حجت‌الاسلام محی‌الدینی گفت: والدین نباید نسبت به تربیت اسلامی فرزندان خود غافل شوند. تا ۷ سالگی کودکان زیر نظر والدین هستند و باید در این مدت نسبت به چیز‌هایی که می‌بیند و می‌شوند و لقمه‌ای که به دهان می‌گذارد و مجلسی که به همراه خود می‌برید توجه داشته باشید که این مسائل در تربیت او و شکل‌گیری شخصیت او تأثیر می‌گذارد.
کد خبر: ۹۱۱۴۲۱۸
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، حجت‌الاسلام محی‌الدینی در خطبه‌های نماز جمعه مهریز گفت: مربیان معلمان مدارس وظیفه سنگینی بر عهده دارند و باید نسل ما تربیت اسلامی شوند. در دوره‌ای خطرناک زندگی می‌کنیم؛ دوره‌ای که دشمنان با رسانه‌ها و تبلیغات سرسام‌آور علیه دین و اعتقادات ما توطئه می‌کنند. ارزش‌های اسلامی و آرمان‌های انقلاب اسلامی باید در مدارس پیاده شود. معلمان و اساتید در مدارس و دانشگاه‌ها مراقب باشند سخنی نگویند که موجب انحراف فکری فرزندان و جوانان ما شود و آن‌ها را از اصالت ایرانی و اسلامی خود دور کنند. مربیان امور تربیتی که به‌مثابه سربازان انقلاب هستند باید در جهت رشد عقلی، عاطفی و دینی دانش آموزان تلاش کنند.
امام‌جمعه مهریز افزود: والدین نباید نسبت به تربیت اسلامی فرزندان خود غافل شوند. تا ۷ سالگی کودکان زیر نظر والدین هستند و باید در این مدت نسبت به چیز‌هایی که می‌بیند و می‌شوند و لقمه‌ای که به دهان می‌گذارد و مجلسی که به همراه خود می‌برید توجه داشته باشید که این مسائل در تربیت او و شکل‌گیری شخصیت او تأثیر می‌گذارد. فرزندان سرمایه ما و صدقه جاریه هستند. دعای فرزندان در حق والدین مستجاب می‌شود و اجر کار‌های نیک آن‌ها نصیب والدین نیز می‌شود.
وی با اشاره به بیانیه رهبر معظم انقلاب با عنوان گام دوم انقلاب خاطرنشان کرد: بیانیه گام دوم انقلاب و بیان تمام جزییات چشم‌انداز آینده در همه زمینه‌ها، دوراندیشی و قدرت، ولی فقیه را در سطح جامعه نشان داد. رهبری به دلیل اهمیت آینده انقلاب، در ۷ محور اساسی وظیفه همه را مشخص کردند و از همگان خواستند که نسبت به این بیانیه تلاش کنند.
محی‌الدینی در خصوص گسترش معنویت و اخلاق در جامعه که از بخش‌های مهم بیانیه گام دوم انقلاب است تأکید کرد: جوانان باید معنویت را در خود تقویت کنند. حضور در مساجد و اقامه نماز اول وقت، اعتکاف و مناسک مختلف می‌تواند به تقویت ایمان و باور‌های جوانان ما کمک کند. اخلاق نیز باید در سطح جامعه و خانواده‌ها و حتی در بین مسئولان رعایت شود که در غیر این صورت خسارت‌های روحی و روانی بر جای می‌گذارد.
وی با اشاره به تأکیدات رهبری در مورد سبک زندگی ایرانی و اسلامی طی چند سال گذشته گفت: رهبری گفتند سبک زندگی مردم ما را عوض کردند. امروز برخی در خانه‌سازی، شهرسازی، حرف زدن و روابط و لباس و پوشش به سبک و سیاق غرب رفتار می‌کنند که اگر جلوی روند این موضوع گرفته نشود زیان‌های اخلاقی، اقتصادی، دینی و سیاسی آن به جامعه لطمه وارد می‌کند. نگاه به غرب، چه در سطح مسائل کلان جامعه و امضای قرارداد‌های زلت بار و چه در سطح زندگی معمول مردم می‌تواند خطرناک باشد.
امام‌جمعه مهریز همچنین با اشاره به مشکلات معیشتی مردم تصریح کرد: بار‌ها مشکلات اقتصادی مردم را فریاد زدیم. گرانی و تورم به‌ویژه در آستانه عید نوروز به مردم فشار می‌آورد. گران کردن گوشت و مرغ یا آرد و نان باعث ناامید شدن مردم می‌شود. باید با متخلفان برخورد شود.
وی بابیان اینکه ساختمان حوزه علمیه برادران مهریز به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد گفت: از والدین و مسئولین مدارس خواست که دانش آموزان خوش استعداد و داوطلب را برای تحصیل در حوزه علمیه ترغیب کنند؛ زیرا تحصیل در حوزه علمیه و تلاش برای ترویج احکام دینی در جامعه سربازی برای امام زمان و کاری ارزشمند است.
محی‌الدینی همچنین افزود: قشر ضعیف جامعه محرومان نیاز به نگاه ویژه خیرین و نیکوکاران دارد. امید است در هفته آینده که هفته احسان و نیکوکاری است مؤسسات خیریه، کمیته امداد و افراد خیر، خانواده‌های مستضعف و محروم را از یاد نبرند و حمایت کنند.
انتهای پیام/
ارسال نظرات