خبرهای داغ:
رئیس گروه پژوهش آموزش و پرورش قم:
رئیس گروه تحقیق و پژوهش اداره کل آموزش و پروش قم گفت: چهار پژوهش سرای دانش آموزی در این استان فعال است و بیش از 25 درصد دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی عضو این پژوهش سراها هستند.
کد خبر: ۹۱۱۳۹۷۱
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم  امیر ملاحسینی گفت: همه فعالیت‌های تحقیقی مربوط به دانش آموزان در پژوهش سرا‌ها ساماندهی و انجام می‌شود که ترویج فرهنگ تحقیق و پژوهش بین دانش آموزان از مهم‌ترین رویکرد‌های این مراکز می‌باشد.

وی اضافه کرد: آموزش مقاله نویسی، روش‌های مطالعه و پژوهش در دروس، مسائل مربوط به حوزه یادگیری دروس و آزمایش‌های درسی شیمی و فیزیک از فعالیت‌هایی است که در پژوهش سرا‌های دانش آموزی انجام می‌شود.

وی بیان کرد: به منظور ترویج فرهنگ تحقیق و پژوهش و معرفی تحقیقات دانش آموزان، نمایشگاه‌هایی برای معرفی آثار آنان دایر می‌شود و دانش آموزان دستاورد‌های تحقیقی خود را عرضه می‌کنند.

ملاحسینی افزود: افراد علاقه مند می‌توانند در درس‌های مختلف از جمله فیزیک، زیست و شیمی و یا صرفا برای مطالعه در کتابخانه ها، عضو پژوهش سرا‌های دانش آموزی شوند.

وی گفت: این پژوهش سرا‌ها در حوزه‌های رباتیک، نانو و پژوهش‌های درسی فعالیت می‌کنند و حدود ۲۵ درصد دانش آموزان عضو این مراکز هستند.

جمعیت دانش آموزی استان قم در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ حدود ۲۵۶ هزار تن است که ۹۵ درصد در شهر و پنج درصد در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

از کل جمعیت دانش آموزی، ۸۹ درصد در مدارس دولتی و ۱۱ درصد در مدارس غیردولتی حضور دارند که حدود ۱۲۲ هزار تن معادل بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان در مقطع ابتدایی، حدود ۵۰ هزار تن در متوسطه اول و ۳۴ هزار تن در متوسطه دوم مشغول به تحصیل هستند.
 
ارسال نظرات