها 40 دستگاه دولتی در حوزه روستاها فعال هستند، ضمن اینکه دستگاه‌های غیرفعال دیگر همچون سپاه و بنیاد برکت نیز در این مناطق حضور مؤثر دارند، بنابراین انسجام‌بخشی بین دستگاه‌هایی که در روستاها فعالیت دارند، از دیگر اهداف معاونت توسعه روستایی است.

امید با اشاره به هم‌افزایی اعتبارات در خصوص زیرساخت‌های روستایی لرستان افزود: در اعتبارات سال آینده این موضوع پیش‌بینی خواهد شد.

معاون توسعه روستائی و مناطق محروم کشور اظهار داشت: تصمیم به ایجاد فروشگاه‌های مرکزی بزرگی در شریان‌های اصلی کشور و در نزدیکی روستاها داریم که بدون تردید، در انجام این طرح لرستان را یکی از اولویت‌های اصلی قرار خواهیم داد.

انتهای پیام

ارسال نظرات