وزیر پست و تلگراف در دولت‌های مهندس موسوی و آیت‌الله هاشمی:

کشور ما نیازی به سرمایه‌گذاری خارجی ندارد

سیدمحمد غرضی با بیان اینکه کشور ایران دارای منابع و معادن بسیاری است گفت: کشور ما نیازی به سرمایه‌گذاری خارجی ندارد بلکه نیازمند یک مدیریت قوی است
کد خبر: ۹۱۱۴۰۵۳
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج استان سمنان، سیدمحمد غرضی در همایش روز مهندس که به همت بسیج مهندسین و در سالن شهید مطهری سمنان برگزارشد، نقش مهندسان در تاریخ این کشور و انقلاب را نقشی برجسته دانست و اظهار کرد: در کودتای ۲۸ مرداد ۳ شهید تقدیم وطن شد و آن سه شهید جزء مهندسان این مملکت بودند.
وی با اشاره بر اینکه مهندسین نقش مستقیمی در تشکیل و تاسیس سپاه پاسداران داشتند گفت: تشکیل سپاه پاسداران یکی از پیشنهادات مهندسین به امام راحل بود.
وی با بیان اینکه در روز‌های نزدیک به جشن چهل سالگی انقلاب رسانه‌های خارجی دسیسه‌ها و حیله‌های زیادی را به کار بردند، اما این ملت با شور و اشتیاقی دو چندان به صحنه امدند و چهل سالگی انقلاب را جشن گرفتند ادامه داد: فرق اساسی ۲۲ بهمن سال ۵۷ با راهپیمایی امسال این بود که در سال ۵۷ مردم قدرت سیاسی را مورد تعرض قراردادند و آن قدرت ملعون را از میان بردند و امسال همان ملت به اقتدار سیاسی انقلاب اسلامی ایران را به دشمنان نشان دادند.
غرضی افزود: من در گذشته هم تاکید کردم که کشور ما نیازی به سرمایه‌گذاری خارجی ندارد، اما با اعتراض برخی‌ها روبرو شدم. حرف من این است وقتی یک‌صد میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در داخل داریم حالا اگر تلاش کنند گیرم بتوانند ۱۰ میلیارد دلار جذب سرمایه خارجی داشته باشند.
وی ادامه داد: بدیهی است وقتی نمی‌توانند از آن یکصد میلیارد دلار استفاده درست کنند و بخش زیادی از آن را هدر می‌دهند با این ۱۰ میلیارد دلار هم کار زیادی از پیش نخواهند برد.
وزیر پست و تلگراف در دولت‌های مهندس موسوی و آیت‌الله هاشمی با بیان اینکه کشور ما همه چیز دارد افزود: ما هم منابع داریم و هم نیروی انسانی خوب، اما در مدیریت این منابع مشکل داریم.
وی با بیان اینکه مخابرات از پیشرفته‌ترین فناوری‌ها در جهان است گفت: جوانان ایرانی در این بخش بدون سرمایه‌گذاری خارجی و با طراحی داخلی در این حوزه پیشرفت‌های چشمگیری داشتند و همین یک الگو است که نشان می‌دهد ما بدون اتکاء به خارج می‌توانیم در دیگر بخش‌ها به رشد و توسعه برسیم.
غرضی با بیان اینکه جمعیت ۸۰ میلیونی ایران ۱۶۰ میلیون سیمکارت دارد و با هزینه کمی از این خدمات بهره می‌برد اضافه کرد: هزینه این خدمت در کشوری مثل امریکا بسیار بیشتر است برای همین جمعیت ۳۲۰ میلیونی امریکا کمتر از ۲۷۰ میلیون سیمکارت دارند چرا که هر کدام از ۶ شرکتی که خدمات مرتبط با موبایل را در امریکا ارائه می‌دهند ماهانه برای هر سیمکارت ۵۰ دلار آبونمان دریافت می‌کنند در حالی که در کشور ما با ۵ هزار تومان یک سیمکارت دراختیار شما قرار می‌دهند.
وی با بیان اینکه استعداد‌های خوبی در کشور وجود دارد گفت: همین استعداد‌ها بودند که در سال‌های آغازین انقلاب به سرعت کشور را در مسیر پیشرفت قرار دادند به صورتی که به سرعت بسیاری از نقاط کشور برق‌دار شدند و یا بعد‌ها در یک فاصله چند ساله همه شهر‌های کشور را گازدار کردند.
وی با بیان اینکه هر دولتی که متکی به استعداد، منابع و مدیریت خارجی باشد دچار اشتباه شده ادامه داد: دولتی که متکی به مدیریت خارجی باشد یا از ظرفیت‌های داخلی اطلاع ندارد یا دنبال معامله است چرا که به دنبال معامله با خارجی‌ها است که حرف قرارداد و پورسانت هم به میان می‌آید.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار