خبرهای داغ:
استاد حوزه علمیه قم گفت: آیت‌الله مومن نمونه یک روحانی ساده زیست بود که سطح زندگی او پس از پیروزی انقلاب اسلامی تغییر نکرد و او تا روز آخر در خدمت اسلام و مسلمین و در خط امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بود.
کد خبر: ۹۱۱۴۲۰۷
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵
 
به گزارش خبرگزاری بسیج  از قم، حجت‌الاسلام المسلمین محمد حسین فلاح زاده ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر قم در مصلای قدس با اشاره به ویژگی‌های احکام اسلامی اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های این احکام این است که کار‌های عادی انسان را تبدیل به کار‌های عبادی می‌کند، به عنوان مثال براساس روایات خواب مومن عبادت است.

وی ادامه داد: نگاه گاهی می‌تواند به یک عبادت تبدیل شود، به عنوان مثال براساس روایات نگاه به کعبه، چهره عالم ربانی و حتی والدین عبادت و دارای ثواب است، البته انسان نباید به هر چیزی نگاه کند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: انفاق یک عبادت به شمار می‌رود و انسان باید انفاق را با نیت الهی انجام بدهد. رد مظالم در جایی است که حق مالی بر گردن انسان است، اما او دسترسی به صاحب مال ندارد، در چنین موقعیتی، انسان باید به افراد نیازمند و فقیر با نیت رد مظالم، صدقه بدهد تا حق الناس بر گردن او باقی نماند.

فلاح زاده قرض دادن را بهتر از صدقه دادن دانست و تصریح کرد: براساس روایات ثواب قرض دادن به دیگران بیشتر از صدقه دادن است.

وی ادامه داد: خواندن قرآن مقدمه تدبر در این کتاب آسمانی و تدبر در قرآن هم مقدمه عمل به مفاهیم این کتاب آسمانی است. خواندن قرآن حتی بدون تدبر در آیات این کتاب آسمانی دارای ثواب است و بر تلاوت قرآن با صوت زیبا تاکید شده است.

رئیس موسسه موضوع شناسی احکام فقهی حوزه علمیه قم افزود: قشر فقیر و متوسط جامعه در زمان کنونی از مشکلات اقتصادی رنج می‌برند، در چنین زمانی باید افرادی که تمکن دارند، به نیازمندان کمک کنند.

فلاح زاده با اشاره به مشکلات اقتصادی اظهار کرد: مدیران باید تلاش بیشتری داشته باشند و با برنامه ریزی به دنبال کاهش مشکلات باشند، اگر مردم در مقابل این مشکلات و توطئه‌های دشمن استقامت کنند، آینده درخشانی پس از آن در انتظار آن‌ها است و رهبر معظم انقلاب در این خصوص بشارت دادند.

وی ادامه داد: پیام امام خمینی (ره) در روز سوم اسفندماه سال ۱۳۶۷ معروف به منشور روحانیت کهنه شدنی نیست و پیشنهاد دادم که این پیام جزو متون درسی حوزه قرار بگیرد.

استاد حوزه علمیه قم افزود: براساس منشور روحانیت همراهی با محرومان جزو وظایف روحانیون است.

وی با تسلیت ارتحال آیت الله مومن عضو فق‌های شورای نگهبان اظهار کرد: آیت‌الله مومن نمونه یک روحانی ساده زیست است که سطح زندگی او پس از پیروزی انقلاب اسلامی تغییر نکرد. او تا روز آخر در خدمت اسلام و مسلمین و در خط امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بود.

وی خاطرنشان کرد: امید آفرینی از جمله ویژگی‌های مقام معظم رهبری است و ایشان همیشه در سخنان خود به مردم امید می‌دهند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها