معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ثبت نام از متقاضیان واحدهای تولیدی جهت اجرای برنامه تولید و اشتغال بخش صنعت و معدن موضوع بند «الف» تبصره 18 قانون بودجه از هفته آینده آغاز می‌شود.
کد خبر: ۹۱۱۳۸۶۹
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۶

 

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از شاتا سعید زرندی در جلسه هماهنگی نهایی که به‌صورت ویدئوکنفرانس با رؤسای سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها برگزار شد افزود: با تفاهم انجام شده با سازمان برنامه و بودجه جهت ایجاد اشتغال در بخش صنعت و معدن حدود 20 هزار میلیارد تومان منظور شده ا ست.
معاون طرح و برنامه گفت: 10 هزار میلیارد تومان توسط منابع بانک‌ها و 10 هزار میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده و هزار میلیارد تومان هم یارانه سود تسهیلات منظور شده است.
در این برنامه، با تخصیص یارانه سود پیش‌بینی شده، نرخ نهایی سود تسهیلات طرح‌ها و واحدهای تولیدی درصورت تحقق اهداف مربوط، برای مناطق برخوردار، به 14درصد و برای مناطق کمتربرخوردار، به 12درصد کاهش می‌یابد.
وی افزود: تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام صنعتی و معدنی و بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی از مهمترین برنامه‌های تبصره 18 می‌باشد.
زرندی گفت: واحدهای صنفی تولیدی نیز در بخش بازسازی و نوسازی می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.
معاون طرح و برنامه افزود: متقاضیان واحدهای صنعتی و معدنی از هفته آینده می‌توانند با مراجعه به سایت بهین‌یاب درخواست خود را ثبت کنند.
وی گفت: مراحل تخصیص و نحوه ارائه تسهیلات در سایت بهین‌یاب مشخص شده و دستورالعمل اجرایی آن به سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها ابلاغ می‌شود.
در این جلسه مهندس صالحی‌نیا، مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی گفت: اصلاح ساختار و نوسازی در صنایع بسیار اهمیت دارد که در این طرح به خوبی دیده شده است.
صالحی‌نیا گفت: شهرک‌های صنعتی در موضوع عارضه‌یابی و مشاوره‌های صنعتی در این طرح همکاری می‌کند.
وی افزود: کلینیک‌ها صنعتی می‌توانند خدمات مطلوب برای بهبود شرایط تولید به واحدهای صنعتی ارائه کند.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی گفت: در تبصره 18 برای کلینیک‌های صنعتی و خوشه‌های صنعتی نیز تمهیداتی دیده شده که شرکت شهرک‌های صنعتی آن را اجرایی خواهد کرد.
در این جلسه روسای سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها، بصورت ویدئوکنفرانس، سئوالات و ابهامات خود را مطرح کرده و پاسخ‌های لازم از سوی مسئولان حاضر در جلسه ارائه شد.

ارسال نظرات