خبرهای داغ:
رئیس سازمان نظام مهندسی استان قم مطرح کرد

عضویت 5 هزار مهندس قمی در سازمان نظام مهندسی

رئیس سازمان نظام مهندسی استان قم گفت: در استان حدود 5 هزار مهندس در رشته‌های مختلف همچون عمران و ترافیک عضو سازمان نظام مهندسی استان قم هستند.
کد خبر: ۹۱۱۴۲۰۵
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲

 
به گزارش خبرگزاری بسیج  از قم، امین مقومی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر قم در مصلای قدس با اشاره به تعداد مهندسان استان قم اظهار کرد: در استان حدود ۵ هزار مهندس در رشته‌های مختلف همچون عمران و ترافیک عضو سازمان نظام مهندسی استان قم هستند، این سازمان رتبه برتر را در کشور در زمینه صدور شناسنامه فنی ساختمان‌ها در کشور کسب کرده است.

وی ادامه داد: سازمان نظام مهندسی استان قم به دنبال غیرحضوری کردن خدمات خود به مردم و تبدیل به یک سازمان الکترونیکی است.

رئیس سازمان نظام مهندسی استان قم افزود: خدمات این سازمان به مساجد و حسینیه‌ها در قم به صورت رایگان است، همچنین سازمان نظام مهندسی استان همکاری‌هایی را با حرم حضرت معصومه (س)، مسجد مقدس جمکران و ستاد بازسازی عتبات عالیات دارد.

مقومی نظارت بر مهندسان را از جمله وظایف سازمان نظام مهندسی استان قم دانست و تصریح کرد: حمایت از کالای ایرانی در صنعت ساختمان اهمیت زیادی دارد و تولیدات خوبی را در شهرک‌های صنعتی استان قم داریم.

وی ادامه داد: برای حمایت از اشتغال در استان قم باید از مهندسان بومی این استان در پروژه‌های ساختمانی قم استفاده شود، این مهندسان قطعا استفاده از تولیدات بومی استان را در اولویت خود قرار می‌دهند.

رئیس سازمان نظام مهندسی استان قم افزود: مردم باید مهندسان را به عنوان مشاوران امین خود در نظر بگیرند تا هزینه‌هایشان در ساخت و ساز کاهش و کیفیت احداث ساختمان‌ها افزایش پیدا کند، استفاده از مهندسان متخصص، عمر ساختمان‌ها را بالا خواهد برد.

مقومی توجه به معماری داخلی ساختمان‌ها را ضروری دانست و تصریح کرد: توجه به تاسیسات و معماری داخلی ساختمان‌ها، خسارت‌ها را در زلزله‌ها کاهش خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از بند‌های سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی در زمینه خانواده، بازنگری در بخش مسکن با محوریت خانواده است و سازمان نظام مهندسی استان قم آمادگی دارد که در این زمینه با مدیران ملی و استانی همکاری داشته باشد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار