یک محقق روابط بین المللی گفت: انقلاب اسلامی به دلیل اینکه علیه ظلم در جهان و به خصوص در منطقه خود به پاخواسته است و از مظلومان عالم دفاع می کند دچار چالش هایی شده است،چالش هایی که قدرت های زورگو برای آن ایجاد کرده اند و این برای کشور هزینه دارد.
کد خبر: ۹۱۱۴۲۳۷
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ پیمان جابری از اساتید علوم سیاسی و محقق بین المللی در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری بسیج گفت: اگر بخواهیم شرایط جنگ اقتصادی امروز را با دفاع مقدس و شرایطی که جنگ تحمیلی هشت ساله برای کشور ایجاد کرد مقایسه کنیم باید مولفه هایی که ما را از شرایط جنگ تحمیلی نجات داد را برای عبور از این شرایط اقتصادی به کار بگیریم.

وی افزود: حضرت امام در صحیفه نور جنگ تحمیلی را با دو نگاه معرفی می کنند؛نگاه اول ایشان این است که شرایط بدی برای کشور حاکم شده بود به دلیل اینکه 50 قدرت جهان علیه ایران اسلامی متحد شده بودند و کشور مظلومانه در این شرایط قرار گرفت.

استاد برجسته علوم سیاسی اظهار داشت: دومین نگاه حضرت امام در جنگ تحمیلی با توجه به روحیه هایی که درآن زمان وجود داشت برای کشور یک فرصت و زمینه مناسب دانست که همین جنگ نابرابر باعث شد ما بر قدرت های بزرگی پیروز شویم.

وی افزود: در شرایط جنگ تحمیلی روحیه فرماندهان نظامی کشور با بسیج مردمی نگاهشان تکیه به درون کشور بود و با وجود اینکه کشور دست خالی و از نظر تجهیزات نظامی در حد صفر بودیم ولی با روحیه ایثار و شهامت و از خود گذشتگی های رزمندگان اسلام از آن شرایط سخت عبور کردیم.

این محقق روابط بین المللی ادامه داد: امروز بعد از گذشت 40 سال از انقلاب اسلامی در شرایط خوبی هستیم و دشمنان با تحریم های ظالمانه قصد ایجاد تنگناهای اقتصادی برای مردم دارند،اما واقعیت این است که به تعبیر کارشناسان تحریم تنها بخش خیلی کوچکی از مشکلات را ایجاد کرده است و آن چیزی که در این شرایط مهم است مدیریت ها و برخورد با این شرایط است.

وی تأکید کرد: مدیران و مسئولین کشور اگر با الگوگیری از شرایط دفاع مقدس امروز با این شرایط مواجه شوند قطعا از این شرایط هم عبور خواهیم کرد.

این استاد برجسته بیان داشت: امروز جایگاه ایران اسلامی به عنوان یک ابرقدرت در جهان شناخته می شود و به تعبیر امام خامنه ای به یکی از دو قطب اصلی در جهان تبدیل شده است و این جایگاه را از مقاومت خود به خصوص در هشت سال جنگ تحمیلی دارد.

وی افزود: اگر امروز آمریکا و اسرائیل به ما حمله نظامی نمی کنند دلیل اصلی آن این است که در هشت سال جنگ تحمیلی روحیه دفاع از وطن را در رزمندگان ما دیده اند و خود را شکست خورده برای حمله نظامی به ایران می دانند.

محقق روابط بین المللی در همین خصوص خاطر نشان کرد: ولی چرا در برابر تحریم ها و جنگ های اقتصادی و فرهنگی مسئولین نمی توانند با بسیج مردمی مشکلات را حل کنند؟ به تعبیر حضرت آقا ما اگر با تحریم با روحیه جهادی و انقلابی مواجه شویم باعث قدرتمند شدن ما خواهد شد و یک فرصت برای رشد و توسعه ما ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: اگر در جنگ تحمیلی 50 کشور علیه ایران اسلامی متحد شده بودند امروز در جنگ اقتصادی و فرهنگی بیش از 100 کشور دنیا علیه ایران متحد شده اند و این نشان دهنده اهمیت جایگاه ایران و تأثیر گذاری انقلاب اسلامی در جهان است.

این کارشناس برجسته سیاسی در همین خصوص تصریح کرد: امروز انقلاب اسلامی در قلب اروپا و قلب آمریکا نفوذ کرده است و مردم این کشورها را علیه ظلم هایی که در آنجا می شود بیدار کرده است ولی چرا مسئولین و مدیران ما در کشور به جایگاه انقلاب پی نبرده اند و روحیه های وابستگی را راه حل مشکلات می دانند؟

وی افزود: امروز کشور از نظر تجهیزات نظامی و موشکی در خودکفایی کامل قرار گرفته است و دلیل آن روحیه خودباوری فرماندهان نیروهای مسلح است که این اقتدار را برای کشور ایجاد کرده اند،ولی چرا مدیران صنعت و خودرو سازی ما نتوانسته اند کشور را در این موضوع بر خود متکی کنند؟

جابری تأکید کرد: انقلاب اسلامی به دلیل اینکه علیه ظلم در جهان و به خصوص در منطقه خود به پاخواسته است و از مظلومان عالم دفاع می کند دچار چالش هایی شده است،چالش هایی که قدرت های زورگو برای آن ایجاد کرده اند و این برای کشور هزینه دارد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اگر کسی فکر می کند که ایران اسلامی دست از حمایت مظلومان بردارد شرایطش درست خواهد شد قطعا دچار اشتباه بزرگی شده است و به تعبیر قرآن هزینه سازش بیشتر از مقاومت است.

ارسال نظرات