خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: عزیزان مسئول، این مردم، رزمندگان و ایثارگران جان‌برکف هستند، مسئولان شما چه می‌کنید، بیش از دو سه ماه است مردم گرفتار گرانی در اولیّات زندگی و کالای اساسی هستند.
کد خبر: ۹۱۱۴۳۵۲
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۱

به گزارش  سرویس  طلاب  و روحانیون خبرگزاری بسیج، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، ظهر امروز در خطبه دوم نمازجمعه این هفته سوم اسفندماه در حرم امام رضا (علیه‌السلام)، با اشاره به صدور بیانیه گام دوم انقلاب از سوی رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: ما در 40 ساله انقلاب، تجربه‌ای داریم، مردم ما خصوصیتی در آن 40 سال داشتند، برخوردی هم دشمنان ما داشتند که اگر بخواهیم دسته‌بندی کنیم، در 5 نکته قابل‌توجه است. 

وی ادامه داد: آنچه در 40 ساله انقلاب تجربه کردیم، اساس پایه و بنیان انقلاب مقدس اسلامی ما، ایثارگری‌ها و فداکاری‌های انسان‌های انقلابی بود، خیل عظیم شهدا، حضور پر برکت مردم در جبهه‌های حق علیه باطل و ایثارگری‌هایی که امروز بعد از 40 سال پیروزی انقلاب، خانواده شهدا، جانبازان، آزادگان، رزمندگان و ایثارگران را به‌عنوان قشر عظیم در این مملکت مشاهده می‌کنیم، بنیه اصلی انقلاب بود.

شهادت و ایثارگری به فرهنگ جامعه تبدیل شده

امام جمعه مشهد مقدس اضافه کرد: اگر انقلاب را یک درخت فرض کنیم، درست مثل درختی که آب پای آن درخت مرتب جریان داشته باشد، در 40 ساله درخت انقلاب ما، خون پای این درخت جریان داشت و این انقلاب و درخت را سرسبز، تناور و با نشاط نگه داشت.

وی به بیان دومین نکته عمر 40 ساله انقلاب پرداخت و گفت: بار اصلی انقلاب در این 40 سال روی دوش مردم بود، مردم ما در همه عرصه‌ها حضور داشتند، مردم ما زمینه پذیرش این شهادت‌ها، خون دادن‌ها و ایثارگری‌ها را به‌عنوان یک فرهنگ در جامعه خودشان به وجود آوردند، هرکجا خطری متوجه انقلاب ما شد، مردم، مردانه آمدند وسط میدان و پای انقلاب ایستادند.

حضور مردم در صحنه دشمن را مستأصل کرده است

آیت‌الله علم‌الهدی یادآور شد: آنچه که در این 40 ساله دشمنان ما را مستأصل از هرگونه تصمیم‌گیری علیه ما وا داشته، حضور مردم در صحنه‌های انقلاب، از خود دانستن انقلاب و نظام و بار انقلاب از زن و مرد تا نسل سوم و چهارم انقلاب بهتر از روز اول روی دوش خود گرفته‌اند و این وابستگی مردم به انقلاب، شد بنیه اصلی، نیروی قطعی و توان صد در صد کامل انقلابی که 40 سال عمر کرد.

وی، تداوم دشمنی دشمنان انقلاب را سومین نکته قابل‌توجه در عمر 40 ساله انقلاب دانست و افزود: دشمن ما هرچه توانست در این 40 سال با ما مبارزه کرد، از جنگ، توطئه، فتنه و تحریم، کوتاهی نکرده، کوتاهی نمی‌کند و با شکست‌های پیاپی بازهم دشمنی‌اش را ادامه می‌دهد، دیدیم حتی دشمن از ناچیزترین وسایل و امکانات علیه ما تا بزرگ‌ترین وسایل در مقابل ما استفاده کرد.

شکست دشمن در همه توطئه‌ها و فتنه‌ها

 نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی، چهارمین نکته گام اول انقلاب اسلامی را شکست خوردن دشمن در توطئه‌های خود بیان و اظهار کرد: دشمن در همه دشمنی‌هایش در این 40 سال شکست خورد، 40 سال عمر است، در این پهنه 40 ساله یک سیاستمدار جهانی به ما نشان دهد کجا آمریکا، اسرائیل و دشمنان ما، فتنه، توطئه و تهاجمی علیه ما شروع کردند، پیروز شدند و به نتیجه رسیدند، یک مورد هم ندارند و همه‌جا شکست خوردند.

وی ادامه داد: پنجمین نکته این است که در طول این 40 سال، نهادهای انقلاب ما و عمدتاً در رأس آنان سپاه پاسداران، جریانی پیروز و موفق در همه‌جا درخشیده است، موردی پیش نیامده بگوییم نهاد امنیتی، نظامی و انتظامی ما، نیروهای مسلح و نیروهای امنیتی غیر مصلح ما در عرصه‌ای وارد شدند و شکست خوردند، در همه‌جا پیروز بودند و در مقابل همه توطئه‌ها، با همه فتنه‌ها مقابله کردند.

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: این‌که مقام معظم رهبری در بیانیه‌شان فرمودند با تجربه 40 ساله بیاییم این حرکت را در گام دوم آغاز کنیم، این تجربه 40 ساله ما است؛ آنچه برای ما مهم است، عنایت خاصه پروردگار، توجه ذات مقدس حق، دعای خاص وجود اقدس امام زمان (علیه‌السلام)، مردم ما را طوری قرار داده که در هفته اول گام دوم، مردم توانستند این 5 نکته را نمایش بدهند که مثل آن 40 سال در 40 سال دوم هم پای انقلاب ایستاده‌اند.

حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان، بازنمایی عمر 40 ساله انقلاب

وی، حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان را میدان عملیاتی شدن نکات پنج‌گانه تجربه انقلابی مردم بیان کرد و گفت: قلب نازنین مقام معظم رهبری شاد که در هفته اول بعد از 40 سال، این مردم پایمرد پای انقلاب و پای خیمه نظام و انقلاب نشان دادند این 5 نکته را؛ در حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان که اتفاق افتاد، این 5 نکته نمایش داده شد؛ آن ایثار، شهادت، جانبازی و فداکاری در شهادت 27 جوان غیور و رادمرد و جانبازی 13 جانباز در این حادثه نمایش داده شد، یعنی نسل جوان ما امروز نیز تا امروز ایستاده‌اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: این 27 جوانی که در این حادثه به شهادت رسیدند، عمدتاً از نسل دوم به بعد بودند، یعنی عمده‌شان نسل سوم و چهارم بودند، صحنه‌ای که در دفاع مقدس 8 ساله مردم از نسل اول و دوم دیدند، در شهادت 27 عزیز ایثارگر در این حادثه تروریستی این صحنه را مردم با چشم خودشان در نسل سوم و چهارم دیدند، معلوم شد آن جریان شهادت و ایثار به همان قدرت و قوت 40 ساله اول در 40 ساله دوم برقرار است که مقام معظم رهبری با یک شگفتی فرمودند «امنیت به این قیمت دارد در این مملکت تأمین می‌شود»، قیمت خیلی سنگین است اما مردم و نسل جوان ایستاده‌اند.

مردم اصفهان، واقعیت حضور مردم در صحنه را نمایش دادند

وی ضمن تمجید از مردم اصفهان برای حضور پرشور در مراسم تشییع شهدای حمله تروریستی، تصریح کرد: دومین نکته، حضور مردم در عرصه بود؛ خدا به مردم غیور، رشید و دلاور اصفهان خیر دهد، مردم اصفهان نمایش دادند حضوری که مردم در 40 ساله اول انقلاب داشتند و بازار ایثار و شهادت را حضور مردم گرم می‌کرد، امروز با همان حرارت و قدرت در عرصه حضور دارند و با تشییعی که برای این 27 شهید در اصفهان صورت گرفت، این واقعیت روشن شد که تضمین می‌کند رهبری که فرمودند 40 سال دوم، گام دوم و خط حرکتی را در بیانیه مشخص کردند، این مردم، مرد و مردانه 40 سال دوم را طی می‌کنند و نمونه‌اش، حضور مردم در عرصه نظام و انقلاب بود.

آیت‌الله علم‌الهدی، ضعف و زبونی دشمن در طراحی این حمله ناجوانمردانه را سومین نکته قابل‌توجه در این حادثه دانست و افزود: دشمن نمایش داد خیلی بی‌عرضه است، خیلی ضعیف، زبون و پست است، از یک‌طرف می‌گوید گزینه نظامی روی میز ما هست و از طرفی به یک عده تروریست ذلیل، بدبخت، کافر و از زندگی برگشته تکیه می‌کند و به سراغ ما می‌فرستد، همان آمریکایی که داد می‌زند گزینه نظامی روی میز است.

وی اظهار کرد: معلوم شد آمریکایی که افسران و دریانوردانش آن‌قدر ضعیف و بدبخت بودند که با یک تشر عزیزان پاسدار ما دست‌ها را روی سر می‌گذارند و ذلیل و وحشت‌زده اسیر می‌شوند، دیگر امیدی به این ارتش و نیروی نظامی ندارد که می‌گوید گزینه نظامی روی میز ماست، گزینه نظامی گفتنش پارس کردن سگ مانند است.

شعار صلح در لهستان، تجهیز تروریست‌ها در ایران

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی به برگزاری اجلاس لهستان با شعار صلح در خاورمیانه اشاره کرد و گفت: از بدبختی‌اش به یک‌مشت تروریستی که یک لقمه نان بگیرند و آدم بکشند، دشمن ما این‌قدر ضعیف و ناتوان شده در زمانی که در لهستان جمع شدند و دم از صلح می‌زنند و می‌گویند می‌خواهیم صلح را در خاورمیانه و غرب آسیا برقرار کنیم، در این زمان مزدور استخدام کردند از میان بدبخت‌ترین مردم که 27 جوان ما را به خاک و خون بکشند، این دشمن قدرت هیچ‌چیز ندارند، دیگر روی کره زمین هیچ کاری از او برنمی‌آید.

وی به چهارمین تجربه 40 ساله انقلاب که شکست دشمن در همه توطئه‌ها بود اشاره و بیان کرد: گفتیم تجربه‌داریم در این 40 سال که دشمن هر فتنه‌ای برپا کرد شکست خورد، در همین هفته نیز شکست خورد، در نشستی که در لهستان برگزار کردند، کشورهای آبرودار جهان در این نشست شرکت نکردند، یک‌مشت مزدور اسرائیل و آمریکا نشستند و آخرش هم هیچ تصمیمی نتوانستند بگیرند، آخرش هم دمشان را روی کولشان گذاشتند و هیچ تصمیمی هم نتوانستند بگیرند، دشمن در هر حرکتی شکست‌خورده است، هم در نشست لهستان و هم در اعزام مزدورها؛ مردم دنیا وقتی پای تحلیل اقتدار ایران آمدند، با تحلیل حرکت مردم در 22 بهمن، این دو حادثه را در حاشیه و تحت‌الشعاع آمریکا و اسرائیل حساب کردند.

آیت‌الله علم‌الهدی اضافه کرد: نهادهای انقلابی ما مخصوصاً سپاه غیور پاسداران در هر حرکتی پیروزمندانه حرکت کرد، جنازه این 27 شهید روی دوش مردم در اصفهان بود، مردم شعار انتقام سر دادند، سه روز نگذشت که سپاه پاسداران عاملان قضیه را در داخل کشور دستگیر کرد و آنان را به عرصه قدرت انتقام از این شهادت‌ها و جانبازی‌ها سپرد و ثابت کرد قدرت عزیزان ایثارگر ما در یک نهاد انقلابی نظامی این‌قدر بالا و بلند است؛ در یک هفته مردم ما نشان دادند، رزمندگان ما نشان دادند، جوانان ما نشان دادند که تجربه 40 ساله اول انقلاب که مقام معظم رهبری فرمودند با تکیه بر آن تجربه، گام دوم را بردارید، این مردم نشان دادند به این تجربه تکیه دارند و عملی می‌کنند.

برای معیشت مردم چه‌کار کردید؟!

وی یادآور شد: حالا نوبت مسئولان است، عزیزان مسئول، شما چطور؟ این مردم، رزمندگان و ایثارگران جان‌برکف ما هستند، این مردم غیور اصفهان هستند، مسئولان شما چه می‌کنید، بیش از دو سه ماه است مردم گرفتار گرانی در اولیات زندگی و کالای اساسی هستند، گوشت ندارند بخورند، اولیات زندگی‌شان اداره نمی‌شود، کار به مدیریت و مسؤولیت شما سپرده شده، شما چه‌کار کردید و می‌کنید؟

اگر تشخیص ندارید، از دیگران کمک بگیرید!

امام جمعه مشهد مقدس با انتقاد از نارسایی‌های مدیریتی برای تأمین معیشت مردم، تصریح کرد: مسئولان یک تکان به خود می‌دهید، مسئله را بیشتر در قعر گرداب فرو می‌برید؛ رئیس بانک مرکزی می‌گوید اگر مصوبه دولت نبود، ارز گران نمی‌شد، ما می‌خواهیم این مدیریت‌ها ما را نجات دهد، واقعاً تشخیص ندارید؟ خب از دیگران کمک بگیرید، این مملکت استعداد زیاد دارد، این مملکت مرکز فوران توان، استعداد، قدرت، فکر و اندیشه در روی کره زمین است، خودتان نمی‌توانید از دیگران کمک بگیرید.

وی ادامه داد: مردم می‌خواهند گام دوم انقلاب را بردارند، باید این‌قدر گرفتار باشند؟ باید در نگرانی معیشتی و گرانی گیر کنند که حتی برای اولیات زندگی دچار مشکل شوند؟ اگر احساس مسئولیت باشد مشکلات حل می‌شود، با یک حرکت جهادی مشکلات حل می‌شود، مشکل لاینحل نداریم.

ستاد مبارزه با قاچاق چه می‌کند؟!

آیت‌الله علم‌الهدی با انتقاد از ضعف مدیریتی در مقابله با قاچاق، تصریح کرد: مدام می‌گویند گوسفندان قاچاق می‌شوند، مگر مرز مملکت دست کیست؟ مگر ارتباطات کشور به کی سپرده شده؟ مگر شما چشم ندارید که دارند قاچاق می‌کنند؟ مگر امکانات ندارید که کنترل کنید؟ ستاد مبارزه با قاچاق چه می‌کند که آقای وزیر عذر بیاورد گوشتمان به این بلا مبتلا شده و گوسفندان ما را می‌برند، این اظهار ضعف تا این حد؟ زبونی تا این‌قدر؟ از مسؤولان و مدیران در مملکتی که سپاهش سه روزه عامل جنایت را پیدا می‌کند و به دست انتقام می‌سپارد؟

 

حوزه نیوز

ارسال نظرات