نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: استقلال و آزادی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است که باید برای حفظ آن کوشید.
کد خبر: ۹۱۱۴۲۳۰
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۳

آیت الله عسگر دیرباز امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه، اظهار کرد: «بیانیه گام دوم انقلاب» امیدواری دشمنان برای القای یاس و ناامیدی در بین ملت ایران را از بین برد.

وی ادامه داد: تقویت نقاط قوت و دستاوردهای ارزشمند نظام از ویژگی های ممتاز این بیانیه است و در آن صیانت از راهی که در 40 سال اخیر توسط ملت ایران در عرصه های مختلف پیموده شده، مورد تاکید قرار گرفته است.

رییس دانشگاه جامع قم افزود: همچنین استقلال و آزادی که از دستاوردهای انقلاب اسلامی است در این بیانیه مورد توجه قرار گرفته و مقام معظم رهبری فرموده اند که «استقلال و آزادی کنونی ایران اسلامی، دستاورد، بلکه خون‌آوردِ صدها هزار انسان والا و شجاع و فداکار است.».

وی با بیان اینکه عزت ملی، روابط خارجی و مرزبندی با دشمن از جمله بندهای «بیانیه گام دوم انقلاب» است، گفت: ایران اسلامی امروز تاثیرگذارترین کشور منطقه بوده و به مدد انقلاب اسلامی از کشوری منزوی به قدرتی تاثیرگذار در عرصه بین المللی تبدیل شده است؛ در این شرایط چشم بسیاری از کشورهای مظلوم به ایران دوخته شده و در پاسداشت و صیانت از این دستاورد انقلاب باید گام های جدی برداشته شود.

نماینده مردم آذبایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تاکید بر استفاده از ظرفیت داخلی و وابسته نبودن اقتصاد کشور به نفت از دیگر محورهای این بیانیه است، گفت: مقام معظم رهبری بر استفاده از توان داخلی اشاره کرده و فرموده اند که «انقلاب اسلامی راه نجات از اقتصاد ضعیف و وابسته و فاسد دوران طاغوت را به ما نشان داد ولی عملکردهای ضعیف، اقتصاد کشور را از بیرون و درون دچار چالش کرد؛ چالش بیرونی تحریم و وسوسه‌ها‌ی دشمن است که در صورت اصلاح مشکل درونی، کم‌اثر و حتی بی‌اثر خواهد شد و چالش درونی عبارت از عیوب ساختاری و ضعف های مدیریتی است و مهمترین عیوب، وابستگی اقتصاد به نفت، دولتی بودن بخش هایی از اقتصاد که در حیطه‌ وظایف دولت نیست و نگاه به خارج به جای توان و ظرفیت داخلی است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در این بیانیه تاکید می کنند که دهه دوم انقلاب باید زمان تمرکز بر بهره ‌برداری از دستاوردهای گذشته و نیز ظرفیت های استفاده‌ نشده باشد و پیشرفت کشور از جمله در بخش تولید و اقتصاد ملی ارتقا یابد.

آیت الله دیرباز با بیان اینکه «بیانیه گام دوم انقلاب» منشور انقلاب اسلامی در 40 سالگی انقلاب است، گفت: جوانان را می توان مخاطب مهم این بیانیه عنوان کرد و مقام معظم رهبری می فرمایند «مهم ‌ترین ظرفیت امیدبخش کشور، نیروی انسانی مستعد و کارآمد است؛ جمعیت جوان زیر 40 ‌سال که بخش مهمی از آن نتیجه‌ موج جمعیتی ایجاد شده در دهه‌ 60 است، فرصت ارزشمندی برای کشور است 36 میلیون نفر در سنین میانه‌ 15 و 40 سالگی، نزدیک به 14 میلیون نفر دارای تحصیلات عالی و جمع چشمگیر جوانان محقق و اندیشمندی که به آفرینش های علمی، فرهنگی، صنعتی اشتغال دارند. اینها ثروت عظیمی برای کشور هستند و می توانند از تجربه های گذشته بهره بگیرند و با نگاه انقلابی الگوی کامل نظام پیشرفته اسلامی را بسازند.

به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، رهبر معظم انقلاب همزمان با وارد شدن انقلاب اسلامی به دهه پنجم خود «بیانیه گام دوم انقلاب» را خطاب به ملت ایران بویژه جوانان صادر کردند.

این بیانیه در هفت بند و در محورهای معنویت، علم و پژوهش، استقلال و آزادی، عزت ملی، اقتصاد، عدالت و سبک زندگی اسلامی است.

انتهای پیام

ارسال نظرات