غلامی با اشاره به اینکه ایران رتبه ۱۶ تولید علم در دنیا را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: بسیاری از دستاوردهای دانشگاهی ایران طی ۴۰ سال گذشته اتفاق افتاده است.
کد خبر: ۹۱۱۴۱۹۰
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آیین بزرگداشت سی امین سال تأسیس دانشگاه یزد با بیان این که شروع دهه پنجم انقلاب اسلامی از جمله رویداد‌های مهم نظام است، اظهار کرد: بزرگداشت سی سالگی دانشگاه یزد ذکر خوبی است و همیشه بیان خوبی ها، امر پسندیده‌ای به نظر می‌رسد.

منصور غلامی، ایران را به عنوان کشوری که از دیرباز مهد دانش و دانشگاه بوده معرفی کرد و افزود: قدیمی‌ترین دانشگاه جهان توسط یونسکو در ایران اسلامی ثبت شده است.

وزیر علوم در ادامه با بیان اینکه علوم به سرعت گسترش و تحول پیدا می‌کنند، گفت: ایجاد قدرت‌های وسیع از جمله قدرت‌های اقتصادی یکی از کاربرد‌های گسترش علم و فناوری است.

دکترغلامی با اشاره به اینکه ایران رتبه ۱۶ تولید علم در دنیا را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: بسیاری از دستاورد‌های دانشگاهی ایران طی ۴۰ سال گذشته اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه امروز تمام امور کارشناسی کشور توسط نیرو‌های بومی و داخلی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: نیرو‌های تخصصی با رشته‌های مختلف در دانشگاه‌های ایران تربیت شده و منتظر جذب هستند.

وزیر علوم در بخش دیگری از سخنان خودبا بیان اینکه توجه ویژه به بحث کارآفرینی از جمله اقدامات جدی در دستور کار وزارت علوم است، گفت: راه‌اندازی ۴۳ پارک علم و فناوری در کشور و ایجاد ۱۹۰ مرکز رشد در حوزه دانشگاه‌های وزارت علوم از جمله ظرفیت‌های موجود برای تقویت حوزه کارآفرینی است.

دکتر غلامی با بیان اینکه توجه به نسل چهارم دانشگاه‌ها از جمله مهم‌ترین محور‌های اجرایی وزارت علوم است، اظهار کرد: توجه به ارتقای صنعت، حل چالش‌های پیش رو به ویژه در شرایط تحریم فعلی، راه‌اندازی خوشه‌های علمی در دانشگاه‌ها، از جمله اقدامات انجام شده در این حوزه است.

وزیر علوم در ادامه با اشاره به اینکه رویکرد به سمت دانشگاه جامعه محور در کشور آغاز شده است، افزود: دخالت دانشگاهیان در امور توسعه‌ای کشور اتفاقی میمون و مطلوب است.

دکتر غلامی با بیان اینکه ایجاد شبکه‌های علمی از جمله ضرورت‌های اجرایی در حوزه توسعه دانشگاهی است، تأکید کرد: رشد بیش از پیش علمی کشور مستلزم ایجاد هم افزایی بین واحد‌های دانشگاهی است.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات