رئیس اندیشکده یقین گفت: تلاش نیروهای جوان، ارزشی و انقلابی اراک در جلوگیری از واگذاری پالایشگاه و پتروشیمی به بخش خصوصی باید الگوی سایر جوانان قرار گیرد.
کد خبر: ۹۱۱۴۵۵۲
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حسن عباسی رئیس اندیشکده یقین و کارشناس مسائل استراتژیک شامگاه جمعه در یادواره شهید رحیم آنجفی در اراک گفت: روحیه شهدا این بود که بدون هیچ منتی به مردم و نظام سود می‌رساندند و این سواد رسانی برآمده از کار و تلاششان برای خدا بود و ما امروز به این روحیه مدیون هستیم.

وی افزود: خلوص شهدای دفاع مقدس در سالیان اخیر به شکل‌های دیگری خود را به نمایش گذاشته است و مانند آن خلوص را می‌توان در جوانانی که برای دفاع از حرم اقدام کردند دید.

این کارشناس مسائل استراتژیک اظهار داشت: مدیریت جنگ با تکیه‌بر قدرت فکر و ایمان و معنویت جوانانی چون زین‌الدین‌ها و باقری‌ها صورت می‌گرفت. مدیریتی که در آن استراتژی است جوانی مانند حسن باقری به‌عنوان معجزه انقلاب معرفی می‌شود. مدیریتی که در آن حول محور تکلیف حرکت می‌کردند و به عبارتی تکلیف محور بودند.

وی افزود: مشابه چهل سال انقلاب اسلامی در دوره هیچ پیامبر و یا امامی رقم نخورده است که مردم و خون شهدا ازجمله عواملی بوده که منجر به این اتفاق شده است و از طرفی هیچ پیامبر یا امامی را در تاریخ نمی‌یابید که این تعداد انسان پای‌کار تفکر خودش را داشته باشد.

این سخنران برجسته کشوری ادامه داد: انقلاب اسلامی را حاصل خون و زحمات ائمه و پیامبران است و امروز اهل حق در تمام دنیا از جای برخاستند و در کشور خودمان نیز علی‌رغم همه سوء مدیریت‌ها مردم هنوز پای‌کارند و در راهپیمایی میلیونی ۲۲ بهمن این را به نمایش گذاشتند.

وی افزود: امروز ایمان‌ها قوی‌تر از گذشته است اگر تعداد رستگاران همین چهل‌ساله را بشماریم بیشتر از تعداد رستگارانی است که از ابتدای تاریخ و آفرینش بر روی کره زمین حاضرشده‌اند.

این کارشناس مسائل استراتژیک بیان داشت: امروز ملت‌ها در حال تزکیه شدن هستند و باید برای تزکیه شدن در آتش امتحانات الهی بسوزند تا تزکیه صورت گیرد و نمونه‌ای از این امتحانات را در لبنان، یمن، سوریه ، عراق و... می‌بینیم.

وی عنوان کرد: امروز می‌خواهند جلوی تشیع را بگیرند و نمی‌بینند که امروز در نیجریه، افغانستان، عراق لبنان، پاکستان شیعه در حال رشد است و حتی تا سالیان دیگر صدای شیعه در کشورهای دیگر چون کشورهای اروپایی غوغا به پا خواهد کرد.

این کارشناس مسائل استراتژیک تأکید کرد: برقراری قسط را وظیفه اصلی حکومت اسلامی است و قسط یعنی سهم هر کس را به او بپردازند و در حقیقت متر کارکرد اجتماعی اسلام قسط است و باید پرسید که چرا امروز مردم شیرینی قسط اسلامی زیر زبانشان نیست.

وی با اشاره به صحبت‌های برخی از مسئولین در رابطه با واردات مدیر از خارج گفت: می‌گویند که باید وزیر و مدیر از خارج کشور بیاوریم و ما نمی‌توانیم و می‌خواهند مدیر از خارج از کشور بیاورند اما باید به آن‌ها گفت که ما امروز به‌واسطه امثال قاسم سلیمانی‌ها با تکیه‌بر خدا در مقابل ۷ هزار میلیارد دلار هزینه آمریکا و حضور ژنرال ماتیس ایستادیم و آمریکا را شکست دادیم.

عباسی افزود: امروز چرا مدیریت دولتی نمی‌تواند مشکل بیکاری و دیگر مشکلات را حل کند؟ باید به آن‌ها گفت که مدیریت یعنی مانند دفاع مقدس یک‌مشت جوان با حداقل امکانات فضا را مدیریت می‌کردند و یک نمونه از باقی‌مانده‌های همان مدیریت در مقابل ماتیس در دنیا ایستاد.

وی با اشاره به مسئله خصوصی سازی گفت: هپکویی که روزی در دفاع مقدس فعال بود و خدمات‌رسانی می‌کرد را ببینید به چه روزی انداخته‌اند و باید مردم بدانند که به مدت ۲۵ سال است که خیانتی به نام خصوصی‌سازی برقرار است و بدون اینکه یک مورد موفق هم داشته باشند، عده‌ای می‌خواهند ۴۰۰-۵۰۰ میلیارد دلاری منابع ملی که در این کارخانه‌ها است را به نام خصوصی‌سازی به‌عنوان یک‌لقمه چرب ببلعند که این‌ها دشمنانی هستند که از رژیم صهیونیستی بدترند. البته باهمت جوانان انقلابی جلوی برخی از این خصوصی‌سازی‌ها گرفته شد و در اراک نیز باهمت همین جوانان و امام‌جمعه انقلابی شهر جلوی واگذاری بی‌حساب‌وکتاب پالایشگاه را گرفتید.

عباسی بیان داشت: در حوزه نیروگاه‌ها، پالایشگاه‌ها، پتروشیمی و واحدهای بزرگ صنعتی چیزی معادل 600 میلیارد دلار برآورد می‌شود که متاسفانه عده‌ای برای این ثروت‌های ملی جیب دوخته‌اند، باید مراقب ثروت‌های ملی بود و اجازه نداد به بهانه خصوصی سازی جیب بیت‌المال خالی شود.

وی افزود: خیانتی که در بحث هپکو، شرکت هفت تپه و امثال این شرکت‌ها شد، به کشور آسیب زد و چه بسا اگر نبود دلسوزی عده‌ای از جوانان مومن و انقلابی و مقاومت‌ها و ایستادگی‌های امام جمعه اراک امروز پالایشگاه و پتروشیمی شازند هم دچار سرنوشتی همچون هپکو شده بودند.

رئیس اندیشکده یقین تأکید کرد: کسی مخالف خصوصی سازی نیست بحث این است که اگر بخش خصوصی می‌تواند پول آورده و شرکتی را بخرد، همان سرمایه را در راه‌اندازی شرکت‌های جدید به کار گرفته و سرمایه‌گذاری جدید داشته باشد.

وی افزود: تلاش نیروهای جوان، ارزشی و انقلابی اراک در جلوگیری از واگذاری پالایشگاه و پتروشیمی به بخش خصوصی باید الگوی سایر جوانان قرار گیرد.

این کارشناس مسائل استراتژیک اظهار کرد: در حوزه خصوصی‌سازی مدیران لایق ندیدیم و برخی از مدیران خیال می‌کنند کشور هر کی به هر کی است اما باید بدانند که خصوصی‌سازی‌ها از چشم جریان انقلابی دورنمی ماند و ما اجازه نمی‌دهیم کار این افراد به دستگاه قضایی و اطلاعاتی بکشد و مشت این افراد را در تریبون‌ها باز می‌کنیم.

وی افزود: آن‌هایی که در خیانت برجام می‌گفتند تمامی تحریم‌ها برداشته می‌شود دروغ بود و امروز نیز با این به‌اصطلاح کانال مالی ایجادشده حتی به ما نفت در برابر غذا هم نداده‌اند و این کانال توهین به ملت ایران است و نشانه شکست همه مذاکرات است.

عباسی خاطر نشان کرد: امروز لیبرال‌ها و صاحبان زر و زور و تزویر برای منابع ملی کشور برنامه دارند اما جوانان انقلابی اجازه نخواهند داد که این‌ها چوب حراج به منابع ملی بزنند.
وی با اشاره به برنامه های دشمنان برای فتنه 98 گفت: اگر شهدا بودند خودشان را برای فتنه ۹۸ آماده می‌کردند.

این کارشناس مسائل استراتژیک در همین خصوص تصریح کرد: دشمنان در چهل سال گذشته وجه اسلامیت و جمهوریت نظام را مورد هجوم قرار داده‌اند و در درون نظام احزابی هستند که خودشان می‌گویند لیبرال‌اند و از طرفی با اصل نظام جنگ جدی دارند. در نمونه‌ای از آن در دوره اصلاحات سعی کردند با عنوان‌هایی چون روشنفکری دینی فعالیت کنند اما وقتی اصل خود را ارائه دادند جریان انقلابی جلوی آن‌ها ایستاد و اصلاحات شکست خورد.

وی بیان داشت: در دولت فعلی نیز که اذعان دارد لیبرال است می‌بینیم که از تئوریسین‌ها و طرح‌هایی استفاده می‌کند که به اسلام اعتقادی ندارند و صاحب مقالاتی چون مرگ اسلام‌اند و برای آینده کشور طرح‌هایی چون پروژه ایران‌شهری برای بازگشت به هویت ایرانی را مدنظر دارند.

این کارشناس مسائل استراتژیک در همین خصوص تصریح کرد: کسی که در اسلام مدیریت می‌گیرد باید دید اصلاً دین را می‌شناسد یا خیر؟! و در واقع شهدا رفتند تا اسلام بماند و ما هم برای این مهم مبارزه می‌کنیم و امثال افراد ضد اسلامی که در دولت فعال‌اند را به مردم معرفی می‌کنیم.

وی توضیح داد: دشمنان برای سال ۹۸ اسلامیت و جمهوریت نظام را هدف گرفته‌اند و امروز اصلاح‌طلبان خودشان هم می‌گویند که دولت شکست‌خورده است و به همین دلیل سعی دارند مسائل را به سمت رهبری ببرند و رهبری را مشکل اصلی مسائل روز معرفی کنند و بعدازآن نیز به تغییر قانون اساسی و کاهش اختیارات رهبری بپردازند که باید به آن‌ها گفت ما هم موافق تغییر قانون اساسی هستیم اما ازاین‌جهت که اختیارات رهبری را برای نظارت و بازخواست زیردستان منصوبین افزایش دهیم زیرا در حال حاضر تنها ۵ اصل قانون اساسی در رابطه با اختیارات رهبری است درصورتی‌که رئیس‌جمهور در کشور ما ۳۶ اصل قانون اساسی را به خود اختصاص داده است، ۹۳ درصد بودجه کشور را در اختیار دارد، ۳۰۰۰ مدیر را منصوب می‌کند اما آقایان سعی دارند بی‌عرضگی خودشان را به رهبری نسبت دهند.

این کارشناس مسائل استراتژیک بیان کرد: در واقع اصلاح طبان رسماً از حاکمیت خروج کرده‌اند و خلاف قانون اساسی صحبت می‌کنند که در سال ۹۸ دو هدف‌دارند که یکی تخریب شورای نگهبان و نظارت استصوابی‌اش است و دیگر شخص رهبری و جایگاه ولایت‌فقیه و ارتباط دادن مشکلات کشور به رهبری است.

وی افزود: اصلاح‌طلبان در راستای تخریب شورای نگهبان می‌گویند که نیروهای خوب ما را تائید نکرده‌اند و نیروهای ضعیفمان را وارد مجلس کرده‌ایم. باید از آن‌ها پرسید سر لیست امید در مجلس جناب آقای عارفی بود که برای ریاست جمهوری هم او را معرفی کرده بودند. مگر نیروی بهتری دارند که بخواهند معرفی کنند. اصلاً اگر نیروی بهتری دارند و می‌دانند که شورا نگهبان تائید نمی‌کند این نیروها را به مردم معرفی کنند.

این کارشناس مسائل استراتژیک در پایان خاطر نشان کرد: در سال ۹۸ جمهوریت و اسلامیت ایران پربارتر از همیشه مسیر خود را طی خواهد کرد و از معاندان کاری بر نخواهد آمد.

ارسال نظرات