عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: برج ها و پروژه های برجسته ساختمان سازی در شرایط کنونی اولویت بانک ها در ارائه تسهیلات هستند.
کد خبر: ۹۱۱۴۴۷۹
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، یوناتن بت کلیا عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از تأثیر منفی بانک ها در افزایش قیمت مسکن، گفت: متأسفانه مردم از عملکرد بانک ها در ارائه تسهیلات مسکن ناراضی هستند و در این عرصه سازندگان نیز برای دریافت وام ساخت و ساز با مشکلات بسیاری روبه رو هستند.

 
وام مسکن

بانک ها به جای رویکرد تسهیل‌گرایانه اقدام به فعالیت اقتصادی و خرید ملک می کنند

نماینده آشوریان ایران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بانک ها به جای ایجاد ساز و کار برای تسهیل کردن فعالیت در حوزه مسکن به ویژه تولید ساختمان، اقدام به فعالیت اقتصادی و خرید ملک می کنند.

بنگاه داری هدف اصلی بانک ها

هدف اصلی بانک ها از دریافت سرمایه ها و سپرده های مردم باید ارائه تسهیلات مناسب باشد، اما متأسفانه این نهادها تنها هدف خود را بنگاه داری ترسیم کرده اند

وی تصریح کرد: هدف اصلی بانک ها از دریافت سرمایه ها و سپرده های مردم باید ارائه تسهیلات مناسب باشد، اما متأسفانه این نهادها تنها هدف خود را بنگاه داری ترسیم کرده اند.

برج ها و پروژه های برجسته ساختمان سازی، اولویت بانک ها در ارائه تسهیلات

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: از طرف دیگر در شرایط کنونی اولویت اصلی بانک ها در ارائه تسهیلات، برج ها و پروژه های برجسته ساختمان سازی است و در این میان سازندگان متوسط از دریافت تسهیلات محروم می شوند.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: قطعا مجلس و دولت باید نسبت به ساماندهی سیستم بانکی کشور اقدام کند تا مسیر فعالیت بانک ها در جهت حمایت مردم به ویژه در بحث توسعه تولید قرار گیرد./

 

ارسال نظرات