خبرهای داغ:
مسوول بسیج جامعه پزشکی قزوین در گفتگو با خبرگزاری بسیج مطرح کرد:
مسوول بسیج جامعه پزشکی استان قزوین گفت: در 40 مسجد پایگاه سلامت برپا کنیم و خدماتی نظیر مشاوره، خدمات بهداشتی و درمانی و ارائه دارو به صورت رایگان را در اختیار مردم شریف قرار دهیم که خوشبختانه با همکاری مساجد و پایگاه های بسیج دایر در آنها موفق به برپایی 49 پایگاه سلامت در مساجد و خدمت رسانی در آنها شدیم.
کد خبر: ۹۱۱۴۵۳۴
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰

محمد طایفه مسوول بسیج جامعه پزشکی استان قزوین در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خصوص اقدامات این قشر از بسیج طی سال 97 و به ویژه در جشن 40 سالگی انقلاب اسیلامی اظهار کرد: از برنامه های مهم بسیج جامعه پزشکی به صورت سالیانه حضور در مناطق محروم و ارائه خدمان پزشکی است که امسال هم در طرح های مختلفی این خدمت به مردم شریف ارائه گردید.
وی با اشاره ویژه به اقدامات بسیج جامعه پزشکی در جشن 40 سالگی انقلاب اظهار کرد: فعالیت ما در این ایام در سه قالب ویژه ارائه گردید؛ در قالب فرهنگی بسیج جامعه پزشکی مجموعه ای از امکانات پزشکی و تغییرات این عرصه نظیر آمار مرگ و میر، امید به زندگی، کیفیت آب آشامیدنی، مسائل و خدمات بهداشتی، تعداد بیمارستانها و تعداد تخت های در اختیار، تعداد مراکز بهداشتی و خانه های سلامت، خدمات ارائه شده در خانه های بهداشت، تعداد واحد های آموزشی و ...را با پیش از انقلاب اسلامی مورد مقایسه قرار داد.


مسوول بسیج جامعه پزشکی استان قزوین تبیین کرد: این تحقیق در قالب پیامک چند بخشی به صورت روزانه در دهه فجر انقلاب اسلامی به 2300 نفر پیامک شد و نیز در قالب اینفوگرافی در تمامی پایگاه های سلامت که در این دهه برپا گردیده بود نسب گردید و نیز در قالب بروشور به مراجعان تقدیم شد؛ همچنین این اطلاعات در اختیار امام های جماعت بیمارستان ها و مراکز درمانی قرار گرفت تا این عزیزان دستاورد ها را تبیین نمایند.


طایفه اذعان کرد: قالب دوم اقدامات ما در طرح شهید رهنموند برگزار گردید؛ 15 تیم پزشکی در استان قزوین متشکل از تخصص های مختلف در مناطق جغرافیایی با شرایط خاص به صورت مستمر حضور یافته اند و به صورت رایگان خدمات پزشکی ارائه دادند، در ایام دهه فجر این اقدامات و این ارائه خدمت به صورت ویژه تری در دستور کار قرار گرفت.


این مسوول از طرح 40 مسجد، 40 پایگاه سلامت به عنوان سومین بخش از اقدامات و مهمترین آنها یاد کرد و گفت: ما در این طرح در نظر داشتیم در 40 مسجد پایگاه سلامت برپا کنیم و خدماتی نظیر مشاوره، خدمات بهداشتی و درمانی و ارائه دارو به صورت رایگان را در اختیار مردم شریف قرار دهیم که خوشبختانه با همکاری مساجد و پایگاه های بسیج دایر در آنها موفق به برپایی 49 پایگاه سلامت در مساجد و خدمت رسانی در آنها شدیم.


وی تاکید کرد: نکته مهمی که در این رویداد به وقوع پیوست همکاری تنگاتنگ همه دستگاه ها و سازمان ها به ویژه ارتش جمهوری اسلامی ایران، هلال احمر و فوریت های پزشکی در این طرح بود، چرا که انقلاب اسلامی متعلق به همه است و همه ارگان ها برای خدمت کردن به مردم اشتیاق داشتند.


طایفه خاطر نشان کرد: در دهه فجر انقلاب اسلامی نشست های سیاسی و بصیرتی ویژه کادر درمانی در مراکز مختلف درمانی برگزار گردید.
ارائه خدمات پزشکی رایگان در قالب اردوهای جهادی نوروز
محمد طایفه مسوول بسیج جامعه پزشکی استان قزوین در ادامه این گفتگو به طرح ها و برنامه ریزی های انجام شده برای برپایی اردوهای جهادی در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: جلسات برنامه ریزی به صورت مشترک با کمیته امداد امام خمینی(ره)، هلال احمر، بسیج سازندگی استان قزوین و دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شده است.


وی ادامه داد:قرار است اردوهای جهادی تیم های پزشکی در استان قزوین در الموت شرقی و غربی طارم، آوج و محله هادی آباد قزوین استقرار یابند و به خدمت رسانی بپردازند.
این مسوول عنوان کرد: این اردوها از پیش از آغاز سال نو از 23 اسفند و برای خدمت رسانه برای مشکلات احتمالی در شب چهارشنبه آخر سال آغاز می شود و تا 17 فروردین ماه سال 1398 ادامه خواهد داشت.
طایفه یادآور شد: قرار است علاوه بر استقرار پایگاه های خدمت رسان سلامت در مناطق محروم گروه هایی هم در ورودی شهر ها، در عوارضی ها و در مساجد اسقرار یابند و خدمات مختلف پزشکی را ارائه دهند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها