معاون برنامه‌ریزی و امور زیربنایی معاونت توسعه روستایی:
معاون برنامه‌ریزی و امور زیربنایی معاونت توسعه روستایی گفت: اگر برای هر شغل 60 میلیون تومان در نظر گرفته شود با تحقق این اعتبار تا پایان سال بایستی 7 هزار و 600 شغل تا پایان 97 در استان ایجاد شود.
کد خبر: ۹۱۱۳۸۶۶
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، کاوه معراجی  امروز در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری لرستان اظهار کرد: لرستان در شاخص زیربنایی روستائی از وضعیت خوبی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: در بخش اجتماعی نیز 75.7 درصد جمعیت روستائی لرستان باسواد هستند که این میزان در مقایسه با نرخ 78.5 درصد باسوادی کشور حدود سه درصد پائین‌تر است.

معاون برنامه‌ریزی و امور زیربنایی معاونت توسعه روستایی با بیان اینکه لرستان سه درصد کل جمعیت کشور با 1.7 درصد مساحت را دارد، افزود: این در حالی است که 26 درصد جمعیت کشور روستائی بوده که این میزان جمعیت حدود 27 درصد در تولید ناخالص داخلی سهم دارند.

معراجی تصریح کرد: بر اساس آمار سال 95، جمعیت روستائی لرستان 623 هزار نفر بوده که 205 هزار نفر آن‌ها فعال بوده‌اند، همچنین نرخ بیکاری استان بین 8.8 تا 9.2 متغیر بوده که بر اساس این عدد بین 17 تا 20 هزار نفر جمعیت بیکار داشته است.

وی میزان تسهیلات اشتغال اختصاص یافته برای لرستان طی سال جاری را در مجموع 461 میلیارد تومان عنوان و تصریح کرد: اگر برای هر شغل 60 میلیون تومان در نظر گرفته شود با تحقق این اعتبار تا پایان سال بایستی 7 هزار و 600 شغل تا پایان 97 در استان ایجاد شود.

معاون برنامه‌ریزی و امور زیربنایی معاونت توسعه روستایی گفت: تحقق این میزان اشتغال موجب کاهش سه درصدی نرخ بیکاری لرستان خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظرات