خبرهای داغ:
پیکر آیت ‌الله محمد مومن نماینده مردم قم در مجلس خبرگان رهبری روز شنبه با حضور اقشار مختلف مردم ، طلاب، روحانیون و همچنین شخصیت های کشوری و لشکری تشییع و در حرم مطهر حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد.
کد خبر: ۹۱۱۴۵۵۵
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم ، مراسم باشکوه تشییع پیکر مطهر مرحوم آیت الله محمد مومن در روزی که در قم به احترام مقام والای ایشان عزای عمومی اعلام شده بود، با حضور گسترده شرکت کنندگان از مسجد امام حسن عسکری (ع) این شهر آغاز شد و تا حرم مطهر کریمه اهل بیت (س) ادامه داشت.

آیت الله احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری، آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس مجلس تشخیص مصلحت نظام، آیت الله شبیری زنجانی از مراجع تقلید، آیت الله سعیدی تولیت آستان حضرت معصومه (س)، آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور، آیات خاتمی و امامی کاشانی امامان جمعه تهران، اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، اعضای مجلس خبرگان رهبری، اعضای بیت رهبر معظم انقلاب و فرزندان ایشان، حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب، نمایندگان بیوت مراجع عظام تقلید، حسینعلی امیری معاون پارلمانی ریاست جمهوری، استاندار، فرماندار و جمعی دیگر از مسئولان استان قم از جمله افراد شرکت کننده دراین آیین بودند.

مردم متدین و انقلابی قم پیکر مطهر آیت الله مومن را تا حرم حضرت معصومه (س) تشییع و پس از اقامه نماز توسط آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید و عزاداری برای آن فقیه پارسا، پیکر ایشان را در میان اشک و ماتم در بارگاه منور کریمه اهل بیت (س) به خاک سپردند.

مردم قدرشناس قم، طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه و بسیاری از ارادتمندان به این شخصیت برجسته با حضور گسترده در این مراسم به مقام شامخ ایشان ادای احترام کردند و قدرشناسی خود از مجاهدت‌های علمی این فقیه عالیقدر را به نمایش گذاشتند.

همچنین امشب بعد از نماز مغرب و عشا مراسم گرامیداشت آیت الله مومن از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی در مسجد اعظم قم برگزار خواهد شد.

آیت الله مومن عضو مجلس خبرگان رهبری و از فق‌های شورای نگهبان که از مدتی پیش در بستر بیماری بود، پنجشنبه شب هفته گذشته دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت.

وی به دلیل مشکلات مغزی و تنفسی از روز جمعه ۳۰ آذرماه در بخش آی‌سی‌یوی در یکی از بیمارستان‌های قم بستری شده و از روز هشت دی ماه برای پیگیری روند درمان به بیمارستانی در تهران انتقال یافته بود.

وی در سال ۱۳۱۶ در شهر قم متولد شد و از سال ۶۲ به عنوان فقیه شورای نگهبان به عضویت این شورا در آمد.
این فقیه شورای نگهبان، نماینده پنج دوره مجلس خبرگان رهبری بود.
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها