خبرهای داغ:
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قم گفت: کانون‌های فرهنگی هنری برای شبکه‌سازی در مسجد باید تشکیلات داشته باشند و هر فردی باید کادر فرهنگی داشته باشد تا دامنه کار افزایش پیدا کند.
کد خبر: ۹۱۱۴۲۹۳
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۳
 
به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام سعید روحانی ظهر امروز در مراسم اختتامیه دوره آموزشی حامیان کوثر النبی که در جامعه‌الزهرا (س) برگزار شد، اظهار داشت: این دوره برای آشنایی با ظرفیت‌های جامعه‌الزهرا (س) برگزار شد و انتظار می‌رود مسئولان خواهر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با مبلغه‌های جامعه‌الزهرا (س) ارتباط داشته باشند و از ظرفیت آنان در مساجد استفاده کنند.

وی افزود: کانون‌های فرهنگی هنری برای شبکه‌سازی در مسجد باید تشکیلات داشته باشند و هر فردی باید کادر فرهنگی داشته باشد تا دامنه کار او افزایش پیدا کند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قم با بیان اینکه جامعه‌الزهرا (س) یکی از برکات انقلاب اسلامی است و برکات این مجموعه ارزشمند بیش از گذشته به مجموعه‌های فرهنگی رسیده است، بیان کرد: جامعه‌الزهرا (س) یک ظرفیت بسیار قابل توجه است وچنانچه ما در کشور چنین مجموعه‌ای نداریم و امروز مجموعه‌های فرهنگی می‌توانند از برکات آن بهره‌مند شوند.

روحانی افزود: محتوا‌های غنی همچون قرآن کریم، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام و ... داریم که باید با شیوه‌ها و قالب‌های جذاب به جوانان و نسل جدید ارائه دهیم.

وی گفت: نیاز داریم افرادی متصدی این امر در مساجد شوند که بتوانند در فضای فرهنگی کشور تأثیرگذار باشند بنابراین اول باید خود را مجهز کند و سپس در این مسیر به فعالیت بپردازد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قم افزود:۲۵ هزار کانون فرهنگی هنری مساجد در کشور فعال هستند، گفت: زمانی به نتیجه می‌رسیم که شبکه سازی صورت بگیرد، اگر شبکه کانون‌های مساجد را تشکیل دهیم می‌توانیم جریان سازی کنیم.

روحانی با بیان اینکه در برخی مسائل کشور و برنامه‌های فرهنگی دچار عقب‌ماندگی هستیم، ادامه داد: شبکه‌سازی صورت نگرفته و جریان‌سازی به صورت مطلوب انجام نشده است، یعنی باید شبکه‌سازی شود تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

وی تصریح کرد: ارتباط گیری باید به صورت تدریجی و مرحله به مرحله انجام شود، در طول برقراری ارتباطات می‌توان برنامه‌های فرهنگی مشترک داشته باشید و از تجربیات یکدیگر بهره‌مند شوید وقتی شبکه فعال شد می‌توانید در عرصه فعالیت‌های اجتماعی وارد شوید و تنها به مسائل ساده بسنده نکنید.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قم با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد زمانی تأثیرگذار است که منشأ اثرات زیادی در جامعه امروز باشد، خاطرنشان کرد: بسیاری از سازمان‌ها با کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم در ارتباط هستند و طی مذاکراتی که صورت می‌گیرد، اعضای کانون از خدمات اجتماعی این سازمان‌ها بهره مند می‌شوند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها