سخنران حرم مطهر رضوی گفت: شهدای مدافع حرم حاصل تربیت دستگاه محاسباتی توحیدی بودند.
کد خبر: ۹۱۱۴۶۲۴
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت‌الاسلام آقامیری در مراسم «اولین یادواره شهدای مفقود الاثر مدافع حرم مشهد» که شب گذشته با حضور جمعی از خانواده معزز این شهیدان والامقام در رواق بزرگ امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: متاسفانه شهدای مدافع حرم هنوز به طور شایسته شناخته نشده‌اند و ما نتوانسته‌ایم این عزیران را به درستی به نسل جدید معرفی کنیم.

وی تصریح کرد: برای شناخت درست شهدای مدافع حرم در ابتدا باید دو مدل دستگاه محاسباتی موجود در دنیا یعنی دستگاه محاسباتی مادی و توحیدی را مورد بررسی قرار دهیم.

سخنران حرم رضوی افزود: در دستگاه محاسباتی مادی و یا لیبرال انسان‌ها تنها عقل معاش دارند و انتهای آمال و آرزو‌های آن‌ها در دنیا خلاصه می‌شود و قیامت و عالم برزخ را باور ندارند. اگر هم به زبان بگویند در عمل مشخص می‌شود که تمام توجه آن‌ها به دنیا و خواسته‌های مادی است.

وی ادامه داد: متاسفانه ما مسلمان لیبرال هم داریم. مسلمانی که اسلام را خلاصه در مسجد و محراب می‌داند، برای امام حسین (ع) گریه می‌کند، ولی سبک زندگی حسینی در زندگی او جلوه‌ای ندارد، در واقع مسلمان لیبرال است.

آقامیری ابراز کرد: دستگاه محاسباتی لیبرال مردم را برده و مستعمره خود می‌داند و برای رسیدن به اهداف مادی خود هر کاری را انجام می‌دهد. در این راه انسان‌ها را به بند می‌کشد به آن‌ها ظلم می‌کند، ولی در دستگاه محاسباتی توحیدی انسان‌ها امداد‌های غیبی را باور دارند و می‌دانند عالم خدایی دارد که اگر اراده کند هیچ کاری غیر ممکن نیست.

وی با بیان اینکه داعش ثمره دستگاه محاسباتی لیبرالیسم بود، اظهار کرد: شهدای مدافع حرم در برابر کسانی ایستادند که دارای تفکر مادی بودند و برای رسیدن به اهداف خود هر کاری را انجام می‌دادند. آن‌ها بی‌رحمانه آدم کشتند و انسان‌های بی‌گناه را سر بریدند تا به اهداف مادی خود برسند.

این مدرس حوزه و دانشگاه افزود: در دستگاه محاسباتی توحیدی انسان تلاش می‌کند تا به خواسته‌ها و آرزوهایش برسد، ولی توکلش بر خدا است و می‌داند خداوند او را یاری می‌کند. اما در دستگاه محاسباتی لیبرالیستی همه امید فرد به توانایی‌های خودش است.

وی عنوان کرد: امروز جوانان ما با میانگین سی سال بدون هیچگونه وابستگی به غرب بهترین و پیشرفته‌ترین پهباد‌ها را می‌سازند و این نتیجه دستگاه محاسباتی توحیدی است وگرنه در شرایط سخت تحریم‌های اقتصادی تقریبا این اقدام جوانان شبیه معجزه است.

آقامیری با اشاره به مظلومیت شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) اظهار کرد: هرچند که امروز برای این عزیزان مراسم یادواره و بزرگداشت برگزار می‌شود، ولی چند سال پیش خیلی‌ها می‌گفتند این‌ها مدافعان اسد هستند نه مدافعان حرم و درباره آن‌ها گفته می‌شد که در برابر گرفتن پول هنگفت به سوریه می‌روند.

گفتنی است: «اولین یادواره شهدای مفقود الاثر مدافع حرم مشهد» با حضور جمعی از خانواده معزز شهدای مدافع حرم در رواق بزرگ امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد و مدیحه سرایی و ذکر مصیبت اهل‌بیت (ع) توسط مداح و ذاکر اهل‌بیت (ع) حاج سعید حدادیان از دیگر برنامه‌های این مراسم باشکوه و معنوی بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها