خبرهای داغ:
امام جمعه شاهرود گفت: بخشی از مشکلات اقتصادی خارجی اما قسم عمده‌ای از آن از بی تدبیری و عدم مدیریت مسئولان است بنابراین برای پیشگری از این رویدادها مسئولان می‌بایست فشارهای اقتصادی را کمتر کنند.
کد خبر: ۹۱۱۴۱۹۲
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس امینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود در حسینیه اعظم مدرسه قلعه این شهر بابیان اینکه دشمنان هیچ گاه دلشان برای مردم نسوخته و دنبال منافع خود هستند، افزود: بخش از مشکلات اقتصادی خارجی اما قسم عمده‌ای از آن از بی تدبیری و عدم مدیریت مسئولان است بنابراین برای پیشگری از این رویدادها مسئولان می‌بایست فشارهای اقتصادی را کمتر کنند.
وی ضمن اشاره به نامه مقام معظم رهبری برای چله دوم انقلاب بابیان اینکه نگاه ایشان واقع‌بینانه است و نباید به صرف روخوانی آن اکتفا کرد، اظهار کرد: گره زدن حل معضلات با راهبرد سیاست خارجی مشکلات کشور را حل نمی‌کند.
امینی بابیان اینکه طبق فرمایش‌های مقام معظم رهبری نگاه غرب گرایانه چاره حل مشکلات کشور نیست، افزود: امروز ایران با ۱۵ کشور همسایه با انواع و اقسام ظرفیت‌ها ارتباط دارد بنابراین نباید به اروپا و آمریکا تکیه کرد زیرا آن‌ها تنها به دنبال تامین منافع خود هستند.
امام جمعه شاهرود بابیان اینکه برخی که نان انقلاب را خوردند با نگاهی یک‌جانبه به نامه معظم له به تعصب و تفریط بی‌جا دامن می زنند، عنوان کرد: این نامه دارای پیامدهای بسیار خوبی است، ایشان در کنار نقاط قوت، ضعف‌ها را نیز مطرح و برای آن راه حل ارائه می‌دهد.
امینی بابیان اینکه در این نامه به عدالت اجتماعی نیز اشاره شده است، تصریح کرد: در حوزه عدالت اجتماعی به حد مطلوب نرسیدیم اما فاصله طبقاتی و خدمت‌رسانی مردم به مراتب نسبت به دوران رژیم طاغوت قابل مقایسه نیست.
وی بابیان اینکه چالش درونی، تحریم، وابستگی به نفت، عدم استفاده از نیروی انسانی نقاط مدیریت ضعف کشور است، اضافه کرد: تصدی نکردن دولت، مبارزه با قاچاق، طهارت اقتصادی راه درمان و برون‌رفت از مشکلات و شرط مشروعیت همه ارکان حکومت جمهوری اسلامی است.
امام جمعه شاهرود بابیان اینکه تحلیل گران باید دقت کنند تا به شیوه خطاهای گذشته انقلاب را قضاوت نکنند، بیان کرد: در این نامه صراحتا عنوان‌شده است که دل‌زدگی و برخی مشکلات از بطن انقلاب نیست بلکه از روی گرداندن مسئولان از ارزش‌های دینی ناشی می شود که به وظایف خود درست عمل نکردند.
امینی بابیان اینکه به برکت انقلاب موج معنوی در کشور ایجادشده است، تصریح کرد: در آستانه دهه پنجم می‌بایست به سبک زندگی ایرانی اسلامی بیشتر التفات کنیم و سئوال اینجاست که چرا در این برهه همچنان در برخوردها و معاملات دنبال‌رو سبک زندگی غربی هستیم.
وی بابیان اینکه اگرچه خطاب اصلی ایشان در این نامه به همه مردم است اما به نسل جدید و توجه به آن‌ها بیشتر تاکید دارند، اضافه کرد: دهه‌های آینده متعلق به جوانان است و می‌بایست به آن‌ها به عنوان نیروهای پیشرو و سرمایه ارزشمند مقابل دشمن بیشتر اتکا کرد.
امام جمعه شاهرود به سه رویکرد فتنه، فشار اقتصادی و فشار امنیتی آمریکایی‌ها و غربی‌ها علیه ایران اشاره کرد و اظهار کرد: دشمنان با انواع خباثت‌ها می‌کوشند تا با تحت‌فشار قرار دادن مردم آن‌ها را در مضیقه درآورده و با اعتراض و اغتشاش از ایران امتیاز بگیرند.
وی به دو حادثه تلخ و فشار امنیتی تیراندازی اهواز و عملیات انتحاری به پاسداران زاهدان اشاره کرد و گفت: کشوری با این وسعت و بزرگی قطعا دستخوش حوادث بسیاری است لذا علیرغم امنیت فراگیر مرزها نیروها باید مراقب باشند تا پازل سوم اجرایی نشود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها