خبرهای داغ:
امام جمعه قم گفت: هنجارشکنان و پشتوانه‌های پنهان و آشکار آنها بدانند که مردم، جوانان و مسؤولان قم مصمم هستند که با متخلفان طبق قانون برخورد کنند.
کد خبر: ۹۱۱۴۲۰۱
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰
 
به گزارش خبرگزاری بسیج  از قم، آیت الله سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد با اشاره به اینکه قطع روابط سیاسی و دیپلماسی و هرگونه مراوده و پیمان با آمریکا و صهیونیست‌ها که دشمنان اصلی اسلام هستند امری شرعی است اظهار کرد: امام راحل و رهبری دولت آمریکا را شیطان بزرگ و طاغوت اکبر و رژیم صهیونیستی را غده سرطانی می‌دانند و مراوده با آنها تخلف از حکم خدا است.

وی با اشاره به اینکه برائت از مشرکین در مراسم حج به فرهنگی جهادی و انقلابی تبدیل شده است بیان کرد: حج مسلمانان ایران حجی ابراهیمی است به همین دلیل امام راحل می فرمایند حج بدون برائت، حج نیست.

امام جمعه قم با تبریک سالروز میلاد حضرت زهرا(س) بیان کرد: حضرت زهرا(س) شخصیتی داشتند که از وجود مبارک ایشان خورشید نبوت، ولایت و امامت درخشیده است.

وی گفت: روز میلاد حضرت زهرا(س) را روز زن نامیده‌اند تا زنان و دختران جایگاه زن مسلمان را بشناسند و به دشمنان حیا و کرامت اجازه نفوذ ندهند.

بیانیه دوم ارزیابی کلان رهبری از چهل سال عزت و عظمت کشور است

سعیدی یادآور شد: این بیانیه شامل ارزیابی کلان رهبری از این چهل سال عزت و عظمت کشور و ملت ایران و انقلاب اسلامی و دستاوردهای ارزنده با سخنانی گویا و جامع است که کمتر توسط تحلیل گران داخلی و خارجی به آن پرداخته شده است.

امام جمعه قم رویکرد این بیانیه را گفتمان سازی انقلابی برای برداشتن گام‌های استوار در آینده با نگاه درست به گذشته دانست و افزود: رویکرد دیگر این بیانیه مطالبه گری ایشان از آحاد جامعه به ویژه جوانان به عنوان پیشران عزم و اراده ملی و همچنین مطالبه گری از نخبگان حوزه و دانشگاه، قوای سه گانه و مدیران کشور است.

سعیدی آینده نگری و ترسیم افق‌های رشد و تعالی ایران اسلامی و بازسازی امت اسلامی و بستر سازی برای ولایت حضرت ولیعصر(عج) را از دیگر رویکردهای این بیانیه عنوان کرد.

وی سوم اسفند سالروز صدور پیام تاریخی حضرت امام در سال 1368 به عنوان منشور روحانیت را مورد توجه قرار داد و گفت: مخاطب پیام روحانیون، اساتید و مدرسین و ائمه جمعه سراسر کشور هستند که نکات مهمی در این بیانیه به روحانیون گوشزد شده است.

نماینده ولی فقیه در استان قم گفت: زمانی که امام این پیام را صادر کردند یک دهه از انقلاب گذشته بود و روحانیت در مسائل اجتماعی و سیاسی حضور یافته بودند و امام می خواستند از یک سو جایگاه روحانیت را برای مردم تبیین کرده و از سوی دیگر توصیه‌های لازم را نیز به روحانیت داشته باشند.



دشمنان در قبال قم آرام نمی‌نشینند

وی با بیان اینکه قم کانون، مرکز و خاستگاه انقلاب و شهر عالمان و فقها و شهر پیشتازان نهضت اسلامی است، اضافه کرد: این شهر همواره مورد بغض دشمنان کینه توز بوده که تلاش کردند چهره این شهر را در اذهان تخریب کنند.

وی تاکید کرد: هنجارشکنان و پشتوانه‌های پنهان و آشکار آنها بدانند که مردم، جوانان و مسؤولان قم مصمم هستند که با متخلفان طبق قانون برخورد کنند.

امام جمعه قم با بیان اینکه خبر تاسف بار رحلت حضرت آیت الله مومن مردم قم را عزادار کرد، اضافه کرد: ایشان 81 سال پیش در روز پنجشنبه دیده به جهان گشود و در روز پنجشنبه دیگر از این جهان هجرت کرد.

وی با بیان اینکه حضور این عالم در حوزه علمیه، مجلس خبرگان و شورای نگهبان گوشه ای از خدمات ایشان است، این مصیبت را به امام عصر(عج)، مقام معظم رهبری، اعضای مجلس خبرگان رهبری، شورای نگهبان، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و همچنین بیت مکرم ایشان تسلیت گفت.
ارسال نظرات
پر بیننده ها