خبرهای داغ:
با حضور مسئولان لشکری و کشوری و خانواده‌های مدافع حرم از کشورهای مختلف اسلامی دومین کنگره بین‌المللی ۱۴۰ شهید روحانی مدافع حرم در قم آغاز شد.
کد خبر: ۹۱۱۳۹۶۶
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰
 
به گزارش خبرگزاری بسیج  از قم، با حضور مسئولان لشکری و کشوری و خانواده‌های مدافع حرم از کشورهای مختلف اسلامی دومین کنگره بین‌المللی 140 شهید روحانی مدافع حرم صبح امروز در تالار بیداری جامعه الزهرا (س) در قم آغاز شد.

مدیر جامعه الزهرا(س) در این کنگره اظهار داشت: بر مبنای آیات قرآن کریم سعادت دنیا و آخرت درگرو دو بال مهم علم و عمل است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید محمود مدنی افزود: روحانیت شیعه در طول تاریخ در هر دو ساخت علم و عمل درخشان و سرشار از برجستگی‌های نمونه‌ای بوده که شهدای مدافع ازجمله آن‌ها است، پیشتازی روحانیت در عرصه علم و عمل در آمار شهدای جنگ تحمیلی تجلی کرده است.

مدیر جامعه الزهرا(س) گفت: در دوران جنگ تحمیلی 4 هزار و 300 طلبه به درجه رفیع شهادت نائل شده که نسبت به سایر اقشار به‌تناسب جمعیت خود 5 برابر تمام گروه‌های جامعه بوده است، پیشتازی روحانیت شیعه در عرصه‌های علم و جهاد همواره در کوران مختلف تاریخی تجلی کرده است.

مدنی با اشاره به اهمیت حضور روحانیت شیعه در عرصه‌های علم و جهاد خاطرنشان کرد: شهدای روحانی مدافع حرم یکی از نمودهای اصلی پیشتازی روحانیت شیعه در عرصه جهاد و ایثار در مسیر آرمان‌های الهی است.

وی اضافه کرد: جامعه الزهرا(س) به‌عنوان بزرگ‌ترین حوزه علمیه خواهران با شهدای مواقع حرم عهد کرده که باتربیت زنان شایسته و نیکو خاستگاه شهدا و شهادت باشد، کتاب سال بانوان هفته آینده به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای فرهنگی حوزه علمیه در جامعه الزهرا(س) برگزار می‌شود.
ارسال نظرات