خبرهای داغ:
آیت الله عابدینی اظهار کرد:رسول گرامی اسلام (ص) در اهمیت صبر می‌فرمایند صبر بر سه قسم است که صبر در مصيبت، صبر بر طاعت و صبر از گناه است که باید از موهبت صبر استفاده کنیم که به خطر گناه گرفتار نشویم.
کد خبر: ۹۱۱۴۰۴۳
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در جلسه اخلاق حوزه‌های علمیه استان قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می‌شود، اظهار کرد: در بسیاری از آیات و روایات اصرار بر این است که صبر در مجموعه دین و در مقایسه با سایر معارف دینی، شبیه جایگاه سَرِ انسان نسبت به بدن است.

 

وی تصریح کرد: این تشبیه در خیلی از مسائل دینی دیگر نیز وجود دارد و به عنوان نمونه ولایت را مانند قلب برای بدن تشبیه کرده‌اند و یا نماز را ستون دین معرفی می‌کنند.

 

امام جمعه قزوین با تأکید بر اینکه در هر مسأله‌ای از مسائل دینی، بدون صبر کارمان پیش نمی‌رود، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم یک مسأله دینی را درک کرده و در راستای آن تحقیق و تفکر کنیم، باید صبر داشته باشیم.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: امیرالمؤمنین (ع) می‌فرمایند شما را به پنج چيز سفارش مى‌كنم كه اگر براى آنها شتران را پر شتاب برانيد و رنج سفر را تحمّل كنيد سزاوار است.

 

وی ادامه داد: امام علی (ع) در باره این پنج چیز می‌فرمایند جز به پروردگار خود اميدوار نباشید و جز از گناه خود نترسید. اگر از يكى سؤال كردند و نمى‌داند، شرم نكند و بگويد نمى‌دانم، كسى در آموختن آنچه نمى‌داند شرم نكند، و بر شما باد به صبر، كه صبر، ايمان را چون سر است بر بدن و ايمان بدون صبر چونان بدن بى سر، ارزشى ندارد.

 

آیت‌الله عابدینی اظهار کرد: رسول گرامی اسلام (ص) در اهمیت صبر می‌فرمایند صبر بر سه قسم است که صبر در مصيبت، صبر بر طاعت و صبر از گناه است که باید از موهبت صبر استفاده کنیم که به خطر گناه گرفتار نشویم.

 

 

 

رئیس شورای عالی حوزه های علمیه استان قزوین تصریح کرد: امام باقر (ع) می‌فرمایند صبری که در برابر بلا و آزمایش و مشکلات انجام می‌گیرد، نیکو و زیبا است اما از این بالاتر آن است که انسان با صبر از حرام‌ها بگذرد و به حرام گرفتار نشود، بالاتر از صبوری در گرفتاری‌ها است.

 

وی با تسلیت وفات حضرت ام‌البنین سلام الله علیها بیان کرد: چهار فرزند حضرت ام‌البنین (س) به شهادت رسیدند، با این حال ایشان فرمودند از امام حسین (ع) برای من بگویید و نشان می‌دهد برای تحمل بلایا و گرفتاری‌ها فراتر از موضوع صبر در خود آمادگی ایجاد کرده بودند.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: امام علی (ع) می‌فرمایند کسی که صبر ندارد، دین ندارد و اگر صبوری بکنید، روزگار می‌گذرد و بخاطر صبور بودنت مأجور هستید اما اگر صبوری پیشه نکنید و داد و فریاد کنید، باز هم امور می‌گذرد و تنها وزر و وبال برگردنت می‌ماند

۱۰۰۱/پ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها