مدهامتان مازندران در سیزدهمین جشنواره قرآنی استان

مرحله استانی سیزدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان در رشته های قرائت تحقیق، حفظ کل، اذان ، قرائت ترتیل ، قرائت تقلیدی و حفظ جزء ۳۰ و حفظ کل قرآن کریم در بخش خواهران و برادران در محل دانشگاه مازندران در بابلسر برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۱۴۰۵۶
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مرحله استانی سیزدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان  در رشته های قرائت تحقیق، حفظ کل، اذان ، قرائت ترتیل ، قرائت تقلیدی و حفظ جزء ۳۰ و حفظ کل قرآن کریم در بخش خواهران و برادران در محل دانشگاه مازندران در بابلسر برگزار شد.

حجت الاسلام «محمد حسن شریف تبار» در مراسم افتتاحیه این جشنواره به نقش تاثیر گزار قرآن اشاره کرد و گفت: حقیقتا قرآن شفا بخش دل و جان آدمی است.

وی افزود: قرآن در وجود آدمی بسیار تاثیر گزار است و این تاثیر را می توان در محیط خانواده و محیط کار مشاهده کرد.

امام جمعه شهر بهنمبر با اشاره به کلام خداوند در سوره بقره گفت:قرآن برای مومنین شفا بخش است و هدایت و رهنمودی برای متقین و پرهیزگاران می باشد .

وی گفت : خانواده ی متسابقین باید شاکر باشند که فرزندانشان با قرآن مانوس هستند و در زندگی آنان قران جاری است و  این کتاب آسمانی هدایتگر این عزیزان است.

 در مرحله استانی این جشنواره ۵۷۰ نفر از خواهران و برادران شرکت کردند.

«محمودشالویی»در حاشیه برگزاری مرحله استانی سیزدهمین دوره جشنواره قرآنی مدهامتان ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجداستان  در دانشگاه مازندران به خبرنگار شبستان گفت: ۵۷۰نفر از خواهران و برادران فعال قرآنی امسال در این دوره از مسابقات شرکت نمودند.

وی با بیان اینکه منتخبین به مرحله کشوری به میزبانی مشهد مقدس، راه می یابند، یادآورشد: متسابقین خواهر و برادر در دو رده سنی ۱۶-۷ سال  و ۳۰-۱۶ سال باهم رقابت می نمایند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی مازندران، تصریح کرد: رده سنی ۳۰-۱۶ سال در دو بخش خواهران و برادران در دو رشته «قرائت تحقیق» و «حفظ کل» و رده سنی ۱۶-۷ سال در شش رشته «قرائت ترتیل»، «حفظ جزء ٣٠»، «نقاشی آیات»، «قرائت تقلیدی»، «اذان» و «قرائت نماز» برگزار می‌شود.

به گفته شالویی رشته های قرائت تقلیدی و اذان فقط مختص متسابقین برادر برگزار می شود.

وی ضمن قدردانی از میزبانی دانشگاه مازندران برای برگزاری هرچه باشکوه تر این دوره از مسابقات قرآنی، ابراز امیدواری کرد سال های آینده این جشنواره با حضور حداکثری نوجوانان و جوانان برگزار شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار