یکی از راویان اروند در بازدید بسیجیان سپاه ولايت تبريز از این منطقه، با اشاره به عملیات والفجر8 گفت: یکی از پیچیده ترین عملیات جنگ تحمیلی، عملیات در اروند بود.
کد خبر: ۹۱۱۴۳۱۳
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، کاظم حبیبی افزود: عملیات در اروند، پس از بررسی‌های لازم و استفاده از تجربیات و به كارگیری تدابیر مهم نظامی و اطلاعاتی، انجام شد.

وی ادامه داد: اروند رود یکی از رودهای خروشانی است که دشمن اصلا امکان نمی داد ایران بخواهد از این مکان برای حمله استفاده کند بنابراین ماه‌ها طول كشید تا مقدمات عملیات والفجر ۸ فراهم شود، مشكلاتی از جمله شناسایی منطقه، جریان نامنظم آب و سرعت آن، گل و لای ساحل رودخانه، جزر و مد، موانعی كه دشمن ایجاد كرده بود و... سختی این عملیات را زیاد می کرد.

کاظمی اضافه کرد: ولی بالاخره شب بیستم بهمن ۱۳۶۴ یكی از شب‌های تاریخی دفاع مقدس با رمز «یا فاطمة الزهرا» عملیات والفجر ۸ آغاز شد و 9 صبح روز ۲۱ بهمن محور عملیات تا شهر فاو به دست رزمندگان اسلام درآمد.

حبیبی بیان کرد: در اروند غواصان زیادی به شهادت رسیدند و پیکر مطهر آن ها را اروند برد، غواصانی که وقتی زخمی می شدند به دوستان خود می گفتنند آن ها را زیر آب ببرند تا مبادا صدای ناله آن ها را دشمن بشنود.

وی در پایان با اشاره به این روایت که هر كسی در آب شهید شود، اجر دو شهید را دارد اظهار داشت: یکی از راویان می گفت این حدیث را برای یكی از دوستان غواصم تعریف كردم، گفت: راست می‌گویی جنگ در آب آن هم شب در آب اروند خروشان زیر آتش سنگینی كه از بالای سرت می‌ریزد، شب عملیات والفجر ۸ تازه معنای این جمله را یافتم كه هر كسی می‌خواهد به امام زمانش(عج) برسد، باید خودش را به آب و آتش بزند و در آن شب، هم آب بود و هم آتش.

 
ارسال نظرات
پر بیننده ها