خبرهای داغ:
مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه دامغان گفت: بیست و ششمین دوره مسابقات قرآنی بسیج استان سمنان و سیزدهمین دوره مسابقات قرآنی کانونهای فرهنگی هنری مساجد "مدهامتان" به صورت مشترک در شهر امیریه دامغان برگزار می شود.
کد خبر: ۹۱۱۳۹۱۷
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۵
حجت الاسلام سید مهدی موسوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در دامغان اظهار داشت: بیش از ۳۵۰ نفر از فعالان قرآنی مناطق مختلف استان سمنان شامل اعضای برادر و خواهر کانون‌های مساجد و مرتبیان حلقه‌های صالحین و آحاد بسیجیان در این رقابت معنوی شرکت می‌کنند.

وی با اشاره به تلفیق سیزدهمین دوره مسابقات قرآنی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد "مدهامتان" و بیست و ششمین دوره مسابقات قرآنی بسیج استان سمنان با هدف بهره گیری بیشتر فعالان و هم افزایی در این بخش، افزود: نشست‌های تدوین برنامه این مسابقات از یک ماه گذشته در سطح استان و شهرستان برگزار شده و بخشداری امیرآباد، شهرداری امیریه، دارالقرآن بسیج شهرستان، کانون فرهنگی هنری میثاق امیریه و حوزه مقاومت خاتم الانبیاء (ص) نقش اصلی را در برگزاری این مسابقات دارند.

مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه دامغان با بیان اینکه سال گذشته تنها ۶۰ نفر در مسابقات قرآنی مدهامتان استان سمنان شرکت نمودند و در سال جاری با تدابیر اتخاذ شده ۶۰۰ نفر از فعالان قرآنی استان سمنان در مرحله شهرستانی این مسابقات رقابت کردند و ۳۵۰ نفر از این افراد روز جمعه سوم اسفند ماه در شهر امیریه دامغان در مرحله استانی شرکت می‌کنند.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به برگزاری این مسابقات به همت دارالقرآن بسیج و سپاه ناحیه دامغان تصریح کرد: این مسابقات در رده سنی هفت تا ۱۶ سال در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل تخصصی و ترتیل عمومی، قرائت تحقیق تقلیدی، حفظ جزء ۳۰، جزء ۳ و ۵ طرح صراط، اذان (ویژه برادران)، قرائت نماز و نقاشی آیات برگزار می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: این مسابقات مشترک قرآنی در رده سنی بالای ۱۶ سال در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل تخصصی و ترتیل عمومی، حفظ ۱۰، ۲۰، کل طرح صراط، اذان (ویژه برادران) و تفسیر (سوره مبارکه اسراء) برگزار می‌شود و در هر رشته سه نفر به مرحله کشوری مدهامتان که اردیبهشت ماه ۹۸ در مشهد مقدس برگزار خواهد شد راه می‌یابند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها