خبرهای داغ:
مسئول مرکز حمایت از مخترعین و مبتکرین استان خوزستان گفت:به منظور بررسی اختراعات و ابتکارات محیط زیست،کارگروه محیط زیست درمرکز حمایت از مخترعین و مبتکرین استان خوزستان سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری تشکیل شد.
کد خبر: ۹۱۱۴۵۳۰
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲
کارگروه محیط زیست در بسیج علمی خوزستان راه اندازی شد/اولویت با طرح های مرتبط با مشکلات استان

به گزارش  سرویس خبری بسیج علمی خبرگزاری بسیج از استان خوزستان، یکی از اقدامات مهم سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری حمایت از اختراعات، ابداعات و ابتکارات در سراسر کشور است.

در راستای اجرای این برنامه کارگروه هایی در استان های مختلف تشکیل شدند تا اختراعات و ابتکارات ارائه شده به سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری را بررسی کنند که در استان خوزستان نیز این کار انجام شد.

ارزیابی طرح های پژوهشی، اختراعات و ابتکارات محیط زستی

در تازه ترین اقدام مرکز حمایت از مخترعین و مبتکرین استان خوزستان سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کارگروه محیط زیست تشکیل شد.

به منظور آشنایی بیشتر با کارگروه محیط زیست به سراغ فرحناز نجفی مسئول مرکز حمایت از مخترعین و مبتکرین استان خوزستان رفتیم تا توضیحاتی در این باره ارائه دهد.

وی در گفت و گو با خبرنگار سرویس خبری بسیج علمی در استان خوزستان اظهار کرد: به منظور بررسی اختراعات و ابتکارات مرتبط با محیط زیست، کارگروه محیط زیست در مرکز حمایت از مخترعین و مبتکرین استان خوزستان سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری تشکیل شد.

مسئول مرکز حمایت از مخترعین و مبتکرین استان خوزستان بیان کرد: این کارگروه 5 عضو دارد که همگی جزو اساتید و عضو هیئت علمی دانشگاه های معتبر استان هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برخی از وظایف کارگروه محیط زیست در مرکز حمایت از مخترعین و مبتکرین استان خوزستان اشاره کرد و گفت: کار اصلی این کارگروه داوری و ارزیابی طرح های پژوهشی، اختراعات و ابتکارات در حوزه محیط زیست است.

کمک به رفع معضلات محیط زیست

نجفی در ادامه عنوان کرد: محل تشکیل جلسات کارگروه محیط زیست در مرکز حمایت از مخترعین و مبتکرین استان خوزستان سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری است.

وی تاکید کرد: با توجه به مشکلات زیست محیطی فراوان و گوناگون در استان خوزستان، طرح و اختراعات مرتبط با معضلات استان خوزستان در اولویت هستند تا با حمایت از این طرح ها به رفع معضلات محیط زیست کمک شود.

مسئول مرکز حمایت از مخترعین و مبتکرین استان خوزستان اضافه کرد: با تشکیل کارگروه محیط زیست در استان، پژوهشگران، مخترعان و مبتکران حوزه محیط زیست جهت عملیاتی کردن طرح های خود مستقیم با کارشناسان این حوزه جهت مشاوره و اجرای طرح در صورت نیاز ارتباط می گیرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: به منظور بررسی و ارزیابی طرح های پژوهشی و اختراعات، مخترعان و مبتکران کارگروه های دیگری نیز پیش از این در سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خوزستان تشکیل شد.

نجفی در همین ارتباط توضیح داد: پیش از این 10 کارگروه در رشته های مختلف در سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان خوزستان تشکیل شده است که بر اساس برنامه ریزی های انجام شده بنا است کارگروه های دیگری نیز تشکیل شود که کارگروه محیط زیست نیز به یاری شروع به کار کرد.

حضور 3 تا 5 نفر از اساتید دانشگاه در هر کارگروه

مسئول مرکز حمایت از مخترعین و مبتکرین استان خوزستان در ادامه به معرفی کارگروه های تشکیل شده اشاره کرد و گفت: یکی از این کارگروه ها شامل کارگروه جغرافیا، کارگروه برق و الکترونیک، کارگروه پزشکی، کارگروه تربیت بدنی، کارگروه دامپزشکی، کارگروه شیمی، کارگروه فیزیک، کارگروه رایانه، کارگروه کشاورزی و کارگروه مکانیک است که هم اکنون فعالیت دارند.

وی اضافه کرد: در این کارگروه ها اساتید دانشگاه حضور دارند که به تناسب طرح، آن را در کارگروه تخصصی بررسی می کنند و مورد ارزیابی قرار می دهند.

نجفی تصریح کرد: در هر کارگروه 3 تا 5 نفر از اساتید دانشگاه و مراکز آموزش عالی حضور دارند و به بررسی ایده ها، پژوهش ها، اختراعات و ابتکارات مخترعان و پژوهشگران می پردازند.

مسئول مرکز حمایت از مخترعین و مبتکرین استان خوزستان عنوان کرد: به یاری خداوند در ماه های آینده چند کارگروه دیگر نیز به کارگروه های تخصصی سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان خوزستان اضافه می شود و فعالیت خود را آغاز می کنند

حمایت از مبتکران و مخترعان در سراسر استان خوزستان

وی همچنین از تغییراتی در اعضای 10 کارگروه های فعلی سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان خوزستان خبر داد و افزود: به مرور این تغییرات انجام می شود تا بتوانیم بهتر به مخترعان و مبتکران عزیز خوزستانی خدمات حمایتی ارائه دهیم.

نجفی در بخش دیگری از سخنان خود به برخی از کارهای صورت گرفته از سوی مرکز حمایت از مخترعین و مبتکرین استان خوزستان اشاره کرد و توضیحاتی در این ارتباط ارائه داد.

مسئول مرکز حمایت از مخترعین و مبتکرین استان خوزستان گفت: یکی از کارهای ما شناسایی و حمایت از مبتکران و مخترعان در سراسر استان خوزستان است که از این عزیزان می خواهیم به منظور قرار گرفتن در زیر چتر حمایتی به بسیج های علمی در سراسر خوزستان در نواحی بسیج مراجعه کنند.

وی به برخی از حمایت ها از افراد مخترع و مبتکر اشاره کرد و گفت: یکی از اقدامات برای حمایت از مبتکران و مخترعان معرفی آنها به کارخانجات و کارگاه های مرتبط است که می توانند از ظرفیت آنها استفاده کنند.

ارسال نظرات