امام‌جمعه خرم‌آباد با اشاره به پیام بیانیه مقام معظّم رهبری خطاب به دشمنان گفت: آمریکا بداند تغییر و فروپاشی نظام جمهوری اسلامی ایران را به گور خواهد برد.
کد خبر: ۹۱۱۴۲۷۰
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، آیت‌الله سید احمد میرعمادی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این شهرستان، تقوا را سبب راحتی انسان در هنگام مرگ و حساب عنوان و اظهار کرد: امام حسن عسکری(ع) در حدیثی می‌فرمایند «ای مردم بدانید عمرهای شما رو به کاهش است، بدانید دوران زندگیتان محدود بوده و مرگ ناگهانی به سراغ شما می‌آید، بنابراین تقوا پیشه کرده و از خدا بترسید».

 

وی خاطرنشان کرد: سپس حضرت ادامه دادند «هر کسی نیکی بکارد خوشی درو می‌کند و هر کسی زشتی بکارد پشیمانی درو خواهد کرد».

 

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد با اشاره به مناسبت روز 20 جمادی‌الثانی مصادف با سالروز ولادت باسعادت حضرت زهرا(س) و آغاز هفته بزرگداشت مقام مادر، افزود: خصوصیات برجسته حضرت فاطمه(س) سبب شد که ایشان اسوه حسنه برای تمام مردم و به‌ویژه برای زنان و مادران شوند.

 

الگوگیری از شیوه اخلاقی و تربیتی حضرت صدیقه(س)

 

آیت‌الله میرعمادی بیان داشت: حضرت زهرا(س) در دامن پدری همچون رسول خدا(ص) و مادری همانند حضرت خدیجه(س) تربیت و رشد پیدا کردند، در خانه وحی رشد عقلی، جسمی و معنوی یافتند و وارث اخلاق نیکوی پدر، ایثار و انفاق مادر و شجاعت، حکمت، علم و معرفت حضرت علی(ع) شدند.

 

وی با تأکید بر اینکه باید از شیوه اخلاقی و تربیتی حضرت صدیقه(س) الگو بگیریم، گفت: شیوه اخلاقی و تربیتی فاطمه(س) سراسر نور است و بنابراین از این روش باید همه ما به‌ویژه زنان و مادران درس بگیریم.

 

امام‌جمعه خرم‌آباد ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره همه شهیدان به‌خصوص شهدای عملیات خیبر همچون شهیدان «باکری» و «خرازی»، اظهار داشت:کسانی که با این فرماندهان و سرداران ارتباط داشتند بارها بیان داشته‌اند که آنان با وجود جوانی اما از تدبیر نظامی قوی، شجاعت کم‌نظیر و ایمانی بسیار برخوردار بوده‌اند.

 

آیت‌الله میرعمادی به دیگر مناسبت هشت اسفند مبنی بر سالروز تشکیل امور تربیتی اشاره و تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در آموزش‌وپرورش نهاد تربیتی شکل گرفت که هدف از ایجاد آن انتقال ارزش‌های دینی و انقلابی به دانش‌آموزان بوده است.

 

رسالت اصلی اسلام و انقلاب تربیت دینی جامعه است

 

نماینده ولی‌فقیه در لرستان رسالت اصلی اسلام و انقلاب را تربیت دینی جامعه به‌ویژه نسل جوان عنوان و خاطرنشان کرد: امروز نیازمند جوانان مومن، انقلابی و پای‌کار هستیم، کسانی که از نظر اعتقادی قوی، دارای روحیه مقاوم و انقلابی و در مقام عمل آماده برای ایثار، فداکاری و حضور در صحنه باشند.

 

وی، رسالت امور تربیتی آموزش‌وپرورش را بسیار سنگین خواند و افزود: دشمن جوانان ما را مورد هدف قرار داده‌ است، تهاجم فرهنگی را شروع کرده و ابزار گناه، فساد و بی‌بند و باری را رواج می‌دهد و در عرصه فضای مجازی به‌طور عجیبی بستر برای انحراف و گناه کاملا فراهم است.

 

امام‌جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه علاوه بر تربیت دینی باید به تربیت انقلابی بپردازیم، اظهار داشت: برای انجام این مهم بایستی از آموزه‌های دینی همچون قرآن، سنت و احادیث بهره‌ بگیریم، ما نیاز نداریم که از روش‌های غربی تبعیت و از الگوهای مصور آن‌ها برای تعلیم و تربیت استفاده کنیم چرا که منابع فراوانی برای الگوگیری داریم.

 

آیت‌الله میرعمادی ادامه داد: برای تربیت انقلابی نسل جوان باید از منظومه فکری امام راحل و مقام معظّم رهبری بهره‌مند شویم چرا که بهترین الگو برای تربیت است.

 

نماینده ولی‌فقیه در لرستان در بخش دیگری از خطبه‌ها به بیانیه مهم و راهبردی مقام معظّم رهبری موسوم به گام دوم انقلاب اشاره و تأکید کرد: در این بیانیه رهبر انقلاب بیش از 6 هزار کلمه کلیدی را مطرح فرمودند.

 

انقلابی بمانیم و پیشرفت کنیم

 

وی با بیان اینکه بیانیه رهبر انقلاب یک پیام داخلی و خارجی دارد، افزود: پیام اصلی و روشن بیانیه معظم‌‌اله این است که انقلابی بمانیم و پیشرفت کنیم.

 

آیت‌الله میرعمادی پیام داخلی مقام معظّم رهبری که ترسیم‌کننده نقشه آینده انقلاب است را نشاط آفرین، حیات‌بخش و تعیین‌کننده تکالیف همگان بیان کرد.

 

امام‌جمعه خرم‌آباد تأکید کرد: مسؤولین باید بیانیه رهبر انقلاب را در سیاست‌‌گذاری‌ها، برنامه‌ریزی‌ها و قانون‌گذاری‌های نظام سرلوحه کار قرار دهند و زمینه حضور نسل جوان را در مدیریت‌های اجرایی کشور فراهم کنند.

 

انتقاد از عزل و نصب‌ مسؤولان لرستانی تنها توسط چند نفر

 

وی خطاب به مسؤولان لرستانی نیز بیان داشت: برای پیشرفت و حل مشکلات استان از نیروهای جوان، توانمند، قوی، خلاق و مبتکر و نه افراد بی‌حال و بی‌انگیزه استفاده کنید، از سوی دیگر از مشورت و دلسوزی خیرخواهان استان بهره بگیرید.

 

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه چه معنی دارد همه عزل و نصب‌های استان به‌ویژه در مسؤولیت‌هایی که بیشتر مردم با آن‌ها سر و کار دارند، توسط چند نفر دنبال شود، خاطرنشان کرد: امروز تمام تصمیم‌گیری‌ها منحصر به 2 تا 3 نفر شده است، با این موضوع به مشکلات و خواسته‌های مردم بدون تردید توجه نمی‌شود.

 

وی افزود: مسؤولین استان به این موضوع که به صورت اجمال و سربسته مطرح شد توجه کنند چرا که مصلحت استان در همین جهت است.

 

امام‌جمعه خرم‌آباد بیان داشت: امروز چقدر از پست‌های مدیریتی در اختیار جوانان مومن و انقلابی است؟ قطعا ما به اندازه این حضور پیشرفت داریم.

 

آمریکا تغییر و فروپاشی نظام جمهوری اسلامی ایران را به گور خواهد برد

 

نماینده ولی‌فقیه در لرستان دیگر پیام بیانیه مقام معظّم رهبری را خطاب به دشمنان برشمرد و اظهار کرد: آمریکا بداند تغییر و فروپاشی نظام جمهوری اسلامی ایران را به گور خواهد برد.

 

وی ادامه داد: از ابتدای انقلاب تاکنون آمریکا سه راهبرد را علیه نظام و ملت ایران به کار بسته که شامل بازدارندگی و جلوگیری از نفوذ جمهوری اسلامی، تغییر در رفتار نظام و از بین بردن و فروپاشی آن است، حال اینکه مردم، نظام و انقلاب اسلامی ایران همواره در برابر این راهبردها، راهکارهایی همچون انقلابی بودن، پیشرفت با تکیه بر ظرفیت‌های درونی و اعتماد به جوانان دشمن را به کار گرفته‌اند.

 

آیت‌الله میرعمادی تأکید کرد: ما به بیگانگان اعتماد نداریم، پنجه‌های گرگ صفت برخی‌ها را نمی‌بوسیم و تحت‌تأثیر لبخندهای روباه صفت عده‌ای قرار نمی‌گیریم، ما به مردم و جوانانمان اعتماد داریم و این راهبردی اساسی است که مقام معظّم رهبری برای ما ترسیم کرده‌اند.

 

انتهای پیام

 

ارسال نظرات