خبرهای داغ:
جلد نخست «چالش هسته‌ای» به قلم سید محمود نبویان از سوی موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر و روانه بازار نشر شد.
کد خبر: ۹۱۱۴۶۴۳
|
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، جلد نخست «چالش هسته‌ای» به قلم سید محمود نبویان از سوی موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر و روانه بازار نشر شد.

چنانچه در مقدمه این اثر آمده است، «مجموعه حاضر به قلم یکی از پژوهشگران و دبیر کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی تدوین شده و مباحثی از قبیل چیستی فناوری هسته‌ای، مفاهیم و اصطلاحات جاری مثل چرخه سوخت هسته‌ای، غنی‌سازی اورانیوم، سانتریفیوژ، سو و ... به زبان ساده، نیاز بشر به فناوری هسته‌ای، حساسیت بیش از حد جامعه‌ جهانی نسبت به این موضوع و در نهایت اینکه ابعاد و سطوح مسائل هسته‌ای ایران چیست و با دیپلماسی کنونی یا مطالب آینده مسائل هسته‌ای ایران چه خواهد شد؟ را شامل می‌شود. به علاوه محقق با بازخوانی سیر مذاکره با غرب بر سر مسئله هسته‌ای، بدعهدی و پیمان‌شکنی غربیان را به تصویر می‌کشد و برای ترسیم مسیر درست و انقلابی مواجهه با آمریکا و قدرت‌های اروپایی گزیده‌ای از سخنان امام خمینی(ره) را نقل کرده است.»

جلد اول مجموعه «چالش هسته‌ای» در شش فصل دسته‌بندی شده است؛ فصل اول به کابردهای انرژی هسته‌ای از جمله کاربردهای نظامی و صلح‌آمیز می‌پردازد و فصل دوم به شناخت اصطلاحات فنی و حقوقی هسته‌ای اختصاص دارد.

فصل سوم، تاریخچه و برنامه‌های هسته‌ای ایران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی را بررسی می‌کند و فصل چهارم به شرح ماجرای فعالیت‌های هسته‌ای ملت ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تا سال 1382 اختصاص دارد. فصل پنجم به صورت اجمالی به ضرورت یا عدم ضرورت مذاکره و شیوه‌های درست آن از دیدگاه آیات و روایات می‌پردازد و فصل ششم و پایانی برنامه‌ی هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران از مهر 1382 تا مرداد 1384 را واکاوی و بررسی می‌کند.

این مجموعه با بررسی همه جانبه وقایع و ثبت دقیق جزئیات آن، به تعبیر نویسنده، می‌تواند راهنمای بسیار خوبی برای کیفیت برخورد با دشمنان ملت ایران در مسیر آینده برای حفظ منافع این ملت باشد.

جلد اول کتاب «چالش هسته‌ای» به قلم سیدمحمود نبویان با شمارگان هزار نسخه در 517 صفحه به قیمت 44 هزار تومان توسط موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی چاپ و روانه بازار نشر شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها