مراسم تکریم از مادران شهدا در ساوه برگزار شد:
مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری گفت: خاطرات جنگ و تبیین لایه های پنهان هشت سال مقاومت ملت ایران در برابر دشمن تا بن دندان مسلح، بیانگر قیمت تمام شده جنگ هشت ساله است.
کد خبر: ۹۱۱۳۹۵۶
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از ساوه،مرتضی سرهنگی در آئین تکریم مادران و همسران شهدا که به مناسبت سالروز وفات حضرت ام البنین (س) در سالن سلمان ساوجی ساوه برگزار شد، با تاکید بر اینکه نوشتن ادبیات جنگ یک سنت جهانی است، تصریح کرد: یک رسم معمول است که پس از اتمام جنگ وقایع پیش آمده در جنگ به ثبت برسد و با ادبیات مرسوم به نگارش درآید.

 وی از کشور روسیه به عنوان یک کشور قدرتمند منطقه یاد کرد و افزود: کشور روسیه بدون ادبیات جنگ فقط یک پهنه خاکی است چرا که ادبیات جنگ به خاطر مردم آن کشور بوجود می آید و تاریخ پرفراز و نشیب این کشور در جنگ‌های متعدد بر کسی پوشیده نیست.

 این هنرمند قیمت پیدا کردن جنگ را در گرو تبیین وقایع و خاطرات جنگ دانست و افزود: ادبیات مقاومت و جنگ برای مردم نوشته می ‌ شود تا قیمت تمام شده جنگ بدست آید. در نگارش ادبیات جنگ لایه ‌ های پنهان جنگ و اتفاقاتی که در اثنای این مبارزه بوقوع پیوسته تبیین می ‌ شود.

 وی تصریح کرد: خاطرات، نزدیک ترین روایات به جنگ هستند و موجب گشایش درب‌های جنگ می ‌ شوند و از آنجاکه تا زمانی که حق و باطل وجود دارد دفاع همچنان باقی است، رزمندگان باید خاطرات خود را برای نسل‌های بعدی ثبت کنند تا موجب ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت شود.

 مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری در ادامه با بیان اینکه افزون بر 12 هزار عنوان کتاب در خصوص وقایع جنگ در طول 40 ساله انقلاب اسلامی منتشر شده است، گفت: این میزان اثر در حوزه وقایع جنگ نسبت به سایر موضوعات انقلاب بی سابقه است و سهم آثار منتشر شده در خصوص اسرای جنگی از این میزان بیش از ۳۰۰ کتاب است.

 این پژوهشگر دفاع مقدس همچنین به تالیف و چاپ بیش از 23 هزار عنوان کتاب در خصوص انقلاب اشاره کرد که افزون بر هزار عنوان آن مربوط به خارج از کشور است.

 سرهنگی با تاکید بر اینکه ادبیات مقاومت درس آموزی برای آحاد مختلف مردم است، به تجلیل از صبر و استقامت مادران و همسران شهدا پرداخت و افزود: شهدا هنر مادران و همسران خود هستند و از خودگذشتگی آنها مایه افتخار کشور است.

 این چهره‌ برگزیده هنر انقلاب در ادامه به بیان خاطراتی از شهدا و خانواده های آنان پرداخت و بر الگوگیری از منش و سیره شهدا تاکید کرد.

 در این مراسم که با حضور پرشور خانواده معزز شهدا و مسئولان و نیز مردم ساوه برگزار شد یکی از مادران شهدا به نمایندگی از سایر همسران و مادران شهدا به بیان خاطراتی از فرزند شهیدش پرداخت. پخش کلیپ با موضوع دفاع مقدس، اجرای سرود و تجلیل از مادران شهیدان ناصری و غلامی از دیگر برنامه های این آئین بود که به همت حوزه بسیج کارمندی حضرت نوح (ع)، پایگاه بسیج ظفر شهرداری ساوه و کانون بسیج هنرمندان سپاه ناحیه ساوه برگزار شد.

ارسال نظرات