خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین در جلسه کمیته اطلاع‌رسانی:

استفاده از رسانه‌ها در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ضروری است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین در جلسه کمیته اطلاع‌رسانی بنیاد استان، استفاده از رسانه‌ها و فضای مجازی را در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ضروری دانست.
کد خبر: ۹۱۱۴۴۳۶
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، غلامرضا حقایق‌پور، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در جلسه کمیته اطلاع‌رسانی بنیاد استان گفت: اطلاع‌رسانی یکی از علوم مستقل در سطح جهان است و امروز در دنیا جایگاه ویژه‌ای دارد که بایستی از این ظرفیت استفاده بهینه کرد.
وی با بیان اینکه امروز اهمیت اطلاع‌رسانی بر کسی پوشیده نیست، افزود: استفاده از رسانه‌ها و فضای مجازی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ضروری است و بایستی از آنها بهره‌ها‌ی لازم را برد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: بایستی از طریق رسانه‌ها، فعالیت‌های ترویجی بنیاد به موقع و سریع به عموم مردم بویژه ایثارگران اطلاع‌رسانی شود.
حقایق‌پور افزود: باید در راستای اطلاع‌رسانی مطلوب از ایده‌ها، نظرات و ابتکارات جدید استفاده کرد و با برنامه‌ریزی دقیق این مهم را به نحو مطلوبی انجام داد.
این مسوول با بیان اینکه دسترسی مردم به فضای مجازی راحت‌تر شده است، گفت: همچنین باید از این فضا برای اطلاع‌رسانی ترویجی و عملکرد بنیاد با بهره‌گیری از راهکارهای نوین تلاش کرد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: اطلاع‌رسانی باید در دستور کار معاونان و روسای بنیاد باشد و نسبت به تهیه‌ی محتوای با کیفیت خبر به روابط عمومی کمک کنند تا اخبار کیفی بیشتری در سایت ایثار درج شود.
ضرورت تعامل بنیاد با رسانه‌ها
در ادامه این جلسه، یدالله محمدبیگی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: در بنیاد اقدامات بسیاری انجام می‌شود ولی آنقدر که کار شده، مستندسازی و اطلاع‌رسانی نمی‌شود که در راستای رفع این مشکل باید از ظرفیت روابط عمومی و رسانه‌ها استفاده کرد.
وی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را از مهمترین رسالت بنیاد عنوان و بیان کرد: با اطلاع‌رسانی موثر و تعامل با رسانه‌ها می‌توان کارهای خوبی را در اشاعه‌ی این فرهنگ انجام داد و همچنین عملکرد بنیاد را برای آحاد جامعه شفاف‌سازی کرد.
این مسوول گفت: باید سیره و منش شهدا و بازماندگان‌ آنها به عموم مردم اطلاع‌رسانی شود تا آنها از این عزیزان الگوبرداری کنند.
تولید 1360 خبر در سایت ایثار قزوین
در ادامه این جلسه، علی گودرزوندچگینی رییس دفتر و روابط عمومی بنیاد استان قزوین گفت: طی 11 ماه سال جاری یک هزار و 360 خبر در سایت ایثار قزوین درج شده است.
وی افزود: باید معاونین و روسای بنیاد و رابطین خبری همکاری خود را با روابط عمومی تقویت کنند تا بتوانیم اخبار کیفی بیشتری تولید و به اطلاع عموم مردم به ویژه ایثارگران برسانیم.
چگینی با بیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی از مهمترین اهداف ما در تولید خبر است، گفت: استفاده از رسانه‌های مجازی می‌تواند در اشاعه‌ی این فرهنگ به ما کمک بسزایی کند به همین دلیل ضرورت دارد که از آن، بهره‌برداری مناسبی انجام دهیم.
رییس مرکز ارتباطات و مراجعات بنیاد استان افزود: اقدامات موثری در بنیاد طی سال‌های گذشته انجام شده که باید همه‌ی اطلاعات در یک مرکز جمع‌آوری و متمرکز شود تا هر زمان که مورد نیاز شد براحتی بتوانیم از آنها استفاده کنیم.
گفتنی است: در این جلسه اعضای کمیته اطلاع‌رسانی بنیاد استان، پیشنهادات و راهکارهای مطروحه جهت اطلاع‌رسانی بهتر و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بیان کردند.
در این جلسه، بر اطلاع‌رسانی قوانین مربوط به جامعه ایثارگران، تقویت رابطان خبری، تولید کیفی اخبار، بروزرسانی و تقویت پایگاه اطلاع‌رسانی خط سرخ و استفاده از خاطرات والدین شهدا در خط سرخ تاکید شد.
استفاده از شبکه‌های مجازی و خبرگزاری حیات برای درج خبر، ایجاد مرکز اطلاعات ترویجی و محتوایی، ایجاد کانال اطلاع‌رسانی و تشویق و ترغیب رسانه‌ها برای تولید اخبار با موضوع ایثار و شهادت از دیگر تاکیدات اعضای کمیته اطلاع‌رسانی بنیاد استان است
1003/ی30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار